I helgen dog en bekant till
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    I helgen dog en bekant till

    ett av mina barn. Så onödigt och så himla tragiskt.
    Familjen får ställa om förberedelserna inför en student till barnets begravning i stället.
    Min barn som kände personen har haft en del tunga tankar och vi har pratat mycket i dag om det som hände.
    Det här är tredje vännen ( fast det här fallet var mer av en bekant till mitt barn ) som mitt barn varit med om att förlora.
    Nu ska jag krama om mina barn som sover och de stora som är vakna extra hårt!
  2. 1
    I helgen dog en bekant till ett av mina barn. Så onödigt och så himla tragiskt.
    Familjen får ställa om förberedelserna inför en student till barnets begravning i stället.
    Min barn som kände personen har haft en del tunga tankar och vi har pratat mycket i dag om det som hände.
    Det här är tredje vännen ( fast det här fallet var mer av en bekant till mitt barn ) som mitt barn varit med om att förlora.
    Nu ska jag krama om mina barn som sover och de stora som är vakna extra hårt!
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Så fruktansvärt och tragiskt sådant är. Det man kan göra är väl det ni gjort, prata om det som hände. Och kramas. Att förlora flera vänner blir ju extra tungt.

    Vi har gått igenom liknande alldeles nyligen, en nära släkting som även var bästa vän till ett av mina barn dog i förra veckan. En ung tonåring med hela livet framför sig. Det går liksom inte ens att förstå. Vi är fortfarande alldeles bestörta även om det förstås är värst för den allra närmsta familjen. Jag har kramat barnen extra mycket väldigt många gånger den senaste veckan.
  4. 2
    Så fruktansvärt och tragiskt sådant är. Det man kan göra är väl det ni gjort, prata om det som hände. Och kramas. Att förlora flera vänner blir ju extra tungt.

    Vi har gått igenom liknande alldeles nyligen, en nära släkting som även var bästa vän till ett av mina barn dog i förra veckan. En ung tonåring med hela livet framför sig. Det går liksom inte ens att förstå. Vi är fortfarande alldeles bestörta även om det förstås är värst för den allra närmsta familjen. Jag har kramat barnen extra mycket väldigt många gånger den senaste veckan.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Fy så tragiskt. Det är alltid tragiskt när unga människor dör, men på något sätt känns det ännu värre när man är just i såna faser i livet som ska vara positiva minnen, såsom student mm.
    Krama dina barn extra, speciellt de stora som jag tror behöver det mer än de små just nu.
  6. 3
    Fy så tragiskt. Det är alltid tragiskt när unga människor dör, men på något sätt känns det ännu värre när man är just i såna faser i livet som ska vara positiva minnen, såsom student mm.
    Krama dina barn extra, speciellt de stora som jag tror behöver det mer än de små just nu.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Usch då

    Var det plötsligt, dvs en olycka, eller var det en svår sjukdom så att det var mer väntat? Det är förstås jobbigt i vilket fall som helst men det oväntade är mer av en chock.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Usch då Var det plötsligt, dvs en olycka, eller var det en svår sjukdom så att det var mer väntat? Det är förstås jobbigt i vilket fall som helst men det oväntade är mer av en chock.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Det är så ofattbart tragiskt när unga människor dör.
  10. 5
    Det är så ofattbart tragiskt när unga människor dör.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar