Sex-ord på wordfeud och liknande?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Sex-ord på wordfeud och liknande?

    Jag har gjort studiebesök på annat forum igen ja och har en fråga till er som spelar wordfeud eller ruzzle eller liknande: Lägger ni "sex-ord"? Som runka, kuk och sånt? Om ni inte gör det; hur reagerar ni om era motspelare gör det? Är det ok att er partner lägger sådana ord till sina motspelare?
  2. 1
    Sex-ord på wordfeud och liknande? Jag har gjort studiebesök på annat forum igen ja och har en fråga till er som spelar wordfeud eller ruzzle eller liknande: Lägger ni "sex-ord"? Som runka, kuk och sånt? Om ni inte gör det; hur reagerar ni om era motspelare gör det? Är det ok att er partner lägger sådana ord till sina motspelare?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jag spelar inte wordfeud och ruzzle längre, men när jag gjorde så jo, det hände att jag la såna ord. Hallå, är det poäng på gång så är det . A woman´s gotta do what a woman´s gotta do!
    Men jag skrev ibland "Förlåt!" i chatten sen, om det var för grovt.

    Om nån annan skrev såna ord så fnissade jag kanske lite (mogen, ja ).
    Min partner spelar inte de spelen, men skulle han göra och skulle skriva såna ord skulle jag inte reagera, om det vore så att det liksom var det bästa ordet att lägga där. Om han skulle börja verkligen anstränga sig för att hitta såna ord att lägga, då skulle jag tycka att han var rätt...öh...konstig.
  4. 2
    Jag spelar inte wordfeud och ruzzle längre, men när jag gjorde så jo, det hände att jag la såna ord. Hallå, är det poäng på gång så är det . A woman´s gotta do what a woman´s gotta do!
    Men jag skrev ibland "Förlåt!" i chatten sen, om det var för grovt.

    Om nån annan skrev såna ord så fnissade jag kanske lite (mogen, ja ).
    Min partner spelar inte de spelen, men skulle han göra och skulle skriva såna ord skulle jag inte reagera, om det vore så att det liksom var det bästa ordet att lägga där. Om han skulle börja verkligen anstränga sig för att hitta såna ord att lägga, då skulle jag tycka att han var rätt...öh...konstig.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Jag spelar inte Ruzzle längre ( varför???? Får nog börja med det igen! ) men visst får sexord användas. Dock skulle jag faktiskt inte skriva fitta och knulla om jag spelar med mina barn tex.

    Jag spelade mycket Ruzzle med Marmelad och hon fick oftast stryk
    Det är jag lite mallig över
  6. 3
    Jag spelar inte Ruzzle längre ( varför???? Får nog börja med det igen! ) men visst får sexord användas. Dock skulle jag faktiskt inte skriva fitta och knulla om jag spelar med mina barn tex.

    Jag spelade mycket Ruzzle med Marmelad och hon fick oftast stryk
    Det är jag lite mallig över
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag spelade Ruzzle mot henne, och hon är den jag har absolut sämst statistik mot

    Nej till sina barn vill man kanske inte skriva så nej...
  8. 4
    Jag spelade Ruzzle mot henne, och hon är den jag har absolut sämst statistik mot

    Nej till sina barn vill man kanske inte skriva så nej...
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Då måste jag fråga... vad var "för grovt"?
  10. 5
    Då måste jag fråga... vad var "för grovt"?
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Hon var inte helt lätt att vinna över, men det gick!
    Det var lite extra kul att slå henne eftersom hon var nästan lika duktig som moi
    Minns att när det var henne jag skulle möta så hojtade jag till familjen att de absolut inte fick störa mig för nu skulle jag möta MARMELAD!!!
  12. 6
    Hon var inte helt lätt att vinna över, men det gick!
    Det var lite extra kul att slå henne eftersom hon var nästan lika duktig som moi
    Minns att när det var henne jag skulle möta så hojtade jag till familjen att de absolut inte fick störa mig för nu skulle jag möta MARMELAD!!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Sex-ord är också ord så jag har inga problem med det. Jag skrev faktiskt "fitta" på wf igår så jag är inte så fin i kanten
  14. 7
    Sex-ord är också ord så jag har inga problem med det. Jag skrev faktiskt "fitta" på wf igår så jag är inte så fin i kanten
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Jag minns inte, kan vi säga .
  16. 8
    Jag minns inte, kan vi säga .
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Aha. du kör stroke-kortet? Fegis!
  18. 9
    Aha. du kör stroke-kortet? Fegis!
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Jag lägger vad som helst för att vinna och förstår att andra också gör det.
  20. 10
    Jag lägger vad som helst för att vinna och förstår att andra också gör det.
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Ja, det är användbart ibland!
  22. 11
    Ja, det är användbart ibland!
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ja jag länner sånt och sen brukar jag ibland skicka ett smilande "förlåt" till den jag spelar med. Lite beroende på vem det är.
    Om andra lägger såna ord reagerar jag inte alls. Men jag har tänkt på att det är lite konstigt vilka ord som accepteras (oavsett kategori på ord) och vilka som inte gör det. Jag tycker inte det är helt logiskt.
  24. 12
    Ja jag länner sånt och sen brukar jag ibland skicka ett smilande "förlåt" till den jag spelar med. Lite beroende på vem det är.
    Om andra lägger såna ord reagerar jag inte alls. Men jag har tänkt på att det är lite konstigt vilka ord som accepteras (oavsett kategori på ord) och vilka som inte gör det. Jag tycker inte det är helt logiskt.
  25. Kerstimärta
    #13
    Jag spelar med mamma, pappa, syrrans sambo och egen make.

    Endast till egen make känns det ok med sexord.
  26. 13
    Jag spelar med mamma, pappa, syrrans sambo och egen make.

    Endast till egen make känns det ok med sexord.
  27. Kerstimärta
    #14
    Oj, marmeglad.

    Vad mysigt med våra minnen av henne. Jag älskade att diskutera med henne.
  28. 14
    Oj, marmeglad.

    Vad mysigt med våra minnen av henne. Jag älskade att diskutera med henne.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Jag lägger de ord som ger bäst poäng och verkar taktiskt smartast i spelet. Ett och annat snusk-ord har det blivit både från mig och mina motståndare. Min partner lägger säkert sådant också. Kan inte förstå varför jag skulle ha några synpunkter på det, men nu hade du ju varit på det andra forumet och det förklarar kanske saken.
  30. 15
    Jag lägger de ord som ger bäst poäng och verkar taktiskt smartast i spelet. Ett och annat snusk-ord har det blivit både från mig och mina motståndare. Min partner lägger säkert sådant också. Kan inte förstå varför jag skulle ha några synpunkter på det, men nu hade du ju varit på det andra forumet och det förklarar kanske saken.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar