Rätt val?
Föräldraskap
  1. Anonym
    #1

    Rätt val?

    Ångest, hur ska man veta om man gör rätt val för sina barn? Hur ska man veta om riskerna med TBE vaccin är värda kontra risken att få TBE? Vi har rådjuren sovandes i trädgården så vi har en del fästingar i krokarna också. Hur ska man veta om sandlådan som på träet fått prickar (mögel?!) är farlig? Hur ska man med gott samvete ge barnen annat än ekologisk mat? Och då visar det sig att ekologiskt ris ändå innehåller farligt höga halter av arsenik. Hur man än vrider och vänder på det känns det tufft. Man skulle aldrig förlåta dig själv om det hände något men samtidigt vill jag ha fria och lyckliga barn..

    Hur förhåller ni er till ämnet?
  2. 1
    Rätt val? Ångest, hur ska man veta om man gör rätt val för sina barn? Hur ska man veta om riskerna med TBE vaccin är värda kontra risken att få TBE? Vi har rådjuren sovandes i trädgården så vi har en del fästingar i krokarna också. Hur ska man veta om sandlådan som på träet fått prickar (mögel?!) är farlig? Hur ska man med gott samvete ge barnen annat än ekologisk mat? Och då visar det sig att ekologiskt ris ändå innehåller farligt höga halter av arsenik. Hur man än vrider och vänder på det känns det tufft. Man skulle aldrig förlåta dig själv om det hände något men samtidigt vill jag ha fria och lyckliga barn..

    Hur förhåller ni er till ämnet?
  3. Medlem sedan
    Jun 2014
    #2
    Förstår verkligen din ångest! Det är så svårt att veta. Hur man än gör så kan man aldrig vara helt säker på att det beslut man tar är helt rätt. Och vad är egentligen rätt beslut??

    Men om vaccin tror jag det är bra att gå på BVC:s rekommendationer och med TBE beror det ju lite på vart du bor.

    Det är nog bra att läsa på om de olika sakerna och inte blint lita på alla skrämselrapporter

    Hur brukar du tänka kring de olika ämnena?
  4. 2
    Förstår verkligen din ångest! Det är så svårt att veta. Hur man än gör så kan man aldrig vara helt säker på att det beslut man tar är helt rätt. Och vad är egentligen rätt beslut??

    Men om vaccin tror jag det är bra att gå på BVC:s rekommendationer och med TBE beror det ju lite på vart du bor.

    Det är nog bra att läsa på om de olika sakerna och inte blint lita på alla skrämselrapporter

    Hur brukar du tänka kring de olika ämnena?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar