En vecka utan helgdag
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    En vecka utan helgdag

    ska man ta sig igenom nu . Min är särskilt fulltecknad av ganska jobbiga ärenden på jobbet. Längtar redan till fredag kväll! Solen lyser just nu, hoppas det håller i sig. Ha en bra dag på alla håll!
  2. 1
    En vecka utan helgdag ska man ta sig igenom nu . Min är särskilt fulltecknad av ganska jobbiga ärenden på jobbet. Längtar redan till fredag kväll! Solen lyser just nu, hoppas det håller i sig. Ha en bra dag på alla håll!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Här är det grått, så akta dig, snart kanske det kommer till dig !
    Väldigt knepigt med en vecka utan helgdagar, kommer knappt ihåg hur det är ... Fast ledigt för andra betyder i och för sig sällan ledigt för mig, men maj månad är som gjord för att virra bort sig i dagarna. Dessutom har jag varit tvungen att flytta på ett par matteförhör, därför att studenterna deltar i någon internationell utvärdering, och på onsdag åker gubben ToR Paris, så jag måste ta över körandet av barn hit och dit, och kan inte ha alla mina vanliga elever.
    Är nöjd med att jag har bestämt mig för att åka till Sverige om ett par veckor, men känner mig allmänt okoncentrerad, när jag tvärtom behöver vara koncentrerad idag.
  4. 2
    Här är det grått, så akta dig, snart kanske det kommer till dig !
    Väldigt knepigt med en vecka utan helgdagar, kommer knappt ihåg hur det är ... Fast ledigt för andra betyder i och för sig sällan ledigt för mig, men maj månad är som gjord för att virra bort sig i dagarna. Dessutom har jag varit tvungen att flytta på ett par matteförhör, därför att studenterna deltar i någon internationell utvärdering, och på onsdag åker gubben ToR Paris, så jag måste ta över körandet av barn hit och dit, och kan inte ha alla mina vanliga elever.
    Är nöjd med att jag har bestämt mig för att åka till Sverige om ett par veckor, men känner mig allmänt okoncentrerad, när jag tvärtom behöver vara koncentrerad idag.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Hejsan
    Här är det jobbdag med en massa administrativt att göra klart. Pà lördag àker lillebror och jag 2 dagar till London med byns Kid's Club. Resan är bestämd sen november och jag är halvmotiverad men det blir säkert trevligt.
  6. 3
    Hejsan
    Här är det jobbdag med en massa administrativt att göra klart. Pà lördag àker lillebror och jag 2 dagar till London med byns Kid's Club. Resan är bestämd sen november och jag är halvmotiverad men det blir säkert trevligt.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    London blir gärna trevligare än man tror . Var inte lillebror i London förra året också ?
  8. 4
    London blir gärna trevligare än man tror . Var inte lillebror i London förra året också ?
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Jodà han var där i mars ocksà med skolan pà WWI-WWII turné. Det blir femte gàngen han àker dit.... stackars barn... :-)
  10. 5
    Jodà han var där i mars ocksà med skolan pà WWI-WWII turné. Det blir femte gàngen han àker dit.... stackars barn... :-)
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Vi àker med en grupp yngre barn + bästis och hans mamma. Programmet pà lördagen passar oss och vi gàr och ser en annan teater pà kvällen. Söndagen är planlös för oss "stora". Lilla kruxet är att bästisen och hans mamma, som är som sagt goda vänner, har absolut inte samma smak som oss när det gäller underhàllning. Lillebror och jag gàr gärna och snokar en hel dag pà loppis och multikulti-kvarter medans kompisarna hellre hänger pà Abercrombie&Fitch och M&M:s butiken i finare kvarter.
    Nà vi fàr se hur det blir. Hoppas att pà fint väder i alla fall.
  12. 6
    Vi àker med en grupp yngre barn + bästis och hans mamma. Programmet pà lördagen passar oss och vi gàr och ser en annan teater pà kvällen. Söndagen är planlös för oss "stora". Lilla kruxet är att bästisen och hans mamma, som är som sagt goda vänner, har absolut inte samma smak som oss när det gäller underhàllning. Lillebror och jag gàr gärna och snokar en hel dag pà loppis och multikulti-kvarter medans kompisarna hellre hänger pà Abercrombie&Fitch och M&M:s butiken i finare kvarter.
    Nà vi fàr se hur det blir. Hoppas att pà fint väder i alla fall.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Känner inte till Abercrombie&Fitch, men M&M's kan man avverka på en kvart ! Vad ska ni se för teater, och vad ser "småttingarna" ?
    Du och lillebror kan väl underhålla er själva, med det som passar er !
    .
  14. 7
    Känner inte till Abercrombie&Fitch, men M&M's kan man avverka på en kvart ! Vad ska ni se för teater, och vad ser "småttingarna" ?
    Du och lillebror kan väl underhålla er själva, med det som passar er !
    .
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8
    Femte gången ! Hjälp, vad mina döttrar skulle bli avundsjuka om de hörde det !!
  16. 8
    Femte gången ! Hjälp, vad mina döttrar skulle bli avundsjuka om de hörde det !!
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9
    Vi skall gà och se "the play that went wrong" som skall vara jätterolig och smàttingarna skall gà och se ett spektakel med trummor och perkussioner. Vi tyckte det var roligare att se nàgot med engelskt spràk.
    Underhàlla oss själva tror jag inte det gàr, det är meningen att vi spenderar week-enden tillsammans..
  18. 9
    Vi skall gà och se "the play that went wrong" som skall vara jätterolig och smàttingarna skall gà och se ett spektakel med trummor och perkussioner. Vi tyckte det var roligare att se nàgot med engelskt spràk.
    Underhàlla oss själva tror jag inte det gàr, det är meningen att vi spenderar week-enden tillsammans..
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Om trummor och perkussioner betyder Stomp, så var det något vi funderade på att gå och se .
  20. 10
    Om trummor och perkussioner betyder Stomp, så var det något vi funderade på att gå och se .
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11
    Precis Stomp var det, men vi ville att pojkarna skulle höra nàgot pà engelska.
  22. 11
    Precis Stomp var det, men vi ville att pojkarna skulle höra nàgot pà engelska.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar