Skolstrejk
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Skolstrejk

    är det delvis här idag. "Förr" strejkade inte lärarna på katolska skolor, men det har ändrats. Tjejernas skola är inte stängd, men S får börja kl. 11.25. F har vanliga tisdagstider, för i sexan får man inte gå hem som man vill, men framför allt tror jag för att de eftermiddag har någon form av cykel- och vägvettshalvdag.
    Jag arbetar konstigt idag, men det har inget att göra med strejken utan beror på att just "mina" studenter skriver ett internationellt prov precis under mina två timmar (som jag därför fått flytta till imorgon, vilket passar dåligt den här veckan), så jag ska klämma in en privatelev emellan ett matte- och ett fysikförhör (jag låter en elev från ett katolskt gymnasium komma till ett publikt - tänker stänga dörren om oss ).
    Vaknade till sol, men nu mulnar det på kraftigt.
  2. 1
    Skolstrejk är det delvis här idag. "Förr" strejkade inte lärarna på katolska skolor, men det har ändrats. Tjejernas skola är inte stängd, men S får börja kl. 11.25. F har vanliga tisdagstider, för i sexan får man inte gå hem som man vill, men framför allt tror jag för att de eftermiddag har någon form av cykel- och vägvettshalvdag.
    Jag arbetar konstigt idag, men det har inget att göra med strejken utan beror på att just "mina" studenter skriver ett internationellt prov precis under mina två timmar (som jag därför fått flytta till imorgon, vilket passar dåligt den här veckan), så jag ska klämma in en privatelev emellan ett matte- och ett fysikförhör (jag låter en elev från ett katolskt gymnasium komma till ett publikt - tänker stänga dörren om oss ).
    Vaknade till sol, men nu mulnar det på kraftigt.
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Här är det oklart om det blir nàgon strejk pà högstadiet.
    Det är ingen katolsk skola men de är värre än vilken privatskola som helst när det gäller disciplinen. Grannpojken (12) är avstängd en vecka fràn skolan efter conseil de discipline efter att ha ofredat flickor. Hans mamma är lärare pà Nils gamla gymnasium vilket gör saken ganska rolig.
  4. 2
    Här är det oklart om det blir nàgon strejk pà högstadiet.
    Det är ingen katolsk skola men de är värre än vilken privatskola som helst när det gäller disciplinen. Grannpojken (12) är avstängd en vecka fràn skolan efter conseil de discipline efter att ha ofredat flickor. Hans mamma är lärare pà Nils gamla gymnasium vilket gör saken ganska rolig.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Att bli avstängd för att ha ofredat flickor tycker jag låter som en bra idé !
  6. 3
    Att bli avstängd för att ha ofredat flickor tycker jag låter som en bra idé !
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Det tycker jag ocksà (särskilt som pojken är av den irriterande typen) men mànga tyckte att straffet var för hàrt
  8. 4
    Det tycker jag ocksà (särskilt som pojken är av den irriterande typen) men mànga tyckte att straffet var för hàrt
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Vanlig ledig tisdag här med blandat solsken och hagel/regn och åska. Trevligt värre. Jag och Em har ledigt på fredag och nästa vecka är det halfterm.
  10. 5
    Vanlig ledig tisdag här med blandat solsken och hagel/regn och åska. Trevligt värre. Jag och Em har ledigt på fredag och nästa vecka är det halfterm.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar