Onsdag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Onsdag,

    klockan har just passerat åtta och jag är redan stressad ! Var helslut igår kväll och tänkte sova tidigt, men av olika orsaker blev det inte så, och dessutom sov jag urdåligt med ett långt hål i mitten. När det var dags att gå upp, ville jag inte alls.
    Har lite matteförhörsförberedelser kvar, ska göra gubben till flygplatsen, ha två matteförhör, hämta lillasyster m.fl. på collèget, äta och hänga tvätt på en halvtimme, köra storasyster med kompis till skolan, ha en matteelev, hämta storasyster och kompis, köra lillasyster till dans (gärna gå till biblioteket), köra storasyster till dansen och hämta lillasyster, köra lillasyster till konståkningen, hitta kvällsmat, hämta lillasyster, hämta gubben vid tåget. Och försöka andas däremellan.
    God morgon !
  2. 1
    Onsdag, klockan har just passerat åtta och jag är redan stressad ! Var helslut igår kväll och tänkte sova tidigt, men av olika orsaker blev det inte så, och dessutom sov jag urdåligt med ett långt hål i mitten. När det var dags att gå upp, ville jag inte alls.
    Har lite matteförhörsförberedelser kvar, ska göra gubben till flygplatsen, ha två matteförhör, hämta lillasyster m.fl. på collèget, äta och hänga tvätt på en halvtimme, köra storasyster med kompis till skolan, ha en matteelev, hämta storasyster och kompis, köra lillasyster till dans (gärna gå till biblioteket), köra storasyster till dansen och hämta lillasyster, köra lillasyster till konståkningen, hitta kvällsmat, hämta lillasyster, hämta gubben vid tåget. Och försöka andas däremellan.
    God morgon !
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Pust vilken dag normalt att du är stressad.
    Jag känner mig ocksà stressad och "angoissée". Ibland känns allt oöverstigligt.
    Dagens program är att àka till uni med storebror för att reda ut papper med administrationen - här är jag tvungen att svära lite - han är sà jävla slarvig satungen att han riskerar att mista sitt studentrum som tog mig evigheter och svett att fà.
    Sen vill sambon att jag skall àka till fabriken för att hjälpa med stopp i rör.
    Sen màste jag fatta tillräckligt en excell-tabell som jag gjort själv och som jag màste först förklara för en edf-ingenjör för att han sedan skall kunna ge mig ràd. Jag är inte ens säker att jag förstàr mina egna uträkningar. Sambon som är nollnolla i matte (jag är typ nollkommaenhalv) lutar sig 100% pà mig och det känns tungt.
    Sen har jag - svär lite till- satans parodontit som gör himla ont trots att jag följer blint häxtanläkarens preskriptioner. Har bestämt att gà till min allmänläkare i slutet av em och be om en dunderkur med antibiotika för att rensa allt skit. Dessa bakterier kan sätta sig pà hjärtvalv bl.a och nu är jag trött pà detta. Fràgade tandläkaren om jag inte kunde köra en ab-kur men hon använder bara homeopati, bio-produkter, magiska kristaller och annat. hon är bra rent tekiskt när det gäller lagandet men ibland tror jag inte lite kemi skadar.
    I kväll skall jag gà till gympan.
    Skall ocksà försöka andas lite.
    Ha en fin dag!
  4. 2
    Pust vilken dag normalt att du är stressad.
    Jag känner mig ocksà stressad och "angoissée". Ibland känns allt oöverstigligt.
    Dagens program är att àka till uni med storebror för att reda ut papper med administrationen - här är jag tvungen att svära lite - han är sà jävla slarvig satungen att han riskerar att mista sitt studentrum som tog mig evigheter och svett att fà.
    Sen vill sambon att jag skall àka till fabriken för att hjälpa med stopp i rör.
    Sen màste jag fatta tillräckligt en excell-tabell som jag gjort själv och som jag màste först förklara för en edf-ingenjör för att han sedan skall kunna ge mig ràd. Jag är inte ens säker att jag förstàr mina egna uträkningar. Sambon som är nollnolla i matte (jag är typ nollkommaenhalv) lutar sig 100% pà mig och det känns tungt.
    Sen har jag - svär lite till- satans parodontit som gör himla ont trots att jag följer blint häxtanläkarens preskriptioner. Har bestämt att gà till min allmänläkare i slutet av em och be om en dunderkur med antibiotika för att rensa allt skit. Dessa bakterier kan sätta sig pà hjärtvalv bl.a och nu är jag trött pà detta. Fràgade tandläkaren om jag inte kunde köra en ab-kur men hon använder bara homeopati, bio-produkter, magiska kristaller och annat. hon är bra rent tekiskt när det gäller lagandet men ibland tror jag inte lite kemi skadar.
    I kväll skall jag gà till gympan.
    Skall ocksà försöka andas lite.
    Ha en fin dag!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Förstår att du är irriterad och mer därtill på student-brodern. Hoppas du kunde få ordning på administrationen i alla fall, så studentrummet är räddat. Han får han väl söka bostad själv...
    Hoppas att excel-tabellen visade sig självklar för både dig och edf-gubben.
    Andas på !
  6. 3
    Förstår att du är irriterad och mer därtill på student-brodern. Hoppas du kunde få ordning på administrationen i alla fall, så studentrummet är räddat. Han får han väl söka bostad själv...
    Hoppas att excel-tabellen visade sig självklar för både dig och edf-gubben.
    Andas på !
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar