Ragga brudar åt sin son...
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Ragga brudar åt sin son...

    Läste nyss en rolig köp-annons på nätet.

    "Söker finskor till min son, ca 21-22"

    Jag förstår att hon söker fina skor till son i str 21-22, men drt blev lite roligare att läsa den på ett annat sätt
  2. 1
    Ragga brudar åt sin son... Läste nyss en rolig köp-annons på nätet.

    "Söker finskor till min son, ca 21-22"

    Jag förstår att hon söker fina skor till son i str 21-22, men drt blev lite roligare att läsa den på ett annat sätt
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    När jag var typ 15-16 år så hade jag satt upp lappar i affärer om att jag kunde sitta barnvakt. Det var bl a en pappa som ringde, och det hördes direkt att han var onykter. Han ville ha barnvakt åt sin son, sa han. Och jag bara "Ok, det går bra. Hur gammal är han?". "Femton!" sa pappan då.
    Öh....
    Jag tackade artigt nej till uppdraget .
  4. 2
    När jag var typ 15-16 år så hade jag satt upp lappar i affärer om att jag kunde sitta barnvakt. Det var bl a en pappa som ringde, och det hördes direkt att han var onykter. Han ville ha barnvakt åt sin son, sa han. Och jag bara "Ok, det går bra. Hur gammal är han?". "Femton!" sa pappan då.
    Öh....
    Jag tackade artigt nej till uppdraget .
  5. Gretah
    #3
    Det gjorde du väldigt rätt i :/ Är ju inte säkert det fanns nån son heller.
  6. 3
    Det gjorde du väldigt rätt i :/ Är ju inte säkert det fanns nån son heller.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Jo, jag visste tyvärr vem sonen var....jag bodde i en småstad och hans efternamn var väldigt ovanligt .. Stackars påg.
  8. 4
    Jo, jag visste tyvärr vem sonen var....jag bodde i en småstad och hans efternamn var väldigt ovanligt .. Stackars påg.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Skulle behöva sätta in en sådan åt min

    Min lilleman är en pärla, omtänksam och vill alltid hjälpa till men är på tok för försynt och tillbakadragen så jag misstänker starkt att ingen tjej någonsin kommer att lägga märke till hans existens.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Skulle behöva sätta in en sådan åt min Min lilleman är en pärla, omtänksam och vill alltid hjälpa till men är på tok för försynt och tillbakadragen så jag misstänker starkt att ingen tjej någonsin kommer att lägga märke till hans existens.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Säg inte det! Vi är många som gillar de där lite försynta och tillbakadragna .
  12. 6
    Säg inte det! Vi är många som gillar de där lite försynta och tillbakadragna .
  13. Gretah
    #7
    Det kan ändra sej Christopher Å så är det som Mary T säger, det finns faktiskt tjejer ( och killar för den delen) som gillar den typen.
  14. 7
    Det kan ändra sej Christopher Å så är det som Mary T säger, det finns faktiskt tjejer ( och killar för den delen) som gillar den typen.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    När de små ettorna blir stora, vuxna fyror (eller treor) ser saker ofta helt annorlunda ut.

    Alltså inte att han ska utvecklas till en buffel förstås, men hans intresse för omgivningen och omgivningens intresse för honom tar ofta många skutt under de åren. Huvudsaken är att man inte blir en permanent himmasittare, de där fantastiska, potentiella flick/pojkvännerna (eller vännerna öht) kommer aldrig att knacka på en dörr. Han måste ut mer själv och det kommer han nog att vilja. Så småningom.
  16. 8
    När de små ettorna blir stora, vuxna fyror (eller treor) ser saker ofta helt annorlunda ut.

    Alltså inte att han ska utvecklas till en buffel förstås, men hans intresse för omgivningen och omgivningens intresse för honom tar ofta många skutt under de åren. Huvudsaken är att man inte blir en permanent himmasittare, de där fantastiska, potentiella flick/pojkvännerna (eller vännerna öht) kommer aldrig att knacka på en dörr. Han måste ut mer själv och det kommer han nog att vilja. Så småningom.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    De finns

    Jag lovar.

    Min man är sådan och han har mig nu.

    Vi som ser de där guldkornen
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    De finns Jag lovar.

    Min man är sådan och han har mig nu.

    Vi som ser de där guldkornen
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Det är inte lätt att skapa sammanhang, där man syns som man är. Men det gäller ju att komma ut ur huset, på något sätt.
    Scouter, LAN-partyn,
    Konfirmationsläsa var något flera unga människor i min närhet har uppskattat oerhört, även om de inte är så väldigt religiösa. En 14-årig gick ledarutbildning och var ledare flera år, ( och lärde sej umgås med söta flickor mer otvunget)

    Nu vet jag att det för din lilleman är svårare ändå, det är inte så lätt att hitta någon aktivitet där man kan vara bredvid andra, tills man känner sig redo att agera med dem. Hade han gillar hästar hade ju ridskola varit bra, massor av tjejjer som säkert vill ha hjälp ibland med fysiska saker.

    Någon typ av dagkollo, för barn med speciella behov?

    som förälder vill man så väl, men det är inte lätt alla dagar....
  20. 10
    Det är inte lätt att skapa sammanhang, där man syns som man är. Men det gäller ju att komma ut ur huset, på något sätt.
    Scouter, LAN-partyn,
    Konfirmationsläsa var något flera unga människor i min närhet har uppskattat oerhört, även om de inte är så väldigt religiösa. En 14-årig gick ledarutbildning och var ledare flera år, ( och lärde sej umgås med söta flickor mer otvunget)

    Nu vet jag att det för din lilleman är svårare ändå, det är inte så lätt att hitta någon aktivitet där man kan vara bredvid andra, tills man känner sig redo att agera med dem. Hade han gillar hästar hade ju ridskola varit bra, massor av tjejjer som säkert vill ha hjälp ibland med fysiska saker.

    Någon typ av dagkollo, för barn med speciella behov?

    som förälder vill man så väl, men det är inte lätt alla dagar....
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar