Hjälp! Vänja av nattmålen på 11 månaders
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    May 2015
    #1

    Hjälp! Vänja av nattmålen på 11 månaders

    Har en kille på 11 mån som ännu äter 2-3 gånger per natt. Han sover i eget rum. Somnar själv på kvällen i sin säng utan problem. Han äter som en häst på dagen och när han somnar i sängen är det inte med flaskan i mun utan han äter klart, sitter sen i sängen och hoppar lite, bökar runt, småpratar och sen blir det bara tyst och då har han somnat. Han somnar kl 19 för det mesta och vaknar vid 6. Oftast vaknar han första gången vid 23, sen 1:30 och ibland även vid 4.


    Har testat alla möjliga varianter, ge vatten tex. Han dricker bara mer då så detta hade ingen effekt. Han får bara välling vid läggning, övriga nattmål blir det ersättning då han ändå inte blir mättare av vällingen, vaknar ändå samma tider.
    Får han inte flaskan tar det 1-1,5 timma att få honom att somna om. Inte så att han ligger och gallskriker. Han gnäller lite, blir tyst så man tror att " Ja, nu somnade han" och sen vänder han på sig och börjar gnälla igen.


    Med andra ord, för att vi alla ska få sova så har lättaste lösningen varit att ha ersättning redo vid sängen, när han vaknar går jag in med en flaska och går och lägger mig igen. Han dricker ur, slänger den åt sidan i sängen, stoppar i nappen och vänder sig nöjt och somnar om.


    Vår dotter som nu är tre år slutade äta av sig själv nattetid vid 7 mån och nöjde sig med nappen för att somna om och allt gick så smidigt med henne. Denna lille kille blir jag inte klok på och om 3 månader börjar jag jobba och då önskar jag att vi kunde få honom att sluta äta på natten och börja sova hela nätter.


    Någon som kan ge mig råd hur vi ska bära oss åt?

    känns som att allt man läser om handlar om att kan de bara somna själva så kan de också somna om på natten när de vaknar, eh NEJ! Inte här.
  2. 1
    Hjälp! Vänja av nattmålen på 11 månaders Har en kille på 11 mån som ännu äter 2-3 gånger per natt. Han sover i eget rum. Somnar själv på kvällen i sin säng utan problem. Han äter som en häst på dagen och när han somnar i sängen är det inte med flaskan i mun utan han äter klart, sitter sen i sängen och hoppar lite, bökar runt, småpratar och sen blir det bara tyst och då har han somnat. Han somnar kl 19 för det mesta och vaknar vid 6. Oftast vaknar han första gången vid 23, sen 1:30 och ibland även vid 4.


    Har testat alla möjliga varianter, ge vatten tex. Han dricker bara mer då så detta hade ingen effekt. Han får bara välling vid läggning, övriga nattmål blir det ersättning då han ändå inte blir mättare av vällingen, vaknar ändå samma tider.
    Får han inte flaskan tar det 1-1,5 timma att få honom att somna om. Inte så att han ligger och gallskriker. Han gnäller lite, blir tyst så man tror att " Ja, nu somnade han" och sen vänder han på sig och börjar gnälla igen.


    Med andra ord, för att vi alla ska få sova så har lättaste lösningen varit att ha ersättning redo vid sängen, när han vaknar går jag in med en flaska och går och lägger mig igen. Han dricker ur, slänger den åt sidan i sängen, stoppar i nappen och vänder sig nöjt och somnar om.


    Vår dotter som nu är tre år slutade äta av sig själv nattetid vid 7 mån och nöjde sig med nappen för att somna om och allt gick så smidigt med henne. Denna lille kille blir jag inte klok på och om 3 månader börjar jag jobba och då önskar jag att vi kunde få honom att sluta äta på natten och börja sova hela nätter.


    Någon som kan ge mig råd hur vi ska bära oss åt?

    känns som att allt man läser om handlar om att kan de bara somna själva så kan de också somna om på natten när de vaknar, eh NEJ! Inte här.
  3. Medlem sedan
    Feb 2015
    #2
    Svårt det där, men det kanske går att minska mängden mat vid nattmålen varje gång och på så sätt minska behovet att äta just då?
  4. 2
    Svårt det där, men det kanske går att minska mängden mat vid nattmålen varje gång och på så sätt minska behovet att äta just då?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar