Nu är jag inlagd igen :(
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Nu är jag inlagd igen :(

    Den här gången på urologen. Alltså, den här värken kring stenen som ligger i urinledaren, den är inte rolig.
    Jag mår illa, har kräkts, har frossa men ingen feber, värken maler och maler. Finns inget uppehåll för andningspaus. Det är inte så intensivt som vid själva anfallet då stenen lämnar njuren, utan mer som en molande tandvärk... Typ.
    Fick smärtstillande som skickade mej upp till stjärnorna för en stund men det dröjde inte länge så var skiten där igen
    Nu vet jag inte riktigt vad som ska hända. Röntgen? Men jag har precis fått lite soppa så jag vet inte. Smärtstillande skulle jag gärna ta, men det verkar vara lite ont om folk...

    Läkaren på akuten i lördags tittade på mej en stund när jag svarat på hans fråga om sjukdomar och sa: jaha, du drog den lotten i livet!

    Jävla nitlott.
  2. 1
    Nu är jag inlagd igen :( Den här gången på urologen. Alltså, den här värken kring stenen som ligger i urinledaren, den är inte rolig.
    Jag mår illa, har kräkts, har frossa men ingen feber, värken maler och maler. Finns inget uppehåll för andningspaus. Det är inte så intensivt som vid själva anfallet då stenen lämnar njuren, utan mer som en molande tandvärk... Typ.
    Fick smärtstillande som skickade mej upp till stjärnorna för en stund men det dröjde inte länge så var skiten där igen
    Nu vet jag inte riktigt vad som ska hända. Röntgen? Men jag har precis fått lite soppa så jag vet inte. Smärtstillande skulle jag gärna ta, men det verkar vara lite ont om folk...

    Läkaren på akuten i lördags tittade på mej en stund när jag svarat på hans fråga om sjukdomar och sa: jaha, du drog den lotten i livet!

    Jävla nitlott.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Ajdå. Håller tummarna för att du snabbt får hjälp, så du blir av med smärtan och det inte dröjer så länge innan du är hemma igen!
  4. 2
    Ajdå. Håller tummarna för att du snabbt får hjälp, så du blir av med smärtan och det inte dröjer så länge innan du är hemma igen!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Stackare, hoppas stenen kommer ut snart eller. Ligg inte och var duktig bara, har du ont ska du ha adekvat hjälp.
  6. 3
    Stackare, hoppas stenen kommer ut snart eller. Ligg inte och var duktig bara, har du ont ska du ha adekvat hjälp.
  7. Salander
    #4
    Nejmen usch vilken otur. Hoppas du får bra hjälp nu!
  8. 4
    Nejmen usch vilken otur. Hoppas du får bra hjälp nu!
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Ledsamt! Hoppas stenen snart åker ut.
  10. 5
    Ledsamt! Hoppas stenen snart åker ut.
  11. Gretah
    #6
    Jag lovar att inte vara mesig, utan säga till om smärtlindring! Och hoppas också att stenen tar sej vidare och UT!
  12. 6
    Jag lovar att inte vara mesig, utan säga till om smärtlindring! Och hoppas också att stenen tar sej vidare och UT!
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Huvva, det låter verkligen inte som någon mysig tisdagsunderhållning. Har du någon som kan agera lite Aurora Greenway (du vet mamman i Ömhetsbevis) åt dig så att du kan släppa bråkandet och helhandspekandet och bara kunna vila? Hoppas att du snart blir bättre <3
  14. 7
    Huvva, det låter verkligen inte som någon mysig tisdagsunderhållning. Har du någon som kan agera lite Aurora Greenway (du vet mamman i Ömhetsbevis) åt dig så att du kan släppa bråkandet och helhandspekandet och bara kunna vila? Hoppas att du snart blir bättre <3
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Hoppas att stenen snart kommer ut och att du får bra smärtlindring under tiden.
  16. 8
    Hoppas att stenen snart kommer ut och att du får bra smärtlindring under tiden.
  17. Gretah
    #9
    De ska visst försöka krossa stenen med laser inifrån imorgon. Måtte de lyckas!
    Smärtlindringen är bra men tyvärr blir jag illamående. Men jag har fått nåt mot illamåendet också.
  18. 9
    De ska visst försöka krossa stenen med laser inifrån imorgon. Måtte de lyckas!
    Smärtlindringen är bra men tyvärr blir jag illamående. Men jag har fått nåt mot illamåendet också.
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    åh stackare, har inte haft det själv men förstått att det gör riktigt ont!
    be om Spasmofen om du inte redan fått det!
  20. 10
    åh stackare, har inte haft det själv men förstått att det gör riktigt ont!
    be om Spasmofen om du inte redan fått det!
  21. Gretah
    #11
    Spasmofen brukar funka i vanliga fall, men tydligen är detta inte som vanligt och spasmofen har knappt hjälpt alls. Så nu har jag fått nåt på k har jag för mej... Minns inte vad det hette men det tar iallafall de värsta topparna och lite till, men helt smärtfri blir jag inte.
  22. 11
    Spasmofen brukar funka i vanliga fall, men tydligen är detta inte som vanligt och spasmofen har knappt hjälpt alls. Så nu har jag fått nåt på k har jag för mej... Minns inte vad det hette men det tar iallafall de värsta topparna och lite till, men helt smärtfri blir jag inte.
  23. Medlem sedan
    Oct 2014
    #12
    Ketogan ?
  24. 12
    Ketogan ?
  25. Medlem sedan
    Jan 2009
    #13
    Kan inte säga mycket men skickar en kram!
    Ha det gott!
  26. 13
    Kan inte säga mycket men skickar en kram!
  27. Gretah
    #14
    Så heter det ja
  28. 14
    Så heter det ja
  29. Gretah
    #15
    Jag känner mej ensam så jag tar tacksamt emot en kram!
  30. 15
    Jag känner mej ensam så jag tar tacksamt emot en kram!
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16
    Nej aj, krya på dig. Hoppas stenen snart åker ut.
  32. 16
    Nej aj, krya på dig. Hoppas stenen snart åker ut.
  33. Kerstimärta
    #17
    Men, skit också!!
  34. 17
    Men, skit också!!
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Dumma sten att hålla på och bråka så med dig.
  36. 18
    Dumma sten att hålla på och bråka så med dig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar