Färdiglådor från frysdisken?
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Färdiglådor från frysdisken?

    Någon som äter sådant?

    Finns det någon extragod?

    Jag måste erkänna att jag inte ätit några sådana sen jag flyttade hemifrån, och jag gissar att de blivit bättre?

    Sjukhuscafeterian ska sommarstänga och det vore bra att ha en nödlåda i frysen på jobbet för den händelse att jag glömt lådan hemma. Eller ska jag bara satsa på några dl havregryn?
  2. 1
    Färdiglådor från frysdisken? Någon som äter sådant?

    Finns det någon extragod?

    Jag måste erkänna att jag inte ätit några sådana sen jag flyttade hemifrån, och jag gissar att de blivit bättre?

    Sjukhuscafeterian ska sommarstänga och det vore bra att ha en nödlåda i frysen på jobbet för den händelse att jag glömt lådan hemma. Eller ska jag bara satsa på några dl havregryn?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    köp hellre en burk med gulaschsoppa och ha i skåpet. Godare och mer mättande
  4. 2
    köp hellre en burk med gulaschsoppa och ha i skåpet. Godare och mer mättande
  5. Salander
    #3
    Ja, smart! Felix är ju riktigt god. tack!
  6. 3
    Ja, smart! Felix är ju riktigt god. tack!
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Ja det finns hur många...

    som helst som är helt okey. Det är stort sett bara att ta vilken som helst.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Ja det finns hur många... som helst som är helt okey. Det är stort sett bara att ta vilken som helst.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    jag har alltid några såna nödsoppor på kontoret eller i skåpet när jag jobbade som sjuksköterska.
  10. 5
    jag har alltid några såna nödsoppor på kontoret eller i skåpet när jag jobbade som sjuksköterska.
  11. Salander
    #6
    Jag är nog lite kräsnare än vad du är kanske ? Inga favoriter?
  12. 6
    Jag är nog lite kräsnare än vad du är kanske ? Inga favoriter?
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Tror du??

    njae karins lassange, pasta, kyckling, de är alla goda. Felix ost och broccolisoppa är helt okey.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Tror du?? njae karins lassange, pasta, kyckling, de är alla goda. Felix ost och broccolisoppa är helt okey.
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Jag är kräsen

    Äter tre färdigrätter, nämligen dessa:

    Ost och broccolisoppa (måste kompletteras med en rejäl macka)
    Jägarbiff
    Angusbiff

    Sen tycker jag alla andra jag smakat varit rätt otrevliga.
  16. 8
    Jag är kräsen

    Äter tre färdigrätter, nämligen dessa:

    Ost och broccolisoppa (måste kompletteras med en rejäl macka)
    Jägarbiff
    Angusbiff

    Sen tycker jag alla andra jag smakat varit rätt otrevliga.
  17. Salander
    #9
    Är det något särskilt märke på biffarna?
  18. 9
    Är det något särskilt märke på biffarna?
  19. Salander
    #10
    2 röster på ost och broccolisoppan alltså
  20. 10
    2 röster på ost och broccolisoppan alltså
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    De där med röda kanter tror jag
  22. 11
    De där med röda kanter tror jag
  23. Salander
    #12
    Ok jag får väl kasta mig ner i frysdisken och botanisera. Brukar sluta med att jag tar något annat. varför kan de inte fota så att det ser gott ut på omslagen?

    Tror att det lutar åt burksoppa och havregryn faktiskt.
  24. 12
    Ok jag får väl kasta mig ner i frysdisken och botanisera. Brukar sluta med att jag tar något annat. varför kan de inte fota så att det ser gott ut på omslagen?

    Tror att det lutar åt burksoppa och havregryn faktiskt.
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Nä fy bubblan, de där färdiglådorna alltså....*urk*
    Då skulle jag tusen gånger hellre satsat på havregrynen faktiskt!
    Eller möjligtvis köttsoppa eller gulaschsoppa på burk. De är rätt goda.

    Fast jag skulle nog hellre gjort så att nästa gång jag lagar nån gryta eller lasagne eller så, så lagar jag lite extra och så fryser jag in ett par portioner och tar med till jobbet och lägger i frysen.
  26. 13
    Nä fy bubblan, de där färdiglådorna alltså....*urk*
    Då skulle jag tusen gånger hellre satsat på havregrynen faktiskt!
    Eller möjligtvis köttsoppa eller gulaschsoppa på burk. De är rätt goda.

    Fast jag skulle nog hellre gjort så att nästa gång jag lagar nån gryta eller lasagne eller så, så lagar jag lite extra och så fryser jag in ett par portioner och tar med till jobbet och lägger i frysen.
  27. Salander
    #14
    Alltså ja, det är ju det jag borde göra, men energinivån är låg för tillfället..
  28. 14
    Alltså ja, det är ju det jag borde göra, men energinivån är låg för tillfället..
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15
    Never ever! Kanske har de blivit bättre än förut, men då var de fulla med e-ämnen och utfyllnadsmaterial. Då skulle jag hellre koka gröt på havregryn faktiskt, med pumpakärnor, solrosfrön och russin.
  30. 15
    Never ever! Kanske har de blivit bättre än förut, men då var de fulla med e-ämnen och utfyllnadsmaterial. Då skulle jag hellre koka gröt på havregryn faktiskt, med pumpakärnor, solrosfrön och russin.
  31. Salander
    #16
    Nu är det mer hästkött och sånt kanske? Okej, jag lyssnar.
  32. 16
    Nu är det mer hästkött och sånt kanske? Okej, jag lyssnar.
  33. Medlem sedan
    Sep 2005
    #17
    Haha ja just det, det hade jag glömt. Hästkött är nog ganska nyttigt iofs.

    Men om du djupdyker ner i frysdisken, kolla innehållsförteckningen om det är något att ha. Jag är lite rabiat och vill inte äta fejkmat, de flesta tycker jag överdriver.Tom hört att det finns en diagnoskod för oss som vill äta naturlig mat, att vi har en ätstörning. Men nu kom jag ifrån ämnet lite...
  34. 17
    Haha ja just det, det hade jag glömt. Hästkött är nog ganska nyttigt iofs.

    Men om du djupdyker ner i frysdisken, kolla innehållsförteckningen om det är något att ha. Jag är lite rabiat och vill inte äta fejkmat, de flesta tycker jag överdriver.Tom hört att det finns en diagnoskod för oss som vill äta naturlig mat, att vi har en ätstörning. Men nu kom jag ifrån ämnet lite...
  35. Salander
    #18
    Haha gör det? Den diagnosen har jag en släng av. MEN jag äter burksoppa, så jag är lite av en hycklare.
  36. 18
    Haha gör det? Den diagnosen har jag en släng av. MEN jag äter burksoppa, så jag är lite av en hycklare.
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Jag förstår verkligen att den är det... Konstigt vore ju annars!

    Jag tänkte mer på om man liksom lagar middag ändå, sån mat som funkar bra att frysa in. Att man då gör ett par portioner extra. Det blir ju inte nåt större extrajobb men godare mat än de där läskiga färdiglådorna .

    Men ta en burk gulaschsoppa annars! Det funkar ju finfint.
  38. 19
    Jag förstår verkligen att den är det... Konstigt vore ju annars!

    Jag tänkte mer på om man liksom lagar middag ändå, sån mat som funkar bra att frysa in. Att man då gör ett par portioner extra. Det blir ju inte nåt större extrajobb men godare mat än de där läskiga färdiglådorna .

    Men ta en burk gulaschsoppa annars! Det funkar ju finfint.
  39. Salander
    #20
    Alldeles sant.
  40. 20
    Alldeles sant.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar