Vilken fantastiskt god mat!
Ordet är fritt
  1. Pyssling
    #1

    Vilken fantastiskt god mat!

    Min man och jag ska äta ute ikväll, men så fick jag se ett så intressant recept i morgontidningen och jag är ju så där så att ser jag något som ser gott ut så vill jag testa helst direkt, om jag har tid. Och det hade jag idag!

    Men eftersom vi ska ut så fick jag övertala son med flickvän att hoppa över McDonaldsbesöket och äta hemma istället, så att jag fick provlaga det här och det blev sååå gott:

    https://www.gp.se/matdryck/matrecept...rontryffelsmor

    De lär inte ångra sig säger jag, de sitter och äter just nu och jag hör mest en massa hummanden så jag tror de uppskattar det
    Sjukt mycket godare än Mc Donalds i alla fall. Detta kommer att lagas fler gånger

    Själv kommer jag att äta en restauranglagad entrecote med ramslöks-smör, har varit på den restaurangen vi ska till förr och tror det blir gott.

    Vad har/ska ni äta idag?
  2. 1
    Vilken fantastiskt god mat! Min man och jag ska äta ute ikväll, men så fick jag se ett så intressant recept i morgontidningen och jag är ju så där så att ser jag något som ser gott ut så vill jag testa helst direkt, om jag har tid. Och det hade jag idag!

    Men eftersom vi ska ut så fick jag övertala son med flickvän att hoppa över McDonaldsbesöket och äta hemma istället, så att jag fick provlaga det här och det blev sååå gott:

    https://www.gp.se/matdryck/matrecept...rontryffelsmor

    De lär inte ångra sig säger jag, de sitter och äter just nu och jag hör mest en massa hummanden så jag tror de uppskattar det
    Sjukt mycket godare än Mc Donalds i alla fall. Detta kommer att lagas fler gånger

    Själv kommer jag att äta en restauranglagad entrecote med ramslöks-smör, har varit på den restaurangen vi ska till förr och tror det blir gott.

    Vad har/ska ni äta idag?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Det lät verkligt gott! Ramslök är ljuvligt, vi får det med ekolådan några veckor nu på senvåren och jag brukar göra som du nämner, smaksätta smör och äta till biff eller lamm. Gott att ha i sallad också tycker jag som gillar vitlök.
  4. 2
    Det lät verkligt gott! Ramslök är ljuvligt, vi får det med ekolådan några veckor nu på senvåren och jag brukar göra som du nämner, smaksätta smör och äta till biff eller lamm. Gott att ha i sallad också tycker jag som gillar vitlök.
  5. Kerstimärta
    #3
    My gawd vad gott det låter.

    Vi hade enkelt. Kycklingfajitas.

    Imorgon ska vi äta ute. Undrar varför.
  6. 3
    My gawd vad gott det låter.

    Vi hade enkelt. Kycklingfajitas.

    Imorgon ska vi äta ute. Undrar varför.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Idag har jag lagat enkelt - jag kokade färskpotatis, och till det slantade jag ett par chorizos och stekte på så de fick färg. Sen knäckte jag ett par ägg över och rörde om tills äggen stannat, och vräkte på en näve hackad gräslök.
    Och så till det, en kall örtsås med gräddfil, hackad gräslök/timjan/basilika + salt och peppar.
    Och så lite romanticatomater till.
    Det blev gott!

    Igår var jag mer avancerad och gjorde egen pasta (tagliatelle, utan pastamaskin) och en galet god sås/röra till som Ernst gjorde i nåt avsnitt av sina Toscanaprogram. Ja jädrar vad gott!
    Till det ett dyrt rödvin (som vi fått av ett par vänner).
  8. 4
    Idag har jag lagat enkelt - jag kokade färskpotatis, och till det slantade jag ett par chorizos och stekte på så de fick färg. Sen knäckte jag ett par ägg över och rörde om tills äggen stannat, och vräkte på en näve hackad gräslök.
    Och så till det, en kall örtsås med gräddfil, hackad gräslök/timjan/basilika + salt och peppar.
    Och så lite romanticatomater till.
    Det blev gott!

    Igår var jag mer avancerad och gjorde egen pasta (tagliatelle, utan pastamaskin) och en galet god sås/röra till som Ernst gjorde i nåt avsnitt av sina Toscanaprogram. Ja jädrar vad gott!
    Till det ett dyrt rödvin (som vi fått av ett par vänner).
  9. Pyssling
    #5
    Ja ramslökssmör var verkligen gott, jag måste köpa det, kan tänka mig att det är riktigt gott i sallad också!
  10. 5
    Ja ramslökssmör var verkligen gott, jag måste köpa det, kan tänka mig att det är riktigt gott i sallad också!
  11. Pyssling
    #6
    Fajitas är jättegott!
  12. 6
    Fajitas är jättegott!
  13. Pyssling
    #7
    Båda maträtterna lät goda! Hemgjord pasta är ju galet gott, vi äter väldigt sällan pasta men skulle jag vilja äta det så skulle jag definitvt göra egen, det är så himla mycket godare än köpepasta

    Har du någon länk till Ernsts sås?
  14. 7
    Båda maträtterna lät goda! Hemgjord pasta är ju galet gott, vi äter väldigt sällan pasta men skulle jag vilja äta det så skulle jag definitvt göra egen, det är så himla mycket godare än köpepasta

    Har du någon länk till Ernsts sås?
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
  16. Pyssling
    #9
    Tack, det lät gott, måste testa någon dag!
  17. 9
    Tack, det lät gott, måste testa någon dag!
  18. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Hemma hos oss bjöds det på:
    Saltbakad lax med haricots verts och citron
    Dubbelmarinerad fläskfilé med physalis
    Kassler med färsk ananas
    Quornfilé med rostad vitlök
    Romsås, ört- och vitlöksdressing samt sötsur sås
    Fransk potatissallad
    Husets focaccia
    Plockgrönsaker

    Tårta med smak av bl a lime och passionsfrukt
  19. 10
    Hemma hos oss bjöds det på:
    Saltbakad lax med haricots verts och citron
    Dubbelmarinerad fläskfilé med physalis
    Kassler med färsk ananas
    Quornfilé med rostad vitlök
    Romsås, ört- och vitlöksdressing samt sötsur sås
    Fransk potatissallad
    Husets focaccia
    Plockgrönsaker

    Tårta med smak av bl a lime och passionsfrukt
  20. Pyssling
    #11
    Åh, så mycket gott! Hoppas det blev en lyckad fest!
  21. 11
    Åh, så mycket gott! Hoppas det blev en lyckad fest!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar