Bantningspiller efter graviditet
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2015
    #1

    Bantningspiller efter graviditet

    Jag funderar på det där med bantningspiller och hur de skulle kunna dra upp förbränningen efter graviditeten, men jag ammar. Jag vet att man inte kan bli smal med bantningspiller men jag tänker mig att de kan dra upp energin och jag behöver verkligen energi. Det verkar dock inte finnas någon sort där de säger att det är säkert vid amning men det är väl mest för att de inte har några belägg för detta och inte vill ta risken?

    Jag menar, om jag kör på grönt te tabletter, hur farligt kan det här vara för barnet? Jag kan ju lika gärna dricka en massa te och det får man ju...

    Vad tror ni om detta, någon som har erfarenhet?
  2. 1
    Bantningspiller efter graviditet Jag funderar på det där med bantningspiller och hur de skulle kunna dra upp förbränningen efter graviditeten, men jag ammar. Jag vet att man inte kan bli smal med bantningspiller men jag tänker mig att de kan dra upp energin och jag behöver verkligen energi. Det verkar dock inte finnas någon sort där de säger att det är säkert vid amning men det är väl mest för att de inte har några belägg för detta och inte vill ta risken?

    Jag menar, om jag kör på grönt te tabletter, hur farligt kan det här vara för barnet? Jag kan ju lika gärna dricka en massa te och det får man ju...

    Vad tror ni om detta, någon som har erfarenhet?
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Om du behöver energi är det väl precis tvärtom, du ska inte dra upp förbränningen till att förbruka den energi du får i dig (vilket jag inte ens tror på att tabletter kan göra)
    Om jag var du skulle jag vänta tills jag ammat klart, vissa släpper inte sina depåer förrän amningen är över - andra rasar i vikt direkt av amningen.
  4. 2
    Om du behöver energi är det väl precis tvärtom, du ska inte dra upp förbränningen till att förbruka den energi du får i dig (vilket jag inte ens tror på att tabletter kan göra)
    Om jag var du skulle jag vänta tills jag ammat klart, vissa släpper inte sina depåer förrän amningen är över - andra rasar i vikt direkt av amningen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2014
    #3
    Bantningspiller driver inte upp energi. Det driver på förbränningen men man blir mer orkeslös därav. Man kan uppleva sig pigg en kort stund, men detta är inget varaktigt. Om du vill få bra med energi är det viktigt att få i dig bra kost istället.

    Om du vill komma i bra form (och gå ner i vikt) så är det träning och bra kost som gäller
  6. 3
    Bantningspiller driver inte upp energi. Det driver på förbränningen men man blir mer orkeslös därav. Man kan uppleva sig pigg en kort stund, men detta är inget varaktigt. Om du vill få bra med energi är det viktigt att få i dig bra kost istället.

    Om du vill komma i bra form (och gå ner i vikt) så är det träning och bra kost som gäller
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar