Hormon-bus eller tidiga symptom?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    May 2015
    #1

    Hormon-bus eller tidiga symptom?

    Hej. Jo, det är nämligen så att jag är -8 dagar till BIM och sedan i tisdags har jag mått illa av och an, haft ömma bröst och varit yr. Till saken hör också att det inte är första gången kroppen spelar mig spratt med symptom men denna gång kommer det väldigt tidigt plus att känslan i brösten är ändå inte på samma sätt... Förr kunde de ömma riktigt ordentligt och sen var det bara borta. Nu kan det komma stunder när de ömmar och har en brinnande/tryckande känsla plus att jag har "mensvärk" fast jag inte ska ha förrän den 7:e... Ett test idag var negativt. Vad tror ni? Skulle ju vara roligt med ett syskon till dottern som är 3år.
  2. 1
    Hormon-bus eller tidiga symptom? Hej. Jo, det är nämligen så att jag är -8 dagar till BIM och sedan i tisdags har jag mått illa av och an, haft ömma bröst och varit yr. Till saken hör också att det inte är första gången kroppen spelar mig spratt med symptom men denna gång kommer det väldigt tidigt plus att känslan i brösten är ändå inte på samma sätt... Förr kunde de ömma riktigt ordentligt och sen var det bara borta. Nu kan det komma stunder när de ömmar och har en brinnande/tryckande känsla plus att jag har "mensvärk" fast jag inte ska ha förrän den 7:e... Ett test idag var negativt. Vad tror ni? Skulle ju vara roligt med ett syskon till dottern som är 3år.
  3. Medlem sedan
    Dec 2014
    #2
    Jag kände att något var konstigt när jag blev gravid, så jag tog ett graviditetstest för att vara säker. Men vi alla är ju olika.. Men du skriver att dina hormoner har spelat dig spratt innan. Har det känts likadant då, som nu alltså?
  4. 2
    Jag kände att något var konstigt när jag blev gravid, så jag tog ett graviditetstest för att vara säker. Men vi alla är ju olika.. Men du skriver att dina hormoner har spelat dig spratt innan. Har det känts likadant då, som nu alltså?
  5. Medlem sedan
    Dec 2012
    #3
    Hej! Jag sitter lite i samma sits känns det som. I morgon är det en vecka sedan jag skulle haft mens, jag brukar vara oregelbunden, men bara fela på ca 3-5 dagar. I måndags, när jag var 5 dagar sen, testade jag mig (med morgonurin) och det var negativt. Jag tänkte testa mig på nytt på fredag om inget hänt innan dess, men tankarna går ju helatiden..
    Jag längtar efter fler barn. Min dotter är 2,5 år och jag har längtat efter fler i över ett år, men min sambo vill vänta tills vi har ordnat upp ekonomin ordentligt (vi var båda arbetslösa när jag blev gravid med min dotter), vilket jag håller med om såklart, men längtar ändå. Vi använder inget preventivmedel mer än avbrutet samlag, och min kille brukar avbryta långt innan det är "dags", men har ändå läst att man kan bli gravid av försatsen.

    För att komma till mina funderingar nu, så har jag haft ömma bröst och ett väldigt ihållande illamående med sura uppstötningar som bara verkar bli värre med tiden. Dessutom har jag fått jättedålig andedräkt, något som jag hade vid förra graviditeten med.

    Jag skulle gärna vilja höra vad ni tror, i väntan på svar. Någon mer som blivit gravid av avbrutet samlag? Haft tidiga symptom (är jag gravid så skulle nog detta vara ca vecka 5 eller 6 nu)

    Förra graviditeten spydde jag konstant mellan vecka 11 och 16. Hoppas på att inte behöva kräkas lika länge denna gång, om det blir ett plus på fredag.
  6. 3
    Hej! Jag sitter lite i samma sits känns det som. I morgon är det en vecka sedan jag skulle haft mens, jag brukar vara oregelbunden, men bara fela på ca 3-5 dagar. I måndags, när jag var 5 dagar sen, testade jag mig (med morgonurin) och det var negativt. Jag tänkte testa mig på nytt på fredag om inget hänt innan dess, men tankarna går ju helatiden..
    Jag längtar efter fler barn. Min dotter är 2,5 år och jag har längtat efter fler i över ett år, men min sambo vill vänta tills vi har ordnat upp ekonomin ordentligt (vi var båda arbetslösa när jag blev gravid med min dotter), vilket jag håller med om såklart, men längtar ändå. Vi använder inget preventivmedel mer än avbrutet samlag, och min kille brukar avbryta långt innan det är "dags", men har ändå läst att man kan bli gravid av försatsen.

    För att komma till mina funderingar nu, så har jag haft ömma bröst och ett väldigt ihållande illamående med sura uppstötningar som bara verkar bli värre med tiden. Dessutom har jag fått jättedålig andedräkt, något som jag hade vid förra graviditeten med.

    Jag skulle gärna vilja höra vad ni tror, i väntan på svar. Någon mer som blivit gravid av avbrutet samlag? Haft tidiga symptom (är jag gravid så skulle nog detta vara ca vecka 5 eller 6 nu)

    Förra graviditeten spydde jag konstant mellan vecka 11 och 16. Hoppas på att inte behöva kräkas lika länge denna gång, om det blir ett plus på fredag.
  7. Anonym
    #4

    Hur gick det

    Blev det +?
  8. 4
    Hur gick det Blev det +?
  9. Medlem sedan
    Dec 2012
    #5
    Nej.. Negativt på fredagen, sen kom mensen på söndag. Antagligen har jag varit mer stressad än jag trott med studier och allt, så det lett till att mensen dröjde nästan 2 veckor.
  10. 5
    Nej.. Negativt på fredagen, sen kom mensen på söndag. Antagligen har jag varit mer stressad än jag trott med studier och allt, så det lett till att mensen dröjde nästan 2 veckor.
  11. Medlem sedan
    Nov 2015
    #6
    hoppas det går bättre för dig nästa gång
  12. 6
    hoppas det går bättre för dig nästa gång
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar