Yes! Vi har cyklat igen!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Yes! Vi har cyklat igen!

    Jag har testat att cykla en gång tidigare med rätt dåligt (skitdåligt om jag ska vara helt ärlig) resultat men skam den som ger sig. Nu mötte jag upp sonen vid bussen, vi cyklade ner till lilla centrum och sen var han så vild över tanken på att det alls gick att cykla så vi tog en liten, liten sväng över ängarna.

    Nu är det lite euforiskt faktiskt, det är alltså mer än ett ÅR sedan det gick att cykla så här bra! Om det inte blir något mystiskt bakslag i form av bortsprungna kroppsdelar ska vi ut på cykelutflykt efter skolan på fredag, barnet och jag. Med picnic. Alltså sådant vi tog för givet förut och gjorde jämt.

    Jag kan inte beskriva hur fantastiskt skönt det är att höra sitt barn skratta och tjoa och skrika "mamma, det här är LIVET, du och jag cyklar ju igen!"

    Det var dagens bästa från soliga Skåne
    unlearn
  2. 1
    Yes! Vi har cyklat igen! Jag har testat att cykla en gång tidigare med rätt dåligt (skitdåligt om jag ska vara helt ärlig) resultat men skam den som ger sig. Nu mötte jag upp sonen vid bussen, vi cyklade ner till lilla centrum och sen var han så vild över tanken på att det alls gick att cykla så vi tog en liten, liten sväng över ängarna.

    Nu är det lite euforiskt faktiskt, det är alltså mer än ett ÅR sedan det gick att cykla så här bra! Om det inte blir något mystiskt bakslag i form av bortsprungna kroppsdelar ska vi ut på cykelutflykt efter skolan på fredag, barnet och jag. Med picnic. Alltså sådant vi tog för givet förut och gjorde jämt.

    Jag kan inte beskriva hur fantastiskt skönt det är att höra sitt barn skratta och tjoa och skrika "mamma, det här är LIVET, du och jag cyklar ju igen!"

    Det var dagens bästa från soliga Skåne
  3. Salander
    #2
    Allis, vad härligt det låter!
    Nu vill du kanske inte höra men kan en sån där elcykel vara något för damen?
    Man kan cykla som vanligt men knäppa på motorn när det blir segt/uppför ?
  4. 2
    Allis, vad härligt det låter!
    Nu vill du kanske inte höra men kan en sån där elcykel vara något för damen?
    Man kan cykla som vanligt men knäppa på motorn när det blir segt/uppför ?
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Javisst hade det varit bra. Egentligen. Fast nu har ju jag en så fantastiskt fin gammal femtiotalscykel som moderaten fixade växlar på som bröllopspresent så den vill jag ha jämt. Men man kanske kunde ha två? Verkligen bra idé, den ska jag fila lite på. Tack!
  6. 3
    Javisst hade det varit bra. Egentligen. Fast nu har ju jag en så fantastiskt fin gammal femtiotalscykel som moderaten fixade växlar på som bröllopspresent så den vill jag ha jämt. Men man kanske kunde ha två? Verkligen bra idé, den ska jag fila lite på. Tack!
  7. Salander
    #4
    Man kan sätta motor på befintlig cykel, det har svågern gjort. Fast i Skåne kanske ni inte har några backar
  8. 4
    Man kan sätta motor på befintlig cykel, det har svågern gjort. Fast i Skåne kanske ni inte har några backar
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Får verkligen gratulera! Måste vara en härlig upplevelse. För mig är problemet det omvända. Jag kan cykla, men det finns ingen son (eller dotter eller fru eller far eller mor) som följer med.
  10. 5
    Får verkligen gratulera! Måste vara en härlig upplevelse. För mig är problemet det omvända. Jag kan cykla, men det finns ingen son (eller dotter eller fru eller far eller mor) som följer med.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    Underbart! Det är just de där små men likväl så stora ögonblicken som verkligen ÄR livet. Kram!
  12. 6
    Underbart! Det är just de där små men likväl så stora ögonblicken som verkligen ÄR livet. Kram!
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Härligt! :-)
  14. 7
    Härligt! :-)
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Najs!! Så härligt!!
    Jag hoppas också kunna cykla nån gång igen. Just nu är det inte ens tal om det, då skulle jag nog ligga i diket rätt omgående .
    Men jag vill! Jag har en sån fin cykel, en gammal mormorscykel med trähandtag och en liten låda att ha cykelpumpen i , och med ballongdäck. Eller vad det heter, såna där stora däck i alla fall. Jätteskön att cykla på speciellt på grusvägar!

    Jag hittade på Blocket häromsistens, en tandemcykel med tre hjul - alltså två där bak . Dessutom kunde man spänna fast medpassageraren (mig), vilket jag tyckte lät både fiffigt och ganska roligt när jag såg synen framför mig, och jag sa till sambon att jag tycker att han faktiskt kan tjacka den cykeln åt oss. Det gjorde han inte .
  16. 8
    Najs!! Så härligt!!
    Jag hoppas också kunna cykla nån gång igen. Just nu är det inte ens tal om det, då skulle jag nog ligga i diket rätt omgående .
    Men jag vill! Jag har en sån fin cykel, en gammal mormorscykel med trähandtag och en liten låda att ha cykelpumpen i , och med ballongdäck. Eller vad det heter, såna där stora däck i alla fall. Jätteskön att cykla på speciellt på grusvägar!

    Jag hittade på Blocket häromsistens, en tandemcykel med tre hjul - alltså två där bak . Dessutom kunde man spänna fast medpassageraren (mig), vilket jag tyckte lät både fiffigt och ganska roligt när jag såg synen framför mig, och jag sa till sambon att jag tycker att han faktiskt kan tjacka den cykeln åt oss. Det gjorde han inte .
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
    Fantastiskt, det låter hur härligt som helst!
  18. 9
    Fantastiskt, det låter hur härligt som helst!
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Ja, det är härligt när något som varit så fullständigt omöjligt så länge plötsligt funkar. Jag vet att ett år inte är så lång tid men det har känts som en evighet.

    Men ikväll blir det morfin, jäklar vad det sliter i varenda liten led. Det var det värt
  20. 10
    Ja, det är härligt när något som varit så fullständigt omöjligt så länge plötsligt funkar. Jag vet att ett år inte är så lång tid men det har känts som en evighet.

    Men ikväll blir det morfin, jäklar vad det sliter i varenda liten led. Det var det värt
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    Visst är det så, kram tillbaka!
  22. 11
    Visst är det så, kram tillbaka!
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Ah, ständigt detta förtal om plattskåne . Psst, jag har börjat snoka runt på elcyklar, helskotta vad de kostar men det kan det ju vara värt.
  24. 12
    Ah, ständigt detta förtal om plattskåne . Psst, jag har börjat snoka runt på elcyklar, helskotta vad de kostar men det kan det ju vara värt.
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13
    Livet ÄR härligt. För det mesta
  26. 13
    Livet ÄR härligt. För det mesta
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    Jag har en sån nananananaaaaa. Fast trähandtagen var så skruttiga och kunde inte bli kvar när de satte dit växlarna för man växlar tydligen med handtagen numer (ja, jag har inte köpt cykel på tjugo år så jag hade ingen aning haha).

    Mäh, kunde det inte vara lite småmysigt att puttra runt på tandem? Du kan inte muta med lite favvismat i picnickorgen ?
  28. 14
    Jag har en sån nananananaaaaa. Fast trähandtagen var så skruttiga och kunde inte bli kvar när de satte dit växlarna för man växlar tydligen med handtagen numer (ja, jag har inte köpt cykel på tjugo år så jag hade ingen aning haha).

    Mäh, kunde det inte vara lite småmysigt att puttra runt på tandem? Du kan inte muta med lite favvismat i picnickorgen ?
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Det var kanonhärligt och jag tänker inbilla mig att det mesta av rossligheten efteråt beror på att jag inte har kunnat träna ordentligt på länge. Så det så.
  30. 15
    Det var kanonhärligt och jag tänker inbilla mig att det mesta av rossligheten efteråt beror på att jag inte har kunnat träna ordentligt på länge. Så det så.
  31. Salander
    #16
    Det var nog därför svågern köpte bara en motor och fixade dit den själv. Kanske moderaten är händig?
  32. 16
    Det var nog därför svågern köpte bara en motor och fixade dit den själv. Kanske moderaten är händig?
  33. Medlem sedan
    Aug 2011
    #17
    Ja, småmysigt att sitta fastspänd där bak så man inte trillar av! Så har han koll på tanten.
    Det fanns ju till och med en stor korg i bak (som GJORD för picknickkorgen!!).
    Men näedå. Inte ens de ynka 10 000 som cykeln kostade kunde han kosta på mig.
  34. 17
    Ja, småmysigt att sitta fastspänd där bak så man inte trillar av! Så har han koll på tanten.
    Det fanns ju till och med en stor korg i bak (som GJORD för picknickkorgen!!).
    Men näedå. Inte ens de ynka 10 000 som cykeln kostade kunde han kosta på mig.
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    Jag fick lov att läsa upp det där högt så nu sitter han och kluckar i fåtöljen. Han kan byta en propp...och rensa stuprören...och städa hemma säger han. Sen tar det nog stopp

    Jag vill lägga in mitt veto om både proppen och stuprören.
  36. 18
    Jag fick lov att läsa upp det där högt så nu sitter han och kluckar i fåtöljen. Han kan byta en propp...och rensa stuprören...och städa hemma säger han. Sen tar det nog stopp

    Jag vill lägga in mitt veto om både proppen och stuprören.
  37. Salander
    #19
    Hahaha det var värt ett försök. Då blir det väl att öppna plånboken istället
  38. 19
    Hahaha det var värt ett försök. Då blir det väl att öppna plånboken istället
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Du har aldrig cyklat genom Lund hör jag. Annars kan motvind lätt väga upp för brist på backar på andra håll i Skåne.
  40. 20
    Du har aldrig cyklat genom Lund hör jag. Annars kan motvind lätt väga upp för brist på backar på andra håll i Skåne.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar