Programserien Mina två liv,...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Programserien Mina två liv,...

    ...vars del två gick i kväll, lovordas av många och av nästan alla som deltar i chatten. (Det senare är kanske inte så överraskande, dock.) Själv blir jag mest trött. Åter väldigt bra och modigt av de medverkande att våga berätta sina historier, givetvis, men biologiserandet och mystifierandet (den kreativa galningen!) var väl om möjligt än tydligare i del två, än i programseriens första del.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Programserien Mina två liv,... ...vars del två gick i kväll, lovordas av många och av nästan alla som deltar i chatten. (Det senare är kanske inte så överraskande, dock.) Själv blir jag mest trött. Åter väldigt bra och modigt av de medverkande att våga berätta sina historier, givetvis, men biologiserandet och mystifierandet (den kreativa galningen!) var väl om möjligt än tydligare i del två, än i programseriens första del.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Jag tycker inte alls att någon framställdes som "kreativ galning", snarare försökte man väl poängtera att ALLT inte var skit, mög och elände.

    Simon Kyagas forskning skulle jag gärna läsa mer om. Att överhuvudtaget kunna idas titta på något som faktiskt är positivt och bra känns nästan lite....revolutionerande.
  4. 2
    Jag tycker inte alls att någon framställdes som "kreativ galning", snarare försökte man väl poängtera att ALLT inte var skit, mög och elände.

    Simon Kyagas forskning skulle jag gärna läsa mer om. Att överhuvudtaget kunna idas titta på något som faktiskt är positivt och bra känns nästan lite....revolutionerande.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Hans forskning slår först fast att det rör sig om genetiskt betingade "egenskaper" och försöker sedan hitta positiva sidor hos dessa "egenskaper". Någon hållbar, vetenskaplig grund för dessa fastställanden finns inte.
  6. 3
    Hans forskning slår först fast att det rör sig om genetiskt betingade "egenskaper" och försöker sedan hitta positiva sidor hos dessa "egenskaper". Någon hållbar, vetenskaplig grund för dessa fastställanden finns inte.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar