FBvänner som ej bryr sig?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    FBvänner som ej bryr sig?

    Hur gör ni med såna? Som ej orkar ens gilla era statusar?

    Såna ni verkligen är _vänner_ med. Trots att tid och rum nu skiljer er åt?

    Jag tänker man kunde skriva ngt trevligt, typ vad? Innan man tar bort dem.

    Men, ja. Typ vad skriver man?
  2. 1
    FBvänner som ej bryr sig? Hur gör ni med såna? Som ej orkar ens gilla era statusar?

    Såna ni verkligen är _vänner_ med. Trots att tid och rum nu skiljer er åt?

    Jag tänker man kunde skriva ngt trevligt, typ vad? Innan man tar bort dem.

    Men, ja. Typ vad skriver man?
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Själv väljer jag att inte binda upp mig med Facebook.
  4. 2
    Själv väljer jag att inte binda upp mig med Facebook.
  5. Kerstimärta
    #3
    Haha, well. Så kan man göra. Men sen slinker man in i FB. Så kommer gamla studiekamrater in som vänner. Så uppstår frågorna.
  6. 3
    Haha, well. Så kan man göra. Men sen slinker man in i FB. Så kommer gamla studiekamrater in som vänner. Så uppstår frågorna.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Har inte hänt mig ännu, och ändå har jag ett (passivt) konto på Facebook.
  8. 4
    Har inte hänt mig ännu, och ändå har jag ett (passivt) konto på Facebook.
  9. Kerstimärta
    #5
    Du har sluppit?
  10. 5
    Du har sluppit?
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Tja, vänförfrågningar har jag fått, men jag har vänligt förklarat att jag inte är aktiv på Facebook.
  12. 6
    Tja, vänförfrågningar har jag fått, men jag har vänligt förklarat att jag inte är aktiv på Facebook.
  13. Kerstimärta
    #7
    Snyggt!



    Jag accepterade förfrågningarna. Och blev därmed aktiv.
  14. 7
    Snyggt!



    Jag accepterade förfrågningarna. Och blev därmed aktiv.
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    De vänner jag umgås med brukar inte gilla så mycket av det jag skriver. De gillar mig nog inte egentligen, de bara låtsas vilja ses, är min slutsats.

    Nej, men senast vi sågs sade en kompis att hon tycker att det är jobbigt att gilla eller kommentera hos mig därför att hennes telefon "blippar" hela tiden när det kommer nya svar i tråden.
    -Det är ju alltid 546 människor som svarar när du skriver något.
    Hon måste haft otur någon gång och blandat sig i vid fel tillfälle.

    Allvarligt talat: Jag tar inte Facebook så seriöst. Har det mest som en kontaktväg till mina IRL-vänner. Vi använder ofta chatten, ibland i grupp.

    Vem som gillar och inte är helt upp till dem och inget jag tar illa upp för.

    Däremot tycker jag att det är lite mystiskt om en gammal klasskompis som man inte träffat på massor av år skickar en vänfråga, men sedan aldrig säger ett ord eller visar med ett tecken att han/hon noterat ens existens.
    ...
  16. 8
    De vänner jag umgås med brukar inte gilla så mycket av det jag skriver. De gillar mig nog inte egentligen, de bara låtsas vilja ses, är min slutsats.

    Nej, men senast vi sågs sade en kompis att hon tycker att det är jobbigt att gilla eller kommentera hos mig därför att hennes telefon "blippar" hela tiden när det kommer nya svar i tråden.
    -Det är ju alltid 546 människor som svarar när du skriver något.
    Hon måste haft otur någon gång och blandat sig i vid fel tillfälle.

    Allvarligt talat: Jag tar inte Facebook så seriöst. Har det mest som en kontaktväg till mina IRL-vänner. Vi använder ofta chatten, ibland i grupp.

    Vem som gillar och inte är helt upp till dem och inget jag tar illa upp för.

    Däremot tycker jag att det är lite mystiskt om en gammal klasskompis som man inte träffat på massor av år skickar en vänfråga, men sedan aldrig säger ett ord eller visar med ett tecken att han/hon noterat ens existens.
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Jag ställer inga krav på att någon ska gilla mina statusar.

    Däremot kanske jag skulle tycka det var lite trist om ingen gratuerade en status där jag gift mig eller fått barn eller något sånt atort.

    Jag är med i en hel del grupper på fejjan och där lägger jag mycket av tiden (hobbyrelaterade)
  18. 9
    Jag ställer inga krav på att någon ska gilla mina statusar.

    Däremot kanske jag skulle tycka det var lite trist om ingen gratuerade en status där jag gift mig eller fått barn eller något sånt atort.

    Jag är med i en hel del grupper på fejjan och där lägger jag mycket av tiden (hobbyrelaterade)
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10
    De jag har som vänner på Facebook är jag vän med för att jag är intresserad av vad som händer i deras liv. Jag bryr mig inte om de gillar mina statusar eller inte.
    Jag tar bort folk från min vänlista som skriver dumheter, länkar till sånt jag verkligen inte vill se eller om jag känner att de bara vill snoka. Då tar jag bara bort dem, utan att skriva en förklaring.
  20. 10
    De jag har som vänner på Facebook är jag vän med för att jag är intresserad av vad som händer i deras liv. Jag bryr mig inte om de gillar mina statusar eller inte.
    Jag tar bort folk från min vänlista som skriver dumheter, länkar till sånt jag verkligen inte vill se eller om jag känner att de bara vill snoka. Då tar jag bara bort dem, utan att skriva en förklaring.
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Va, det är väl bra om mina vänner har ett liv utanför FB. Jättekul tycker jag att de inte hinner gilla mina statusar.

    Mina riktiga vänner gillar inte alltid mina statusar. Huvudsaken är att de bryr sig i det verkliga livet. Jag gör således ingenting med dem som inte gillar mina statusar.
    Ha det gott!
  22. 11
    Va, det är väl bra om mina vänner har ett liv utanför FB. Jättekul tycker jag att de inte hinner gilla mina statusar.

    Mina riktiga vänner gillar inte alltid mina statusar. Huvudsaken är att de bryr sig i det verkliga livet. Jag gör således ingenting med dem som inte gillar mina statusar.
  23. Kerstimärta
    #12
    Oj, nej. Ingen blir nedblippad om denne skriver ngt till mig på FB!

    Men, ja. Som du skriver i ditt sista stycke.

    Mystiskt.
  24. 12
    Oj, nej. Ingen blir nedblippad om denne skriver ngt till mig på FB!

    Men, ja. Som du skriver i ditt sista stycke.

    Mystiskt.
  25. Kerstimärta
    #13
    Ja, typ så. Om man har en vän som inte bryr sig om något alls.

    Kanske bäst inte vara vän då?
  26. 13
    Ja, typ så. Om man har en vän som inte bryr sig om något alls.

    Kanske bäst inte vara vän då?
  27. Kerstimärta
    #14
    Jag har några vänner på fb där jag gillar dem. Typ kändisar. Dessa är ju annorlunda.
  28. 14
    Jag har några vänner på fb där jag gillar dem. Typ kändisar. Dessa är ju annorlunda.
  29. Kerstimärta
    #15
    Jag har knappt några som är vänner jag ser IRL
  30. 15
    Jag har knappt några som är vänner jag ser IRL
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Ojdå, visst inte att an måste gilla andras statusar. Antar att jag blir bortplockat lite överallt.

    Alltså, om andra inte gillar mina statusar så utgår jag från att de är för tråkiga. Och får skriva en roligare nästa gång.
  32. 16
    Ojdå, visst inte att an måste gilla andras statusar. Antar att jag blir bortplockat lite överallt.

    Alltså, om andra inte gillar mina statusar så utgår jag från att de är för tråkiga. Och får skriva en roligare nästa gång.
  33. Kerstimärta
    #17
    Men, klart man inte måste gilla andras statusar!
  34. 17
    Men, klart man inte måste gilla andras statusar!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar