Norsk TV
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Norsk TV

    Där jag är nu har jag möjlighet att se norsk TV. De sänder ett program, som nog bara kan sändas i Norge. Det kallas i år för Sommerbåten (förra året var det Hurtigruten) och går helt enkelt ut på att en båt åker utefter hela den norska kusten och ett antal kameror filmar vad som syns från båten i direktsändning - okommenterat! Timme ut och timme in! Helt fantastiskt! I Sverige hade förmodligen samtliga TV-recensenter fått blodstörtning för mindre. Nu är ju den norska naturen vacker så det förslår, så mycket av programmet går faktiskt att se på med behållning, men timmevis blir det en smula enahanda och händelsefattigt.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Norsk TV Där jag är nu har jag möjlighet att se norsk TV. De sänder ett program, som nog bara kan sändas i Norge. Det kallas i år för Sommerbåten (förra året var det Hurtigruten) och går helt enkelt ut på att en båt åker utefter hela den norska kusten och ett antal kameror filmar vad som syns från båten i direktsändning - okommenterat! Timme ut och timme in! Helt fantastiskt! I Sverige hade förmodligen samtliga TV-recensenter fått blodstörtning för mindre. Nu är ju den norska naturen vacker så det förslår, så mycket av programmet går faktiskt att se på med behållning, men timmevis blir det en smula enahanda och händelsefattigt.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Låter rätt fint

    Det påminner mig om diverse videor som såldes förr åtminstone: "Sprakande brasa" i tre timmar och liknande. En vacker fond helt enkelt, inget man tittar på i sig.

    Fast det gick knappast på deras huvudkanal på bästa sändningstid på kvällen, eller hur?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Låter rätt fint Det påminner mig om diverse videor som såldes förr åtminstone: "Sprakande brasa" i tre timmar och liknande. En vacker fond helt enkelt, inget man tittar på i sig.

    Fast det gick knappast på deras huvudkanal på bästa sändningstid på kvällen, eller hur?
  5. Gretah
    #3
    Minns att jag såg lite av Hurtigruten förra året, men var kan jag ha sett det för det sändes väl inte heller på svensk tv?
  6. 3
    Minns att jag såg lite av Hurtigruten förra året, men var kan jag ha sett det för det sändes väl inte heller på svensk tv?
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    NRK2!
  8. 4
    NRK2!
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Har jag svårt att tro. Möjligen på dagtid (eller natten, för all del).
  10. 5
    Har jag svårt att tro. Möjligen på dagtid (eller natten, för all del).
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Ah norsk motsvarighet till österrikarna alppanorama (https://www.youtube.com/watch?v=hT7XZ_IwRg8). Fast österrikarna har sitt svep som visar aktuellt väderläge och liftarnas öppettider - och så klart har de passande (?) musik till.

    Vad kör NRK för musik till sina bilder?
  12. 6
    Ah norsk motsvarighet till österrikarna alppanorama (https://www.youtube.com/watch?v=hT7XZ_IwRg8). Fast österrikarna har sitt svep som visar aktuellt väderläge och liftarnas öppettider - och så klart har de passande (?) musik till.

    Vad kör NRK för musik till sina bilder?
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Det där är väl i princip att betrakta som reklam?

    Norrmännen kör oftast ingen musik alls, utan endast ljudet från båten och naturen. Enstaka gånger avbryts det av någon melodiradiolåt.
  14. 7
    Det där är väl i princip att betrakta som reklam?

    Norrmännen kör oftast ingen musik alls, utan endast ljudet från båten och naturen. Enstaka gånger avbryts det av någon melodiradiolåt.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Japp kan helt klart betraktas som reklam.
  16. 8
    Japp kan helt klart betraktas som reklam.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar