U21-fotbollen går på TV4
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    U21-fotbollen går på TV4

    Finalen går ju i kväll och jag ser att de har flyttat den från någon obskyr kanal till TV4 som jag ju faktiskt har. Synd bara att den går så sent men första halvlek skall jag väl klara av...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    U21-fotbollen går på TV4 Finalen går ju i kväll och jag ser att de har flyttat den från någon obskyr kanal till TV4 som jag ju faktiskt har. Synd bara att den går så sent men första halvlek skall jag väl klara av...
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    En halvlek lär kanske räcka för att förstå vem som vinner *realist*

    Jag vet inte hur stor del av befolkningen det är som kan se tolvan men givetvis borde en såpass stor turnering kunna ses av den stora massan.
  4. 2
    En halvlek lär kanske räcka för att förstå vem som vinner *realist*

    Jag vet inte hur stor del av befolkningen det är som kan se tolvan men givetvis borde en såpass stor turnering kunna ses av den stora massan.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Kul för U21-laget att de har kommit så långt. Annars bryr jag mig, ärligt talat, inte särskilt mycket.
  6. 3
    Kul för U21-laget att de har kommit så långt. Annars bryr jag mig, ärligt talat, inte särskilt mycket.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Det klarar du nog...

    hoppas det blir en hyfsad jämn match, jag är rädd annars att Portugal kan dra ifrån snabbt. Kanske borde man slänga in en hundring på matchen.

    Ser annars fram mer emot USA-Tyskland i Damvm. En riktig höjdarmatch.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Det klarar du nog... hoppas det blir en hyfsad jämn match, jag är rädd annars att Portugal kan dra ifrån snabbt. Kanske borde man slänga in en hundring på matchen.

    Ser annars fram mer emot USA-Tyskland i Damvm. En riktig höjdarmatch.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Hur går det för dig?
  10. 5
    Hur går det för dig?
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    *TRÖTT*

    Jag brukar ju vara på jobbet vid 6-tiden och ligga och sova sött (nåja) så här dags...
    Det ser ju inte riktigt bra ut heller, fast än så länge håller de ställningarna

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    *TRÖTT* Jag brukar ju vara på jobbet vid 6-tiden och ligga och sova sött (nåja) så här dags...
    Det ser ju inte riktigt bra ut heller, fast än så länge håller de ställningarna
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Det känns som att Portugal är bättre över lag och att det lutar åt seger för dem men de hade nog väntat sig helt andra siffror vid detta laget och kan bli frustrerade.
  14. 7
    Det känns som att Portugal är bättre över lag och att det lutar åt seger för dem men de hade nog väntat sig helt andra siffror vid detta laget och kan bli frustrerade.
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Jaja, klart att man hoppas

    Att sport är oförutsägbart är ju en stor del av dess charm

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Jaja, klart att man hoppas Att sport är oförutsägbart är ju en stor del av dess charm
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Just p.g.a. trötthet sitter även jag framför TV:n och tittar på finalen. När nu signalen når fram till vår TV i de utmarker där jag befinner mig. De digitala sändningarna har för vår del inneburit, att den tidigare analoga, dåliga bilden numera i stället blir en sönderpixlad eller helt utebliven bild. TV:n säger då, retligt, att "Du har inte tillgång till tjänsten".
  18. 9
    Just p.g.a. trötthet sitter även jag framför TV:n och tittar på finalen. När nu signalen når fram till vår TV i de utmarker där jag befinner mig. De digitala sändningarna har för vår del inneburit, att den tidigare analoga, dåliga bilden numera i stället blir en sönderpixlad eller helt utebliven bild. TV:n säger då, retligt, att "Du har inte tillgång till tjänsten".
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Säga vad man vill, men de gör i alla fall sitt bästa för att testa din ork.
  20. 10
    Säga vad man vill, men de gör i alla fall sitt bästa för att testa din ork.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Somnat, Christopher? I så fall har du missat något. Ett EM-guld, för att vara mer noggrann.
  22. 11
    Somnat, Christopher? I så fall har du missat något. Ett EM-guld, för att vara mer noggrann.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Alla skriver om denna fotboll. Vad är U21-fotboll? Please upplys mig för jag fattar nada
  24. 12
    Alla skriver om denna fotboll. Vad är U21-fotboll? Please upplys mig för jag fattar nada
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Det är fotboll som spelas av besättningen på u-båten U21.
  26. 13
    Det är fotboll som spelas av besättningen på u-båten U21.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Nog för att jag inte kan nåt om fotboll men det där låter så osannolikt att inte ens jag tror på det
  28. 14
    Nog för att jag inte kan nåt om fotboll men det där låter så osannolikt att inte ens jag tror på det
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Kollade lite på Wikipedia och det har visst med ålder att göra.
    Men jag fattar ändå inte, spelar vi olika VM för vuxna personer? Ett där man får vara max 21 och ett där åldern är valfri (så länge man är vuxen)? Varför spelar inte 21-åringarna i vanliga lag?
  30. 15
    Kollade lite på Wikipedia och det har visst med ålder att göra.
    Men jag fattar ändå inte, spelar vi olika VM för vuxna personer? Ett där man får vara max 21 och ett där åldern är valfri (så länge man är vuxen)? Varför spelar inte 21-åringarna i vanliga lag?
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Det gör de också, men sedan har de dessutom sitt särskilda u-båtsmästerskap.
  32. 16
    Det gör de också, men sedan har de dessutom sitt särskilda u-båtsmästerskap.
  33. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #17

    Kalla det junior-EM då

    Det är bara det att de är något äldre än vanlig juniorålder. Det tar ett bra tag att träna upp sig till den styrka som krävs i toppfotbollen och rena juniorlag där spelarna inte skulle få vara äldre än 18 hade inte alls varit i närheten av den spelstyrka som ett U21-lag har.

    I praktiken är det ett U23-lag eftersom de får vara max 21 när kvalet inleds och finalen spelar ett par år senare. Det finns fler sporter som har liknande mästerskap för yngre deltagare, t.ex. har skidåkningen U23-mästerskap. Där är det ju inga långa kvalserier...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  34. 17
    Kalla det junior-EM då Det är bara det att de är något äldre än vanlig juniorålder. Det tar ett bra tag att träna upp sig till den styrka som krävs i toppfotbollen och rena juniorlag där spelarna inte skulle få vara äldre än 18 hade inte alls varit i närheten av den spelstyrka som ett U21-lag har.

    I praktiken är det ett U23-lag eftersom de får vara max 21 när kvalet inleds och finalen spelar ett par år senare. Det finns fler sporter som har liknande mästerskap för yngre deltagare, t.ex. har skidåkningen U23-mästerskap. Där är det ju inga långa kvalserier...
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Svar till båda. Ja vi pratade lite om detta på lunchen på jobbet idag. Jag hade aldrig hört talas om detta tidigare
  36. 18
    Svar till båda. Ja vi pratade lite om detta på lunchen på jobbet idag. Jag hade aldrig hört talas om detta tidigare
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar