Vad tycker ni?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Vad tycker ni?

    Vi är sedan ett tag tillbaka bjudna på min kompis dotters 3årskalas.

    Jag fick akut hand om syrrans 3 barn så de behöver följa med på kalaset.Jag frågade såklart om det var ok och det var det.

    Idag så skickade jag ett sms för att fråga om jag skulle ta med något samt att jag skrev att jag tar med lite extra dricka då jag har med 3 extra barn och att 5 barn ju dricker en del.

    Tillbaka får jag ett i mitt tycke surt svar att hon ska köpa dricka så det räcker och blir över annars får man väl lära sig att dricka kranvatten.

    Jag blev ärligt både irriterad och ledsen över det svaret när jag bara försökte vara snäll.

    Jag hade ju aldrig skrivit ett sånt svar.
    Och det är inte så att vi någonsin säger till dem att ja ni kan ta kranvatten.

    Hade ni svarat så?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Vad tycker ni? Vi är sedan ett tag tillbaka bjudna på min kompis dotters 3årskalas.

    Jag fick akut hand om syrrans 3 barn så de behöver följa med på kalaset.Jag frågade såklart om det var ok och det var det.

    Idag så skickade jag ett sms för att fråga om jag skulle ta med något samt att jag skrev att jag tar med lite extra dricka då jag har med 3 extra barn och att 5 barn ju dricker en del.

    Tillbaka får jag ett i mitt tycke surt svar att hon ska köpa dricka så det räcker och blir över annars får man väl lära sig att dricka kranvatten.

    Jag blev ärligt både irriterad och ledsen över det svaret när jag bara försökte vara snäll.

    Jag hade ju aldrig skrivit ett sånt svar.
    Och det är inte så att vi någonsin säger till dem att ja ni kan ta kranvatten.

    Hade ni svarat så?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Jag hade absolut inte svarat surt på det, vad finns det för anledning till det? Däremot hade jag med en glad ton kunnat skriva t ex:
    "Tack snälla du men det behöver du inte göra Vi köper så att det ska räcka till alla och skulle det ta slut i alla fall finns det ju vatten "

    Typ så.
  4. 2
    Jag hade absolut inte svarat surt på det, vad finns det för anledning till det? Däremot hade jag med en glad ton kunnat skriva t ex:
    "Tack snälla du men det behöver du inte göra Vi köper så att det ska räcka till alla och skulle det ta slut i alla fall finns det ju vatten "

    Typ så.
  5. Gretah
    #3
    Nej jag hade inte svarat så men vet inte om det var så farligt?
    Hon har ju ok'at att det kommer några extra barn så skulle hon ändå vara sur el stressad över det så är det rätt dumt och inte ditt och barnens fel.
  6. 3
    Nej jag hade inte svarat så men vet inte om det var så farligt?
    Hon har ju ok'at att det kommer några extra barn så skulle hon ändå vara sur el stressad över det så är det rätt dumt och inte ditt och barnens fel.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Ja det hade låtit bättre

    som det är nu är jag inte så sugen på att åka dit.

    Jag förstår heller inte det sura svaret faktiskt.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  8. 4
    Ja det hade låtit bättre som det är nu är jag inte så sugen på att åka dit.

    Jag förstår heller inte det sura svaret faktiskt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Nej det har du rätt i

    är hon sur eller stressad över det är det hennes problem.

    Men det var ett trist sms att få när man bara vill vara snäll.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    Nej det har du rätt i är hon sur eller stressad över det är det hennes problem.

    Men det var ett trist sms att få när man bara vill vara snäll.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Nej jag hade inte svarat så.
    Men å andra sidan så hade jag frågat om jag skulle ta med nåt redan när jag frågade om 3 extra barn fick följa med och om värdinnan då svarade nej skulle jag nog nöja mig med det.
  12. 6
    Nej jag hade inte svarat så.
    Men å andra sidan så hade jag frågat om jag skulle ta med nåt redan när jag frågade om 3 extra barn fick följa med och om värdinnan då svarade nej skulle jag nog nöja mig med det.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Eller jo jag hade kunnat svara så men då med en smiley och glimten i ögat.
  14. 7
    Eller jo jag hade kunnat svara så men då med en smiley och glimten i ögat.
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Visst det kunde jag gjort

    Förra året var barnen också med och då räckte inte drickan så ville bara vara förutseende/snäll.

    Ingen smiley eller annat följde med här.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  16. 8
    Visst det kunde jag gjort Förra året var barnen också med och då räckte inte drickan så ville bara vara förutseende/snäll.

    Ingen smiley eller annat följde med här.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Nej då skulle jag nog också tolka det som ett surt svar från henne.
  18. 9
    Nej då skulle jag nog också tolka det som ett surt svar från henne.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Ja faktiskt

    och när jag skickade ett bytt sms med min förklaring en gång till så blev det noll svar.

    Som sagt,det känns nu mindre lockande att åka dit.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    Ja faktiskt och när jag skickade ett bytt sms med min förklaring en gång till så blev det noll svar.

    Som sagt,det känns nu mindre lockande att åka dit.
  21. Gretah
    #11
    Det håller jag med om! Jag är dock en mästare på att tolka saker negativt och bli lessen så försök ändå att tänka att hon helt enkelt uttryckte sej klumpigt utan att mena nåt illa.
  22. 11
    Det håller jag med om! Jag är dock en mästare på att tolka saker negativt och bli lessen så försök ändå att tänka att hon helt enkelt uttryckte sej klumpigt utan att mena nåt illa.
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Otroligt nog

    har jag aldrig fått något sånt från henne innan och vi har känt varandra länge,31 år.

    Och aldrig sagt något dumt till varandra.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  24. 12
    Otroligt nog har jag aldrig fått något sånt från henne innan och vi har känt varandra länge,31 år.

    Och aldrig sagt något dumt till varandra.
  25. Gretah
    #13
    Asch då... Ja då har du två val. Antingen åker ni dit och går på kalas och pratar inget mer om saken... Eller så går ni inte på kalaset.
  26. 13
    Asch då... Ja då har du två val. Antingen åker ni dit och går på kalas och pratar inget mer om saken... Eller så går ni inte på kalaset.
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Det kan inte vara så att du tolkar in saker som inte finns där? För om du provar att läsa det hon skrev med ett glatt tonfall så låter det ju som ett helt vanligt svar?...
    Eller brukar den här kompisen vara sur och tvär i vanliga fall? Om inte så är hon säkert inte det nu heller. Om ja, så förstår jag inte riktigt varför du umgås med henne.
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  28. 14
    Det kan inte vara så att du tolkar in saker som inte finns där? För om du provar att läsa det hon skrev med ett glatt tonfall så låter det ju som ett helt vanligt svar?...
    Eller brukar den här kompisen vara sur och tvär i vanliga fall? Om inte så är hon säkert inte det nu heller. Om ja, så förstår jag inte riktigt varför du umgås med henne.
  29. Gretah
    #15
    Men då antar jag att ni verkligen känner varandra och detta kanske ändå bara var en stressgrej som inte kommer märkas ett dugg på kalaset.
  30. 15
    Men då antar jag att ni verkligen känner varandra och detta kanske ändå bara var en stressgrej som inte kommer märkas ett dugg på kalaset.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Men det kan ju vara som de andra svarat också, att hon kanske inte menade det som surt. Om ni känt varandra länge och gillar varandra så låt det passera, gå på kalaset och känn av stämningen då åtminstone.
    Hon kanske inte alls är sur och det är ju dumt att sluta umgås pga nåt som kanske bara är ett missförstånd.
  32. 16
    Men det kan ju vara som de andra svarat också, att hon kanske inte menade det som surt. Om ni känt varandra länge och gillar varandra så låt det passera, gå på kalaset och känn av stämningen då åtminstone.
    Hon kanske inte alls är sur och det är ju dumt att sluta umgås pga nåt som kanske bara är ett missförstånd.
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    Det hoppas jag verkligen

    men jag antar att det skulle kunna snackas efteråt.

    Oavsett så kan ju folk,vänner göra så.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  34. 17
    Det hoppas jag verkligen men jag antar att det skulle kunna snackas efteråt.

    Oavsett så kan ju folk,vänner göra så.
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18

    Jag tänker inte ta upp det

    på kalaset.

    Så vi får se.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  36. 18
    Jag tänker inte ta upp det på kalaset.

    Så vi får se.
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19

    Vi lär ju gå

    men det är inte bara att packa sitt och gå ifall något inträffar, då det är en bit att åka men ja oavsett så hade jag tagit mitt och barnen och gått om det skett.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  38. 19
    Vi lär ju gå men det är inte bara att packa sitt och gå ifall något inträffar, då det är en bit att åka men ja oavsett så hade jag tagit mitt och barnen och gått om det skett.
  39. Medlem sedan
    Jun 2005
    #20

    Nej verkligen inte

    Jag blev väldigt förvånad över sms:et och dess innehåll.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  40. 20
    Nej verkligen inte Jag blev väldigt förvånad över sms:et och dess innehåll.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar