Sett Thåström live, fråga om hans scente
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Sett Thåström live, fråga om hans scente

    knik, eller vad det nu kallas? Han hade ett mkt märkligt sätt att röra sig på scen. Det var en upplevelse i sig tyckte jag.

    Han sjöng mycket rakt ner i golvet, liksom dubbelvikt. Ibland stod han på knä och tittade/sjöng ner i golvet. Sen när han gick så skakade han på handen och viftade med fingrarna framför ansiktet. Ibland med båda händerna. Ibland hade han dem bakom ryggen och viftade.

    Har inte sett det förut i olika videoupptagningar, men då har jag bara sett några få. I övrigt har jag mest lyssnat.

    Min undran är om han alltid varit så speciell vad gäller det? Någon som vet?
  2. 1
    Sett Thåström live, fråga om hans scente knik, eller vad det nu kallas? Han hade ett mkt märkligt sätt att röra sig på scen. Det var en upplevelse i sig tyckte jag.

    Han sjöng mycket rakt ner i golvet, liksom dubbelvikt. Ibland stod han på knä och tittade/sjöng ner i golvet. Sen när han gick så skakade han på handen och viftade med fingrarna framför ansiktet. Ibland med båda händerna. Ibland hade han dem bakom ryggen och viftade.

    Har inte sett det förut i olika videoupptagningar, men då har jag bara sett några få. I övrigt har jag mest lyssnat.

    Min undran är om han alltid varit så speciell vad gäller det? Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Så har Thåström alltid gjort.
  4. 2
    Så har Thåström alltid gjort.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Japp, redan i Imperiet. Tyckte inte han hade samma stil i Ebba.

    Efterapad är den med, folk som vill verka svåra apar efter.
    Ibland tror jag det är hans sociala fobi som gör att han tog till den poseringsstilen. Behöver inte möta publiken och att stå still är jobbigt om man har svårt för folk.
  6. 3
    Japp, redan i Imperiet. Tyckte inte han hade samma stil i Ebba.

    Efterapad är den med, folk som vill verka svåra apar efter.
    Ibland tror jag det är hans sociala fobi som gör att han tog till den poseringsstilen. Behöver inte möta publiken och att stå still är jobbigt om man har svårt för folk.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Dvs redan 1987 när jag såg Imperiet.
  8. 4
    Dvs redan 1987 när jag såg Imperiet.
  9. Kerstimärta
    #5
    Aha, där ser man. Jag som aldrig egentligen sett honom hade inte uppmärksammat det förrän nu!
  10. 5
    Aha, där ser man. Jag som aldrig egentligen sett honom hade inte uppmärksammat det förrän nu!
  11. Kerstimärta
    #6
    Ja, han verkade inte alls bekväm att möta publik. Vi fick se mer av hans bakdel än hans ansikte.

    Samt att han rantade runt, runt, runt i en cirkel när det var musik där ingen sång fanns med. Samt att det var massor med rök som skymde hela tiden.

    Lite kul med sådan speciell stil.
  12. 6
    Ja, han verkade inte alls bekväm att möta publik. Vi fick se mer av hans bakdel än hans ansikte.

    Samt att han rantade runt, runt, runt i en cirkel när det var musik där ingen sång fanns med. Samt att det var massor med rök som skymde hela tiden.

    Lite kul med sådan speciell stil.
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Inte alltid, i tiden med Ebba och Imperiet så körde han väl lite mer sin (som han fortfarande har) hålla/hänga på mickstativet. Det där med handen och det särpräglade Thåströmuttycket som han har nu ar han haft i minst 15-20 år. Har sett Thåström runt 10 ggr och då som soloartist eftersom det är så han varit verksam under mitt livekonsertliv.
    Det bästa med mig är att jag är så jävla rolig.
  14. 7
    Inte alltid, i tiden med Ebba och Imperiet så körde han väl lite mer sin (som han fortfarande har) hålla/hänga på mickstativet. Det där med handen och det särpräglade Thåströmuttycket som han har nu ar han haft i minst 15-20 år. Har sett Thåström runt 10 ggr och då som soloartist eftersom det är så han varit verksam under mitt livekonsertliv.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar