Tänk att vissa åsikter nästan alltid går
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Tänk att vissa åsikter nästan alltid går



    Som
    ”Jag är inte rasist men…”
    ”Varför får man inte säga negerbollar, när man får säga vitlök”
    ”Jag har alltid sagt negerbollar och jag menar inget rasistiskt med det
    ”Har inget emot homosexuella, men de kan hålla på med sitt inomhus”
    ”Vissa använder abort som preventivmedel
    ”Tiggare är avskum , de borde förbjudas”
    ”Varför får man inte sjunga svenska nationalsången på skolavslutningar”


    ALLA dessa påstående är så lätt motargumenterade och jag vet inte någon som påstår något av ovanstående som faktiskt INTE är motsatsen
    Men nånstans tror jag ändå de flesta VET att de har fel, kanske bara lite trots….
    Eller helt enkelt obildhet

    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    Tänk att vissa åsikter nästan alltid går

    Som
    ”Jag är inte rasist men…”
    ”Varför får man inte säga negerbollar, när man får säga vitlök”
    ”Jag har alltid sagt negerbollar och jag menar inget rasistiskt med det
    ”Har inget emot homosexuella, men de kan hålla på med sitt inomhus”
    ”Vissa använder abort som preventivmedel
    ”Tiggare är avskum , de borde förbjudas”
    ”Varför får man inte sjunga svenska nationalsången på skolavslutningar”


    ALLA dessa påstående är så lätt motargumenterade och jag vet inte någon som påstår något av ovanstående som faktiskt INTE är motsatsen
    Men nånstans tror jag ändå de flesta VET att de har fel, kanske bara lite trots….
    Eller helt enkelt obildhet

  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag känner 1 persom som har använt abort som preventivmedel. För det anser jag att man gör om man själv vet om att barn inte passar in i ens liv just nu men ändå inte skyddar sig. Om man är kåt och inte skyddar sig och sen gör abort när man blir gravid anser jag att man använder abort som preventivmedel. Och ja såna personer finns.
  4. 2
    Jag känner 1 persom som har använt abort som preventivmedel. För det anser jag att man gör om man själv vet om att barn inte passar in i ens liv just nu men ändå inte skyddar sig. Om man är kåt och inte skyddar sig och sen gör abort när man blir gravid anser jag att man använder abort som preventivmedel. Och ja såna personer finns.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Fast nog inte så vedertaget som vissa får det att låta
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  6. 3
    Fast nog inte så vedertaget som vissa får det att låta
  7. Gretah
    #4
    Brukar man sjunga nationalsången på skolavslutningar?
  8. 4
    Brukar man sjunga nationalsången på skolavslutningar?
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    När jag frågar äldre tom , så har det aldrig hänt
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  10. 5
    När jag frågar äldre tom , så har det aldrig hänt
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Inte SOM, men i stället för. Och visst finns det sådana i individer.
  12. 6
    Inte SOM, men i stället för. Och visst finns det sådana i individer.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Ja helt rätt.
  14. 7
    Ja helt rätt.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Fast jag tycker inte det är speciellt många som tror att det är så vedertaget.
  16. 8
    Fast jag tycker inte det är speciellt många som tror att det är så vedertaget.
  17. Gretah
    #9
    Nä det är nog ganska ovanligt att man sjunger den i skolavslutningssammanhang, även om det säkert hänt nånstans någongång.
    Nationalsången är en vacker sång tycker jag men hör mer hemma i tex idrottssammanhang och tex sveriges nationaldag.
  18. 9
    Nä det är nog ganska ovanligt att man sjunger den i skolavslutningssammanhang, även om det säkert hänt nånstans någongång.
    Nationalsången är en vacker sång tycker jag men hör mer hemma i tex idrottssammanhang och tex sveriges nationaldag.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Ja jag kan inte se riktigt varför man skulle sjunga den på skolavslutningen.
  20. 10
    Ja jag kan inte se riktigt varför man skulle sjunga den på skolavslutningen.
  21. Gretah
    #11
    Inte jag heller. Därför undrar man ju varför folk blir upprörda över att den "tas bort" från skolavslutningar? Undrar om det är en myt helt enkelt för att göra folk upprörda.
  22. 11
    Inte jag heller. Därför undrar man ju varför folk blir upprörda över att den "tas bort" från skolavslutningar? Undrar om det är en myt helt enkelt för att göra folk upprörda.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Och jag kan undra....

    över folk som blir upprörda om nationalsången nu skulle spelas på en skolavslutning. Vad är det att bli upprörd för liksom. Är det någon som får allergiska utslag på huden eller vadå. Jag tror folk har för lite att bry sig om idag när de ger sig på sådana här frågor.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Och jag kan undra.... över folk som blir upprörda om nationalsången nu skulle spelas på en skolavslutning. Vad är det att bli upprörd för liksom. Är det någon som får allergiska utslag på huden eller vadå. Jag tror folk har för lite att bry sig om idag när de ger sig på sådana här frågor.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Jag kan faktiskt tycka att...

    ditt inlägg är lika fördomsfullt och obildat som de som du skriver om. Det kommer alltid i alla tider finnas dom som argumenterar för och dom som argumenterar emot.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Jag kan faktiskt tycka att... ditt inlägg är lika fördomsfullt och obildat som de som du skriver om. Det kommer alltid i alla tider finnas dom som argumenterar för och dom som argumenterar emot.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Ja jag tror inte det är på många håll som den tagits bort, snarare att det aldrig egentligen varit så.

    Skulle de på några håll verkligen ta bort den så spelar det ju stor roll vilket skäl man anger för det. Ofta ges invandrare som grupp skulden för anpassningar de ö h t inte begärt.
  28. 14
    Ja jag tror inte det är på många håll som den tagits bort, snarare att det aldrig egentligen varit så.

    Skulle de på några håll verkligen ta bort den så spelar det ju stor roll vilket skäl man anger för det. Ofta ges invandrare som grupp skulden för anpassningar de ö h t inte begärt.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Man kan ju undra vad syftet är, om man på vissa skolor nu BÖRJAR sjunga nationalsången, när den aldrig tidigare har sjungits vid skolavslutningarna.
  30. 15
    Man kan ju undra vad syftet är, om man på vissa skolor nu BÖRJAR sjunga nationalsången, när den aldrig tidigare har sjungits vid skolavslutningarna.
  31. Gretah
    #16
    Det håller jag också med om. Jag tror dock det är sällsynt men inget att uppröras för. Faktiskt. Blir man upprörd över det tycker jag man ska flytta fokus lite.
  32. 16
    Det håller jag också med om. Jag tror dock det är sällsynt men inget att uppröras för. Faktiskt. Blir man upprörd över det tycker jag man ska flytta fokus lite.
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Jag blir alls inte upprörd för att man sjunger nationalsången, men gör man det i det uttalade eller outtalade syftet att markera "etnisk svenskhet" gentemot invandrare, så är det upprörande.
  34. 17
    Jag blir alls inte upprörd för att man sjunger nationalsången, men gör man det i det uttalade eller outtalade syftet att markera "etnisk svenskhet" gentemot invandrare, så är det upprörande.
  35. Gretah
    #18
    Förlåt, mitt svar var till SP, å andra sidan var kanske det du skrev inte svar till mej
  36. 18
    Förlåt, mitt svar var till SP, å andra sidan var kanske det du skrev inte svar till mej
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Jo, det var det.
  38. 19
    Jo, det var det.
  39. Medlem sedan
    Jun 2004
    #20
    Klart det är en myt.
  40. 20
    Klart det är en myt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar