Läskdiskussionen togs precis ett steg
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Läskdiskussionen togs precis ett steg

    längre av min kompis.

    Idag har hon varit och köpt läsk.

    Detta förevigades med en bild på facebook med texten.
    Handlat läsk till dotterns kalas,hoppas detta räcker nu.

    Alltså ja sånt tycker jag fan bara är sjukt.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Läskdiskussionen togs precis ett steg längre av min kompis.

    Idag har hon varit och köpt läsk.

    Detta förevigades med en bild på facebook med texten.
    Handlat läsk till dotterns kalas,hoppas detta räcker nu.

    Alltså ja sånt tycker jag fan bara är sjukt.
  3. Gretah
    #2
    Tog hon i,la upp för att du frågade om du skulle ta med dej läsk?
    Hon hade ju lika gärna kunnat lagt upp en bild på fb på allt hon inhandlat inför kalaset och skrivit nån glad kommentar om att "hoppas detta räcker nu"..
    Detta med läsk blev en väldans hangup.
  4. 2
    Tog hon i,la upp för att du frågade om du skulle ta med dej läsk?
    Hon hade ju lika gärna kunnat lagt upp en bild på fb på allt hon inhandlat inför kalaset och skrivit nån glad kommentar om att "hoppas detta räcker nu"..
    Detta med läsk blev en väldans hangup.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Tja...alltså, om det verkligen är som du säger att ni aldrig haft minsta osämja på 31 år så är det kanske fånigt att hänga upp sig på några läskflaskor?
    Det kan ju ligga nåt annat bakom. Hon kanske inte menade nåt illa alls med det här heller?
    Eller hon kanske har läst vad du har skrivit här och var inte sur innan men är det nu?...

    Varför kan du inte bara försöka vara den större personen här och helt enkelt ringa och fråga henne helt ödmjukt om hon tagit illa upp för något, istället för att spekulera och skriva om det på öppet forum där alla (inklusive hon) kan läsa?...
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  6. 3
    Tja...alltså, om det verkligen är som du säger att ni aldrig haft minsta osämja på 31 år så är det kanske fånigt att hänga upp sig på några läskflaskor?
    Det kan ju ligga nåt annat bakom. Hon kanske inte menade nåt illa alls med det här heller?
    Eller hon kanske har läst vad du har skrivit här och var inte sur innan men är det nu?...

    Varför kan du inte bara försöka vara den större personen här och helt enkelt ringa och fråga henne helt ödmjukt om hon tagit illa upp för något, istället för att spekulera och skriva om det på öppet forum där alla (inklusive hon) kan läsa?...
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Haha!

    Antingen har hon skön humor, eller så är hon svinbitter. Jag hade inte brytt mig, kul för ungarna att gå på kalas, lägg inte nån vikt vid om din kompis är sur eller försöker vara rolig. Jag hade släppt det, eller förmodligen garvat med henne.
    Det bästa med mig är att jag är så jävla rolig.
  8. 4
    Haha!

    Antingen har hon skön humor, eller så är hon svinbitter. Jag hade inte brytt mig, kul för ungarna att gå på kalas, lägg inte nån vikt vid om din kompis är sur eller försöker vara rolig. Jag hade släppt det, eller förmodligen garvat med henne.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    En väldig hangup tydligen

    ja jag vet inte.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    En väldig hangup tydligen ja jag vet inte.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Hon läser inte här

    det kan jag garantera.

    Vi får väl se om det sägs ngt imorgon
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    Hon läser inte här det kan jag garantera.

    Vi får väl se om det sägs ngt imorgon
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Pinsamt

    om hon är svinbitter för att man vill vara snäll?

    Och skumt

    Men vi ser imorgon.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  14. 7
    Pinsamt om hon är svinbitter för att man vill vara snäll?

    Och skumt

    Men vi ser imorgon.
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Nja, det ska man nog aldrig vara så säker på.... Eller nån kompis till henne kanske läser och har berättat? Världen är liten och internet ännu mindre...

    Men det är alltså uteslutet för dig att försöka vända det till något positivt? ...
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  16. 8
    Nja, det ska man nog aldrig vara så säker på.... Eller nån kompis till henne kanske läser och har berättat? Världen är liten och internet ännu mindre...

    Men det är alltså uteslutet för dig att försöka vända det till något positivt? ...
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Jag måste säga att det var ett rätt kul inlägg! Hon skämdes väl lite över att det tog slut förra året så nu laddar hon extra. Jag tycker du är lite småaktig faktiskt. Om hon inte brukar vara sur så är hon det nog inte nu heller.
    Ha det gott!
  18. 9
    Jag måste säga att det var ett rätt kul inlägg! Hon skämdes väl lite över att det tog slut förra året så nu laddar hon extra. Jag tycker du är lite småaktig faktiskt. Om hon inte brukar vara sur så är hon det nog inte nu heller.
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Jag tror fortfarande att ni missuppfattat varandra, och kan inte förstå att du inte direkt tidigare redade ut det faktiskt - du förstod ju uppenbarligen direkt att hon tagit det du skrev på fel sätt? Speciellt om ni varit vänner i 31 år. Ni är vuxna båda två.
  20. 10
    Jag tror fortfarande att ni missuppfattat varandra, och kan inte förstå att du inte direkt tidigare redade ut det faktiskt - du förstod ju uppenbarligen direkt att hon tagit det du skrev på fel sätt? Speciellt om ni varit vänner i 31 år. Ni är vuxna båda två.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Jag tycker det verkar som att du har en hangup, ja.

    Sluta överanalysera! säger jag.
  22. 11
    Jag tycker det verkar som att du har en hangup, ja.

    Sluta överanalysera! säger jag.
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Hur gick det då?
    Var allt bara inläst av dig eller var hon arg?
  24. 12
    Hur gick det då?
    Var allt bara inläst av dig eller var hon arg?
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ja så undrar jag också nu när jag läser ikapp. Hur gick det skånetjej?
  26. 13
    Ja så undrar jag också nu när jag läser ikapp. Hur gick det skånetjej?
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Har läst tillbaka och vilken soppa Hur blev kalaset?
  28. 14
    Har läst tillbaka och vilken soppa Hur blev kalaset?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar