Semesterstiltje?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Semesterstiltje?

    Alla är ute och försöker hitta svalka?
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Semesterstiltje? Alla är ute och försöker hitta svalka?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Nä, sitter på Arlanda och toksvettas. Moderaten säger att det är lika varmt himmavid så man får väl stå i sprinklern i morgon .

    Hur har semestern varit annars då? Själv har jag varit i ingenmansland med sonen och lyssnat på ändlösa tirader från hans morfar som numer beklämmande ofta säger "jamen HELT fel har ju inte SD. ....."

    Tioåringen har bättre koll.
  4. 2
    Nä, sitter på Arlanda och toksvettas. Moderaten säger att det är lika varmt himmavid så man får väl stå i sprinklern i morgon .

    Hur har semestern varit annars då? Själv har jag varit i ingenmansland med sonen och lyssnat på ändlösa tirader från hans morfar som numer beklämmande ofta säger "jamen HELT fel har ju inte SD. ....."

    Tioåringen har bättre koll.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Svalkan hittas bäst inomhus här. Jag har spenderat eftermiddagen växelvis vid strand och pool och nu skall vi strax ut och äta middag. De säger att det är varmaste sommaren i Toscana sedan 2003, men jag har förstått att det inte är helt kallt hemma heller...
  6. 3
    Svalkan hittas bäst inomhus här. Jag har spenderat eftermiddagen växelvis vid strand och pool och nu skall vi strax ut och äta middag. De säger att det är varmaste sommaren i Toscana sedan 2003, men jag har förstått att det inte är helt kallt hemma heller...
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Skönt att ha tillgång till strand och pool i rådande värme. Ja, i södra Sverige är det runt 30 grader idag, så vi ligger nog inte så långt efter Toscana.
  8. 4
    Skönt att ha tillgång till strand och pool i rådande värme. Ja, i södra Sverige är det runt 30 grader idag, så vi ligger nog inte så långt efter Toscana.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Samma värme i hela södra Sverige idag, verkar det som.

    Hittills har väl semestern varit OK, även om jag ständigt känner mig stressad av allting. Har dock just packat färdigt för min och brorsans resa till Skottland i elva dagar, så själva packstressen har väl lindrats något.

    Sedan: Hälsa morfar, att vad man än har för uppfattningar om invandring, problem med kulturkrockar osv., så är SD:s tolkningar och slutsatser - i varje fall så här långt - alltid fel.
  10. 5
    Samma värme i hela södra Sverige idag, verkar det som.

    Hittills har väl semestern varit OK, även om jag ständigt känner mig stressad av allting. Har dock just packat färdigt för min och brorsans resa till Skottland i elva dagar, så själva packstressen har väl lindrats något.

    Sedan: Hälsa morfar, att vad man än har för uppfattningar om invandring, problem med kulturkrockar osv., så är SD:s tolkningar och slutsatser - i varje fall så här långt - alltid fel.
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Svalkan finns i Vättern! Hade grillkväll på vätterstranden igår, och var i sjön och badade några gånger. Kallt som s***n var det........ men skönt ändå! Jag bara älskar att bo i en stad där vattnet finns så nära!
  12. 6
    Svalkan finns i Vättern! Hade grillkväll på vätterstranden igår, och var i sjön och badade några gånger. Kallt som s***n var det........ men skönt ändå! Jag bara älskar att bo i en stad där vattnet finns så nära!
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Vättern blir väl aldrig varm?
  14. 7
    Vättern blir väl aldrig varm?
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8
    Nä..... den blir ju aldrig det..... Jag brukar banga för dopp i Vättern i normala fall, men den värmen som varit de senaste dagarna så slängde jag mig i! 15 grader var det i vattnet....
  16. 8
    Nä..... den blir ju aldrig det..... Jag brukar banga för dopp i Vättern i normala fall, men den värmen som varit de senaste dagarna så slängde jag mig i! 15 grader var det i vattnet....
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Nja ligger...

    mest och kikar. Dricker pilsner och käkar smågodis.

    Ja här är lugnt. Är nog fler faktorer men självklart är en faktor att ingen direkt orkar, vågar, vill diskutera nåt större spörsmål längre. Blir mest bara lite ryggdunkningar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Nja ligger... mest och kikar. Dricker pilsner och käkar smågodis.

    Ja här är lugnt. Är nog fler faktorer men självklart är en faktor att ingen direkt orkar, vågar, vill diskutera nåt större spörsmål längre. Blir mest bara lite ryggdunkningar.
  19. Kerstimärta
    #10
    Ja, under sommaren är det ju ofta lugnare.

    Oavsett väder tänker jag.

    Men lattjo när vi är flera som undviker trådar för vi inte vill bli angripna.
  20. 10
    Ja, under sommaren är det ju ofta lugnare.

    Oavsett väder tänker jag.

    Men lattjo när vi är flera som undviker trådar för vi inte vill bli angripna.
  21. Kerstimärta
    #11

    Svettigt dock....

    Snart får jag bada, önskar en stor utomhuspool!
  22. 11
    Svettigt dock.... Snart får jag bada, önskar en stor utomhuspool!
  23. Kerstimärta
    #12

    jaha, bilden kom ej med....

    då var det samma som Haqvin pratar om.
  24. 12
    jaha, bilden kom ej med.... då var det samma som Haqvin pratar om.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Klart under gränsen för bad för mig.
  26. 13
    Klart under gränsen för bad för mig.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Ja, kanske är det så...
  28. 14
    Ja, kanske är det så...
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Är det så? Jag undviker inga andra trådar än dem jag inte kan delta i.
  30. 15
    Är det så? Jag undviker inga andra trådar än dem jag inte kan delta i.
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    ja i havet, badade första gången igår sen har det blivit flera bad igår och idag.
  32. 16
    ja i havet, badade första gången igår sen har det blivit flera bad igår och idag.
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    Ja man får försöka undvika mobben...tradigt.
  34. 17
    Ja man får försöka undvika mobben...tradigt.
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18

    Söndagsmyser

    Inför morgondagens arbetsdag kan man behöva fylla på vätskedepåerna lite så jag tar en drink



  36. 18
    Söndagsmyser Inför morgondagens arbetsdag kan man behöva fylla på vätskedepåerna lite så jag tar en drink
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Ett härligt glas rosévin blev det här. Varma dagar sitter det väldigt fint med lite rosa....

    Jag hoppas det är svalare imorron. Annars blir det tufft att jobba.
  38. 19
    Ett härligt glas rosévin blev det här. Varma dagar sitter det väldigt fint med lite rosa....

    Jag hoppas det är svalare imorron. Annars blir det tufft att jobba.
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    Vi ska ha kring 20 på fm och regn på em. Gissningsvis kommer barnen inte ha med regnkläder.
  40. 20
    Vi ska ha kring 20 på fm och regn på em. Gissningsvis kommer barnen inte ha med regnkläder.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar