Konstig vänförfrågan..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Konstig vänförfrågan..

    Fick precis en vänförfrågan på Facebook av en punk/rocksångare ett tidigare hyfsat känt band, som jag aldrig träffat.
    Fattar inte varför och med mitt ovanliga efternamn kan han iaf inte tagit fel på person.

    Visst undrar man när sånt händer? But why liksom?

    Skulle ni frågat eller fortsatt vara nyfikna?
    Don't pick a fight you can't win

    ~ Because I said so ~
  2. 1
    Konstig vänförfrågan.. Fick precis en vänförfrågan på Facebook av en punk/rocksångare ett tidigare hyfsat känt band, som jag aldrig träffat.
    Fattar inte varför och med mitt ovanliga efternamn kan han iaf inte tagit fel på person.

    Visst undrar man när sånt händer? But why liksom?

    Skulle ni frågat eller fortsatt vara nyfikna?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Har du skrivit nåt på personens fan-sida eller nåt? Har ni gemensamma vänner där du kan ha skrivit kul grejer och som denne läst?

    Gillar du bandet? Då hade jag nog accepterat förfrågan och testat och sett hur det gått liksom.
  4. 2
    Har du skrivit nåt på personens fan-sida eller nåt? Har ni gemensamma vänner där du kan ha skrivit kul grejer och som denne läst?

    Gillar du bandet? Då hade jag nog accepterat förfrågan och testat och sett hur det gått liksom.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Haha nej jag skriver aldrig på fan-sidor..

    Har gemensamma bekanta så det kanske är något han läst då, jag tramsar ju en del här och var hos kompisar.

    Jag accepterade, jag störtgillade bandet i slutet av åttiotalet och en bit framåt. De har ju legat vilande länge.

    Men förvånad blev jag, jag är inte i musiksvängen direkt.
  6. 3
    Haha nej jag skriver aldrig på fan-sidor..

    Har gemensamma bekanta så det kanske är något han läst då, jag tramsar ju en del här och var hos kompisar.

    Jag accepterade, jag störtgillade bandet i slutet av åttiotalet och en bit framåt. De har ju legat vilande länge.

    Men förvånad blev jag, jag är inte i musiksvängen direkt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Man kan ju alltid plocka bort igen om det skulle kännas fel
  8. 4
    Man kan ju alltid plocka bort igen om det skulle kännas fel
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    haha jo, det har jag använt förut
  10. 5
    haha jo, det har jag använt förut
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Brukar jag också få, helt okända som förslag, utan att ha någon gemensam vän eller något. antar att någon vän skrivit på någons sidan, eller nåt, och att jag får för få "erbjudanden" annars. Jag bara struntar i det.
  12. 6
    Brukar jag också få, helt okända som förslag, utan att ha någon gemensam vän eller något. antar att någon vän skrivit på någons sidan, eller nåt, och att jag får för få "erbjudanden" annars. Jag bara struntar i det.
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    alltså, jag tror ärligt att en del av förfrågningarna genereras av Facebook själva.
  14. 7
    alltså, jag tror ärligt att en del av förfrågningarna genereras av Facebook själva.
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Jag skulle nog ha frågat. "Våga fråga!" är min paroll.
    Men alltså då i lite glad/halvskämtsam ton.
  16. 8
    Jag skulle nog ha frågat. "Våga fråga!" är min paroll.
    Men alltså då i lite glad/halvskämtsam ton.
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Fast det här var inte vänförslag, han har skickat en vänförfrågan.
    Sambon, som tycker att det där är en av rockgudarna, tycker jag borde fråga varför.
    Jag tycker det är ohövligt..
  18. 9
    Fast det här var inte vänförslag, han har skickat en vänförfrågan.
    Sambon, som tycker att det där är en av rockgudarna, tycker jag borde fråga varför.
    Jag tycker det är ohövligt..
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Vad jobbiga ni är, du och sambon
    Du säger säkert också till på restaurang om maten inte är god, precis som han?
    Den här gången kan jag inte skicka sambon, som jag gör med maten haha

    Jag hittar inget vettigt sätt att formulera mig utan att låta arrogant.
  20. 10
    Vad jobbiga ni är, du och sambon
    Du säger säkert också till på restaurang om maten inte är god, precis som han?
    Den här gången kan jag inte skicka sambon, som jag gör med maten haha

    Jag hittar inget vettigt sätt att formulera mig utan att låta arrogant.
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Ja, det gör jag såklart, för jag går ju dit och betalar för GOD mat, inte äcklig .
    Mina barn tycker att jag är hemskt pinsam. Ändå säger jag till på ett vänligt sätt (först, är de snorkiga och inte så serviceminded då, så blir jag tydligare ).

    Jag kan säga typ "Hej, ursäkta, den här kycklingen var inte genomstekt, skulle jag kunna få en ny tror du?".
    Eller "Jag trodde att det skulle vara färsk sparris till, inte burksparris. Har ni några andra färska grönsaker?".
  22. 11
    Ja, det gör jag såklart, för jag går ju dit och betalar för GOD mat, inte äcklig .
    Mina barn tycker att jag är hemskt pinsam. Ändå säger jag till på ett vänligt sätt (först, är de snorkiga och inte så serviceminded då, så blir jag tydligare ).

    Jag kan säga typ "Hej, ursäkta, den här kycklingen var inte genomstekt, skulle jag kunna få en ny tror du?".
    Eller "Jag trodde att det skulle vara färsk sparris till, inte burksparris. Har ni några andra färska grönsaker?".
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Åh vad fler BORDE säga ifrån om maten inte är god. Alltså inte för att det smakade vitlök och man gillar inte vitlök men beställde ändå vitlöksbröd typ utan om den är dåligt tillagad eller på dåliga råvaror. Dels för att restaurangen ska kunna förbättra sig och dels för framtida gästers skull. Om jag gör det själv? Jag är skitkass på det Men jag jobbar på det!

    Jag vet inte riktigt heller hur jag skulle formulerat frågan i ditt fall.
  24. 12
    Åh vad fler BORDE säga ifrån om maten inte är god. Alltså inte för att det smakade vitlök och man gillar inte vitlök men beställde ändå vitlöksbröd typ utan om den är dåligt tillagad eller på dåliga råvaror. Dels för att restaurangen ska kunna förbättra sig och dels för framtida gästers skull. Om jag gör det själv? Jag är skitkass på det Men jag jobbar på det!

    Jag vet inte riktigt heller hur jag skulle formulerat frågan i ditt fall.
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Rå eller dålig mat då säger jag till.
    Men jag minns en gång när jag till slut sa Alltså det är lite väl salt. Inte då sa hon och sa Jag smakar.
    Jag fick ny, det var vrålsalt som i botten på popcornskålen. En annan gång körde servitrisen fingret i min mat när jag sa att det var kallt i mitten. Den gången sa jag "du får hämta något helt annat, jag vill inte äta det du haft fingret i".

    Men annars, det tar emot. Konstigt nog, för jag är ju rättfram med allt möjligt annat även vid hotfulla situationer (t.ex bråk på stan).
  26. 13
    Rå eller dålig mat då säger jag till.
    Men jag minns en gång när jag till slut sa Alltså det är lite väl salt. Inte då sa hon och sa Jag smakar.
    Jag fick ny, det var vrålsalt som i botten på popcornskålen. En annan gång körde servitrisen fingret i min mat när jag sa att det var kallt i mitten. Den gången sa jag "du får hämta något helt annat, jag vill inte äta det du haft fingret i".

    Men annars, det tar emot. Konstigt nog, för jag är ju rättfram med allt möjligt annat även vid hotfulla situationer (t.ex bråk på stan).
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Och NU fattar jag att du menar att du inte kan komma på nåt bra sätt att formulera dig NU, till punkrocksnubben!
    Hmm..vänta ska jag fundera.
  28. 14
    Och NU fattar jag att du menar att du inte kan komma på nåt bra sätt att formulera dig NU, till punkrocksnubben!
    Hmm..vänta ska jag fundera.
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Jag skulle också vilja kunna klaga på ett konstruktivt sätt. Jag, jag går bara aldrig mer till den restaurangen (om det är o-gott eller smaklöst eller dåliga råvaror).

    Jag ska fnula på att fråga. Jag är ju själv dönyfiken (du kan ju se vem det är om du kollar senast tillagda på Facebook).
  30. 15
    Jag skulle också vilja kunna klaga på ett konstruktivt sätt. Jag, jag går bara aldrig mer till den restaurangen (om det är o-gott eller smaklöst eller dåliga råvaror).

    Jag ska fnula på att fråga. Jag är ju själv dönyfiken (du kan ju se vem det är om du kollar senast tillagda på Facebook).
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    Tja, det är väl din blygsamma finska sida som kommer fram där ....

    Men att stoppa fingret i maten - eh???
  32. 16
    Tja, det är väl din blygsamma finska sida som kommer fram där ....

    Men att stoppa fingret i maten - eh???
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    Haha, jaha jag trodde du snappat upp det.

    Mina egna formuleringar låter antingen som en flirt eller som Vad menar du med att fråga mig..

    Alltså sån ton läser jag själv in.
  34. 17
    Haha, jaha jag trodde du snappat upp det.

    Mina egna formuleringar låter antingen som en flirt eller som Vad menar du med att fråga mig..

    Alltså sån ton läser jag själv in.
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    Jag skulle tackat Ja, och skrivit något om att du gillar deras band ( för visst gjorde du det)? Men ajg skulle nog varit för blyg för att fråga varför de skickat en vänförfrågan. rädd för att de inte har det, att någon bara tryckt fel
  36. 18
    Jag skulle tackat Ja, och skrivit något om att du gillar deras band ( för visst gjorde du det)? Men ajg skulle nog varit för blyg för att fråga varför de skickat en vänförfrågan. rädd för att de inte har det, att någon bara tryckt fel
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    Eller hur? Säger jag att det är kallt så får hon anta att det är kallt? Det var kylskåpskallt i mitten. Couscouspytt tror man ju på restaurant kanske är deras egen? Nej, frysrätt. Yay.
  38. 19
    Eller hur? Säger jag att det är kallt så får hon anta att det är kallt? Det var kylskåpskallt i mitten. Couscouspytt tror man ju på restaurant kanske är deras egen? Nej, frysrätt. Yay.
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    hahaha exakt så blåfågel!
    Jag köper din idé tror jag.
  40. 20
    hahaha exakt så blåfågel!
    Jag köper din idé tror jag.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar