Men jädra skator!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Men jädra skator!

    Nej jag snackar inte om bitchiga tjejer eller så, utan om skator. Ni vet, fåglarna. Fjäderfäna. De tycker inte att jag ska sova... Utan så fort det börjar ljusna på morgonen så sätter de igång på altanen utanför sovrummet. Steppar på plasttaket, ja jag tror de gör det med drMartenskängor eller blyskor på sig bara för att jävlas. Steppar på trädäcket, i otakt med varandra såklart. Och tjattrar och skriker som om de vore med i nån dålig skräckis från 80-talet. Jag måste stänga dörren för att ö h t ha minsta promilles chans att somna om. Men då blir det på tok för varmt i stället. Fläkt? Jo, det har vi en. Men den är inte heller tyst. Förvisso är det ljudet sjutton resor bättre, eller mindre hemskt, än skatornas men ändå. Förbjud skator före klockan nio åtminstone!

    NU skulle jag nog kunna sova, till skillnad från i natt när jag bara hann slumra typ en timme efter att åskan dragit bort innan de där pippifåglarna satte igång. Nu är det strax över 20 grader, mest mulet och frisk vind och hade jag lagt mig här ute i utemöbelsoffan hade jag antagligen däckat. Men, familjen vill nog umgås litegrann. Och jag förstår dem, vem skulle inte vilja hänga med en aptrött S-JJ?

    Nej jag klagar inte. Jo på skatorna men inte på vädret. Det är hur skönt som helst. Lite regn till skulle inte skada heller.
  2. 1
    Men jädra skator! Nej jag snackar inte om bitchiga tjejer eller så, utan om skator. Ni vet, fåglarna. Fjäderfäna. De tycker inte att jag ska sova... Utan så fort det börjar ljusna på morgonen så sätter de igång på altanen utanför sovrummet. Steppar på plasttaket, ja jag tror de gör det med drMartenskängor eller blyskor på sig bara för att jävlas. Steppar på trädäcket, i otakt med varandra såklart. Och tjattrar och skriker som om de vore med i nån dålig skräckis från 80-talet. Jag måste stänga dörren för att ö h t ha minsta promilles chans att somna om. Men då blir det på tok för varmt i stället. Fläkt? Jo, det har vi en. Men den är inte heller tyst. Förvisso är det ljudet sjutton resor bättre, eller mindre hemskt, än skatornas men ändå. Förbjud skator före klockan nio åtminstone!

    NU skulle jag nog kunna sova, till skillnad från i natt när jag bara hann slumra typ en timme efter att åskan dragit bort innan de där pippifåglarna satte igång. Nu är det strax över 20 grader, mest mulet och frisk vind och hade jag lagt mig här ute i utemöbelsoffan hade jag antagligen däckat. Men, familjen vill nog umgås litegrann. Och jag förstår dem, vem skulle inte vilja hänga med en aptrött S-JJ?

    Nej jag klagar inte. Jo på skatorna men inte på vädret. Det är hur skönt som helst. Lite regn till skulle inte skada heller.
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Jag hör dem inte så ofta men jag vet när det är en katt i trädgården iaf för då sätter skatorna fart och varnar.

    Måsar, det har ni inte eller? DET saknar jag inte med att bo i stan. Helgerna var värst för då hade de skräpmatskalas och slogs om mosbrickor odyl på gatan, vilt skrikandes!
  4. 2
    Jag hör dem inte så ofta men jag vet när det är en katt i trädgården iaf för då sätter skatorna fart och varnar.

    Måsar, det har ni inte eller? DET saknar jag inte med att bo i stan. Helgerna var värst för då hade de skräpmatskalas och slogs om mosbrickor odyl på gatan, vilt skrikandes!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Inte här hemma så att säga. Men när vi satt på en uteservering i fredags kväll kom det ett helt följe måsar och sket Vi satt under tak, så vi slapp få extra sås på maten...
  6. 3
    Inte här hemma så att säga. Men när vi satt på en uteservering i fredags kväll kom det ett helt följe måsar och sket Vi satt under tak, så vi slapp få extra sås på maten...
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    haha usch, ja hur klagar man på sånt till servitören? Er mås sket i min mat, låter inte rätt!
  8. 4
    haha usch, ja hur klagar man på sånt till servitören? Er mås sket i min mat, låter inte rätt!
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det hade man väl i o f s fått säga men det är ju inte deras fel Det var inte servitören eller kocken som sket...
  10. 5
    Det hade man väl i o f s fått säga men det är ju inte deras fel Det var inte servitören eller kocken som sket...
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    haha nej DÅ skulle t.o.m jag klaga
  12. 6
    haha nej DÅ skulle t.o.m jag klaga
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    We don't have a problem with the Skates anymore

    Men för några veckor sedan var det ett rackarna kackalihoande kl fyra på morgonen. Kan dock ha varit andra fåglar också, björktrasten är tex en lågoddsare. Har en skogsdunge utanför sovrumsfönstret.
  14. 7
    We don't have a problem with the Skates anymore

    Men för några veckor sedan var det ett rackarna kackalihoande kl fyra på morgonen. Kan dock ha varit andra fåglar också, björktrasten är tex en lågoddsare. Har en skogsdunge utanför sovrumsfönstret.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Försvann de av sig själva? Eller skrämdes de bort av att ni moonade eller så?
  16. 8
    Försvann de av sig själva? Eller skrämdes de bort av att ni moonade eller så?
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Jag uppfostrade fåglarna lite. Tror helt enkelt de blev lite mindre kåta, eller åtminstone kåta lite senare på lorgonen.

    Du har väl sett Offside?
  18. 9
    Jag uppfostrade fåglarna lite. Tror helt enkelt de blev lite mindre kåta, eller åtminstone kåta lite senare på lorgonen.

    Du har väl sett Offside?
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Har de ungar som lämnat boet just? då är ju föräldrarna bra jobbiga, knappt man törs ta en tur i parken innan de anfaller , om man kommer för nära deras telingar. Men då lugnar det nog ner sig på några dagar, när ungarna börjar fatta det där med att lyfta från marken.
  20. 10
    Har de ungar som lämnat boet just? då är ju föräldrarna bra jobbiga, knappt man törs ta en tur i parken innan de anfaller , om man kommer för nära deras telingar. Men då lugnar det nog ner sig på några dagar, när ungarna börjar fatta det där med att lyfta från marken.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Näää. Det verkar som att mitt ointresse för film straffar sig nu.

    Eller vänta nu.... det är den där den engelske snubben kommer och ska rädda fotbollslaget va? Den har jag sett. Men jag minns inte hur man styr skators sexlust
  22. 11
    Näää. Det verkar som att mitt ointresse för film straffar sig nu.

    Eller vänta nu.... det är den där den engelske snubben kommer och ska rädda fotbollslaget va? Den har jag sett. Men jag minns inte hur man styr skators sexlust
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Vet inte. Vi har inte sett några ungar, inga bon heller för den delen. Har i o f s inte letat....
  24. 12
    Vet inte. Vi har inte sett några ungar, inga bon heller för den delen. Har i o f s inte letat....
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Vi har ett gäng skrikfåglar (vet inte ens vilken sort det är ) som skriker på morgnarna. De låter så där som de gör när de retar nån stackars katt som smyger omkring och tror att den ska kunna ta dem. Gaah.
  26. 13
    Vi har ett gäng skrikfåglar (vet inte ens vilken sort det är ) som skriker på morgnarna. De låter så där som de gör när de retar nån stackars katt som smyger omkring och tror att den ska kunna ta dem. Gaah.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar