Lin-nea och andra sykunniga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Lin-nea och andra sykunniga

    Vet du/ni nån bra hemsida för att köpa mönster? Jag är ute efter mönster på kjolar till vuxna.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Lin-nea och andra sykunniga Vet du/ni nån bra hemsida för att köpa mönster? Jag är ute efter mönster på kjolar till vuxna.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Fagert och svenska mönster eller nåt sånt

    Ottobre, stoff ich stil kan ha. Ottobre är en tidning, kostar runt en hundring för flera mönster
  4. 2
    Fagert och svenska mönster eller nåt sånt

    Ottobre, stoff ich stil kan ha. Ottobre är en tidning, kostar runt en hundring för flera mönster
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
  6. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
  8. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Kanon, ska kolla in länkarna
    Var köper man tidningen? Finns den i vanliga affärer eller måste man beställa den eller köpa på nån speciell affär, typ tygaffär eller nåt?
  9. 6
    Kanon, ska kolla in länkarna
    Var köper man tidningen? Finns den i vanliga affärer eller måste man beställa den eller köpa på nån speciell affär, typ tygaffär eller nåt?
  10. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    En välsorterad pressbyrån tex
  11. 7
    En välsorterad pressbyrån tex
  12. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Då ska jag kolla där Tack
  13. 8
    Då ska jag kolla där Tack
  14. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Går att beställa från ottobre och även ansra ställen. Finns modellöversikt på hemsidan om du söker nåt specielltnummer
  15. 9
    Går att beställa från ottobre och även ansra ställen. Finns modellöversikt på hemsidan om du söker nåt specielltnummer
  16. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ja jag såg nåt om det på länken. Men om man kollar i nån pressbyrå så kan man bläddra lite och se om det finns några passande mönster innan man köper den. Eller de kanske är inplastade kom jag på.
    Känns lite osäkert att köpa en tidning för hundra spänn om det inte finns några mönster som jag är ute efter i den.
  17. 10
    Ja jag såg nåt om det på länken. Men om man kollar i nån pressbyrå så kan man bläddra lite och se om det finns några passande mönster innan man köper den. Eller de kanske är inplastade kom jag på.
    Känns lite osäkert att köpa en tidning för hundra spänn om det inte finns några mönster som jag är ute efter i den.
  18. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Du kan se mönstren och virtuellt bläddra
  19. 11
    Du kan se mönstren och virtuellt bläddra
  20. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Mäh, jag provade ju och inte fick jag det att funka. Jag gick in på "beställning" och försökte klicka på de olika tidningarna som fanns där.
    Nu ska jag gå och lägga mig och kommer vara borta hela dagen imorgon, men jag får kolla igen på onsdag. Om du kan se direkt vad jag gjorde för fel får du gärna försöka guida mig
  21. 12
    Mäh, jag provade ju och inte fick jag det att funka. Jag gick in på "beställning" och försökte klicka på de olika tidningarna som fanns där.
    Nu ska jag gå och lägga mig och kommer vara borta hela dagen imorgon, men jag får kolla igen på onsdag. Om du kan se direkt vad jag gjorde för fel får du gärna försöka guida mig
  22. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Jag kan hjälpa dig sen, ska också jobba
  23. 13
    Jag kan hjälpa dig sen, ska också jobba
  24. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Jag lyckades hitta. Men för att kolla om jag fattat dig rätt nu då,,,om jag beställer en tidning därifrån (eller köper på t.ex. Pressbyrån) finns då alla mönster med i det köpet?
  25. 14
    Jag lyckades hitta. Men för att kolla om jag fattat dig rätt nu då,,,om jag beställer en tidning därifrån (eller köper på t.ex. Pressbyrån) finns då alla mönster med i det köpet?
  26. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    Jepp, alla mönster i möbsteröversikten
  27. 15
    Jepp, alla mönster i möbsteröversikten
  28. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Mönsteröversikten? När jag bläddrar i tidningarna ser jag bara bilder. Och ja små tecknade bilder också på de kläder som finns på bilderna, är det de små du menar är mönsteröversikten?
  29. 16
    Mönsteröversikten? När jag bläddrar i tidningarna ser jag bara bilder. Och ja små tecknade bilder också på de kläder som finns på bilderna, är det de små du menar är mönsteröversikten?
  30. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17
    Jag hade börjat på biblioteket och har de inte just den där roliga boken hemma kan du alltid fjärrlåna. Se till att det är riktiga mönster med så du inte ska sitta och räkna ut med hjälp av rutor, det blir man bara frustrerad över.

    Många bibliotek har Burdatidningarna men då är det många mönster fördelade på ett par mönsterark och det kan kännas lite rörigt.

    Om du kan rita på frihand kan man få hur många kul uppslag som helst på Pinterest. Farbenmix.de är annars en jättebra sida att handla från.
  31. 17
    Jag hade börjat på biblioteket och har de inte just den där roliga boken hemma kan du alltid fjärrlåna. Se till att det är riktiga mönster med så du inte ska sitta och räkna ut med hjälp av rutor, det blir man bara frustrerad över.

    Många bibliotek har Burdatidningarna men då är det många mönster fördelade på ett par mönsterark och det kan kännas lite rörigt.

    Om du kan rita på frihand kan man få hur många kul uppslag som helst på Pinterest. Farbenmix.de är annars en jättebra sida att handla från.
  32. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Den där roliga boken? Vilken då? Nu tappade du mig ska jag erkänna
    Rita på frihand,,,nej jag tror jag ska hålla mig undan från det
    Burdatidningarna kan ju vara värt att kolla in, har ju semester så jag kanske skulle svänga förbi nåt bilbliotek nån dag
    Ferbenmix.de får jag kolla in, tack
  33. 18
    Den där roliga boken? Vilken då? Nu tappade du mig ska jag erkänna
    Rita på frihand,,,nej jag tror jag ska hålla mig undan från det
    Burdatidningarna kan ju vara värt att kolla in, har ju semester så jag kanske skulle svänga förbi nåt bilbliotek nån dag
    Ferbenmix.de får jag kolla in, tack
  34. Medlem sedan
    Apr 2001
    #19
    Jag bara tog ett påhittat exempel .

    Kruxet med mönster är att de är så himla olika. Farbenmix tycker jag stämmer väl överens i storleken, likaså Stoff och stils (kommer som urklippta bitar) men det betyder ju inte att ens kropp tycker detsamma.

    Jag har breda höfter, smalare midja. Alla kjolar jag syr är antingen a-linjeformade eller omlott, annars måste jag ändar i mönstret och det är såååååååå tråååååååkigt.

    Googla cirkelkjol också, då kan man få så pass bra tips att det där med köpemönster kan man skippa. En annan kul grej är att sy en kjol av en gammal rund duk, hahahaha, gud vilken hippie jag framstår som.

    Jag hade kollat utbudet på det lokala biblioteket först, sedan börjat leta på Libris. Här är länken (hoppas allt kom med nu) på en sökning sy kläder: http://libris.kb.se/hitlist?d=libris...&hist=true&p=1
  35. 19
    Jag bara tog ett påhittat exempel .

    Kruxet med mönster är att de är så himla olika. Farbenmix tycker jag stämmer väl överens i storleken, likaså Stoff och stils (kommer som urklippta bitar) men det betyder ju inte att ens kropp tycker detsamma.

    Jag har breda höfter, smalare midja. Alla kjolar jag syr är antingen a-linjeformade eller omlott, annars måste jag ändar i mönstret och det är såååååååå tråååååååkigt.

    Googla cirkelkjol också, då kan man få så pass bra tips att det där med köpemönster kan man skippa. En annan kul grej är att sy en kjol av en gammal rund duk, hahahaha, gud vilken hippie jag framstår som.

    Jag hade kollat utbudet på det lokala biblioteket först, sedan börjat leta på Libris. Här är länken (hoppas allt kom med nu) på en sökning sy kläder: http://libris.kb.se/hitlist?d=libris...&hist=true&p=1
  36. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    Just. Ja, ottobre brukar också finnas på bibblan
  37. 20
    Just. Ja, ottobre brukar också finnas på bibblan
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar