Reumatiker, försöker bli gravid ☺
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jun 2015
    #1

    Reumatiker, försöker bli gravid ☺

    Tiden när man väntar på att mensen ja inte ska komma. Man blir lite olidlig. Det värsta är att jag är reumatiker så känner att nu börjar tyvärr smärtan komma som jag har varit utan på vissa ställen länge men nu när de flesta medicinerna är ur kroppen kommer det tillbaka. Man känner lite att snälla mens kom inte för jag vill gärna må så bra som möjligt så fort som möjligt ☺💑 någon annan med sjukdom som känner igen sig? Sen är jag orolig då jag är överviktig oxå men läst att många som är kraftigare kan ha lätt att bli gravid oxå men nu har man en sjukdom oxå. Bara att vänta och så 😄❤
  2. 1
    Reumatiker, försöker bli gravid ☺ Tiden när man väntar på att mensen ja inte ska komma. Man blir lite olidlig. Det värsta är att jag är reumatiker så känner att nu börjar tyvärr smärtan komma som jag har varit utan på vissa ställen länge men nu när de flesta medicinerna är ur kroppen kommer det tillbaka. Man känner lite att snälla mens kom inte för jag vill gärna må så bra som möjligt så fort som möjligt ☺💑 någon annan med sjukdom som känner igen sig? Sen är jag orolig då jag är överviktig oxå men läst att många som är kraftigare kan ha lätt att bli gravid oxå men nu har man en sjukdom oxå. Bara att vänta och så 😄❤
  3. Hbg C
    #2
    StarSpirit, samma sist som du, försöker bli gravid, pausa medicinering osv men känns ju väldigt oroligt och osäkert..Ligger någonstans i bakhuvet att jag läst eller hört att just reumatiker med många år av tung medicin har svårare att få till det,men jag vet inte om det stämmer,ngt jag tänker mkt på iallafall. Jag e själv inte jätteung längre och jag vet inte hur mkt det spelar in. Tänker mig att nästa steg får bli att ta kontakt med ngn fertilitetsklinik för att få en del svar. Hur ser din sits ut, har du rådgjort med läkare hur du ska göra med eventuell behandling eller medicinering under tiden ni försöker?
  4. 2
    StarSpirit, samma sist som du, försöker bli gravid, pausa medicinering osv men känns ju väldigt oroligt och osäkert..Ligger någonstans i bakhuvet att jag läst eller hört att just reumatiker med många år av tung medicin har svårare att få till det,men jag vet inte om det stämmer,ngt jag tänker mkt på iallafall. Jag e själv inte jätteung längre och jag vet inte hur mkt det spelar in. Tänker mig att nästa steg får bli att ta kontakt med ngn fertilitetsklinik för att få en del svar. Hur ser din sits ut, har du rådgjort med läkare hur du ska göra med eventuell behandling eller medicinering under tiden ni försöker?
  5. Medlem sedan
    Aug 2015
    #3
    Hej StarSplit! Hur går det för dig? Jag ör i samma läge som dig. Har tidigare ätit metotraxate och hållt upp ett halvår för att kunna "börja försöka". Känner mig sämre i lederna redan och är otroligt sugen på att bli gravid. Jag hoppas verkligen att det går snabbt, för jag är orolig för att inte äta medicin på länge. Hoppas verkligen att det går bra för dig!
  6. 3
    Hej StarSplit! Hur går det för dig? Jag ör i samma läge som dig. Har tidigare ätit metotraxate och hållt upp ett halvår för att kunna "börja försöka". Känner mig sämre i lederna redan och är otroligt sugen på att bli gravid. Jag hoppas verkligen att det går snabbt, för jag är orolig för att inte äta medicin på länge. Hoppas verkligen att det går bra för dig!
  7. Medlem sedan
    Aug 2015
    #4
    Har ni svårt att bli gravida, prova LCHF. Förutom att det är utmärkt för hälsan (och kroppsvikten) i övrigt, så är det många som varit barnlösa, som lyckats bli gravida efter en kostomläggning.

    http://www.kostdoktorn.se/lchf-och-graviditet
  8. 4
    Har ni svårt att bli gravida, prova LCHF. Förutom att det är utmärkt för hälsan (och kroppsvikten) i övrigt, så är det många som varit barnlösa, som lyckats bli gravida efter en kostomläggning.

    http://www.kostdoktorn.se/lchf-och-graviditet
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar