en vecka kvar !
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    en vecka kvar !

    Inte till jobbet börjar dock😉 utan till vår nästan tre veckor långa medelhavsresa. Tre veckor i strålande sol med runt 35 grader. I vattnet gissar jag runt 27 !
    God mat. Torrt vitt gott vin.
    "Grannar " där vi träffar för nu tredje året i rad.
    Roadtrip till några vingårdar och lokalproducerad olivolja och parmaskinka.
    Har en riktigt soft ledighet hör hemma med, minigolf grillkvällar kvällsbad, böcker och saft o sylt kokning.
    Har ni en bra sommar ?
  2. 1
    en vecka kvar ! Inte till jobbet börjar dock😉 utan till vår nästan tre veckor långa medelhavsresa. Tre veckor i strålande sol med runt 35 grader. I vattnet gissar jag runt 27 !
    God mat. Torrt vitt gott vin.
    "Grannar " där vi träffar för nu tredje året i rad.
    Roadtrip till några vingårdar och lokalproducerad olivolja och parmaskinka.
    Har en riktigt soft ledighet hör hemma med, minigolf grillkvällar kvällsbad, böcker och saft o sylt kokning.
    Har ni en bra sommar ?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Tycker jag inte lät så imponerande...

    fanns inte ett ord om whisky någonstans
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Tycker jag inte lät så imponerande... fanns inte ett ord om whisky någonstans
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Grappa sp. Grappa. Riktigt fin kall grappa och några kalla öl på stranden 😉
  6. 3
    Grappa sp. Grappa. Riktigt fin kall grappa och några kalla öl på stranden 😉
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Har svårt att läsa vad...

    du skriver, har förlagt mina läsglasögon någonstans.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Har svårt att läsa vad... du skriver, har förlagt mina läsglasögon någonstans.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    😎
    gott råd. Ta med dig din hustru till solen och drick kall fin grappa
  10. 5
    😎
    gott råd. Ta med dig din hustru till solen och drick kall fin grappa
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Det finns inga resor...

    kvar har såg jag på nätet.Folk har okat som galningar. Hon skulle gärna resa någonstans men det är ingen som tar tag i nåt här så då blir vi här i soffan. Fast här finns ju whiskey
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Det finns inga resor... kvar har såg jag på nätet.Folk har okat som galningar. Hon skulle gärna resa någonstans men det är ingen som tar tag i nåt här så då blir vi här i soffan. Fast här finns ju whiskey
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Hinner man inte tröttna när man är borta så länge som 3 veckor?

    Jag har en helt ok sommar men jag hade gärna haft lite varmare väder. Vi köpte gasolgrill i början av semestern och vi har nu på 2 veckor grillat mer än vi brukar göra totalt på en hel sommar tror jag
  14. 7
    Hinner man inte tröttna när man är borta så länge som 3 veckor?

    Jag har en helt ok sommar men jag hade gärna haft lite varmare väder. Vi köpte gasolgrill i början av semestern och vi har nu på 2 veckor grillat mer än vi brukar göra totalt på en hel sommar tror jag
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Kan man tröttna på miljöerna vid Medelhavet?
  16. 8
    Kan man tröttna på miljöerna vid Medelhavet?
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
    Låter jättehärligt! Vi fick bara till knappt två veckor i år och det gick alldeles för fort, jag hade gärna stannat längre vid Medelhavet! Min sommar i övrigt är helt ok, jag varvar lediga veckor med jobbveckor och vi gör småutflykter och myser hemma.
  18. 9
    Låter jättehärligt! Vi fick bara till knappt två veckor i år och det gick alldeles för fort, jag hade gärna stannat längre vid Medelhavet! Min sommar i övrigt är helt ok, jag varvar lediga veckor med jobbveckor och vi gör småutflykter och myser hemma.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ingen aning, har aldrig varit där
    Men jag har semestrat på Öland och på Gotland och ja vi är nog alla ganska trötta på att bo ganska trångt, att inte ha sina egna rum, sina egna saker mm efter en vecka. Det är ganska skönt att komma hem då
  20. 10
    Ingen aning, har aldrig varit där
    Men jag har semestrat på Öland och på Gotland och ja vi är nog alla ganska trötta på att bo ganska trångt, att inte ha sina egna rum, sina egna saker mm efter en vecka. Det är ganska skönt att komma hem då
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Fördelen, där nere i södern, är att man över huvud taget inte behöver vistas inomhus.
  22. 11
    Fördelen, där nere i södern, är att man över huvud taget inte behöver vistas inomhus.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Om vi bortser från vädret är det helt ok. Lite badväder nu hade suttit bra.

    Jag håller på med ett åtta veckors löpträningsprogram så jag tar ut mig varannan dag ungefär och vilar upp mig däremellan.
  24. 12
    Om vi bortser från vädret är det helt ok. Lite badväder nu hade suttit bra.

    Jag håller på med ett åtta veckors löpträningsprogram så jag tar ut mig varannan dag ungefär och vilar upp mig däremellan.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Sant, men ändå. Att alltid göra allt tillsammans, att ungarna inte bara kan vara med kompisar ett tag o.s.v. Nej jag tror jag skulle tröttna även om det var Medelhavet
  26. 13
    Sant, men ändå. Att alltid göra allt tillsammans, att ungarna inte bara kan vara med kompisar ett tag o.s.v. Nej jag tror jag skulle tröttna även om det var Medelhavet
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Det är klart, att har man barn med sig, så blir situationen lite annorlunda. Själv, och tillsammans med någon vän/partner, skulle jag nog kunna flanera omkring därnere rätt länge.
  28. 14
    Det är klart, att har man barn med sig, så blir situationen lite annorlunda. Själv, och tillsammans med någon vän/partner, skulle jag nog kunna flanera omkring därnere rätt länge.
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #15

    Fin sommar än så länge

    Jag var bortrest under den där hemska värmeböljan, då var jag uppe i bergen och njöt av drägligare temperaturer. Sedan har det varit riktigt bra sommarvärder enligt mig som vantrivs när det går över 25 grader.

    Semester blir det dåligt med i år, två veckor.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  30. 15
    Fin sommar än så länge Jag var bortrest under den där hemska värmeböljan, då var jag uppe i bergen och njöt av drägligare temperaturer. Sedan har det varit riktigt bra sommarvärder enligt mig som vantrivs när det går över 25 grader.

    Semester blir det dåligt med i år, två veckor.
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    Låter underbart. Vilket medelhavsland?
  32. 16
    Låter underbart. Vilket medelhavsland?
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    Låter som Italien :-)
  34. 17
    Låter som Italien :-)
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18
    Man behöver ju inte bo trångt om man inte vill utomlands. När jag, särbon & dottern var i Thailand sist hyrde vi en lägenhet en del av tiden, och jag och särbon hade ett stort sovrum och badrum, och dottern eget sovrum & badrum, stort vardagsrum + köksdel. Många hyr ju hus i medelhavet på semestern så man behöver inte gå på varann om man inte vill.
  36. 18
    Man behöver ju inte bo trångt om man inte vill utomlands. När jag, särbon & dottern var i Thailand sist hyrde vi en lägenhet en del av tiden, och jag och särbon hade ett stort sovrum och badrum, och dottern eget sovrum & badrum, stort vardagsrum + köksdel. Många hyr ju hus i medelhavet på semestern så man behöver inte gå på varann om man inte vill.
  37. Medlem sedan
    Jun 2004
    #19
    om man inte vill, när man är utomlands, skulle det vara i första meningen :-)
  38. 19
    om man inte vill, när man är utomlands, skulle det vara i första meningen :-)
  39. Medlem sedan
    Jun 2004
    #20
    Ja sommaren är ganska ok, men den har ju inte kommit igång riktigt än (vädret) Men bra jobbeväder nu. I augusti ska jag ju vara ledig, och då blir det säkert bra väder, vill kunna bada. Så ett par riktigt varma dagar kring 30 så havet värmer upp sig igen önskas i början på semestern, och sedan är det lagom med 24-25 grader och ingen blåst så är det lagom strandväder :-).
  40. 20
    Ja sommaren är ganska ok, men den har ju inte kommit igång riktigt än (vädret) Men bra jobbeväder nu. I augusti ska jag ju vara ledig, och då blir det säkert bra väder, vill kunna bada. Så ett par riktigt varma dagar kring 30 så havet värmer upp sig igen önskas i början på semestern, och sedan är det lagom med 24-25 grader och ingen blåst så är det lagom strandväder :-).
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar