Har haft Rut på besök på morgonen!
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Har haft Rut på besök på morgonen!

    Något jag aldrig direkt tänkt att jag skulle ha. Vi har ju diskuterat det här ett antal gånger.
    Vi fick golven kraftigt nersmutsade då målaren spraymålade vår kamin svart, det berättade jag om vill jag minnas. När fakturan kom behövde vi inte betala för just det jobbet, men golven var lika svåra att få rent ändå Vi har skurat många gånger och efter hand har golven blivit bättre. Men nu mailade jag en firma igår och fick snabbt svar om att en tjej kunde komma redan idag. Och nu är det gjort. Hon använde en golvmaskin och jag hoppas och tror att det blev riktigt bra, det känns så iallafall

    Över lag tycker jag golvtorkning är det tristaste av städning, trots att det egentligen är det som är pricken över i vid städning, det sista man gör för att det ska vara rent och dofta rent.

    Och på tal om golvstädning då, vilket skurmedel föredrar du?



  2. 1
    Har haft Rut på besök på morgonen! Något jag aldrig direkt tänkt att jag skulle ha. Vi har ju diskuterat det här ett antal gånger.
    Vi fick golven kraftigt nersmutsade då målaren spraymålade vår kamin svart, det berättade jag om vill jag minnas. När fakturan kom behövde vi inte betala för just det jobbet, men golven var lika svåra att få rent ändå Vi har skurat många gånger och efter hand har golven blivit bättre. Men nu mailade jag en firma igår och fick snabbt svar om att en tjej kunde komma redan idag. Och nu är det gjort. Hon använde en golvmaskin och jag hoppas och tror att det blev riktigt bra, det känns så iallafall

    Över lag tycker jag golvtorkning är det tristaste av städning, trots att det egentligen är det som är pricken över i vid städning, det sista man gör för att det ska vara rent och dofta rent.

    Och på tal om golvstädning då, vilket skurmedel föredrar du?



  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Skönt. Jag saknar vår Rut, ska nog be henne besöka oss igen till hösten.
    Och till golven föredrar jag vanlig grön såpa även om Ajax smyger in i huset i bland också.
  4. 2
    Skönt. Jag saknar vår Rut, ska nog be henne besöka oss igen till hösten.
    Och till golven föredrar jag vanlig grön såpa även om Ajax smyger in i huset i bland också.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Skönt för dig!
    Såpa endast på trägolven i två rum.

    Övriga golvytor (parkett, plastmatta, laminat) Ajax citron.

    Såpa gör laminatet lite grått pga fetthinnan som blir som samlar damm.
  6. 3
    Skönt för dig!
    Såpa endast på trägolven i två rum.

    Övriga golvytor (parkett, plastmatta, laminat) Ajax citron.

    Såpa gör laminatet lite grått pga fetthinnan som blir som samlar damm.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Skurmedel??

    Vi skurar inte, vi tvättar golv och då är det nästan vad som vi använder. Typ ajax eller vad alla dessa undergörande medel heter. Det är inte så noga, vi tvättar inte golven ofta, kan inte ens komma ihåg när vi gjorde det senast.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Skurmedel?? Vi skurar inte, vi tvättar golv och då är det nästan vad som vi använder. Typ ajax eller vad alla dessa undergörande medel heter. Det är inte så noga, vi tvättar inte golven ofta, kan inte ens komma ihåg när vi gjorde det senast.
  9. Gretah
    #5
    Använder också mest såpa, grön eller gul. Men så köpte jag en ajax - har dock glömt vilken för den är slut... Det luktade så gott!

    Något jag mer skulle kunna tänka mej att Rut kan få göra, är att göra rent badrummet från kalkavlagringar och sånt snusk som sätter sej fast så förbaskat hårt :/
  10. 5
    Använder också mest såpa, grön eller gul. Men så köpte jag en ajax - har dock glömt vilken för den är slut... Det luktade så gott!

    Något jag mer skulle kunna tänka mej att Rut kan få göra, är att göra rent badrummet från kalkavlagringar och sånt snusk som sätter sej fast så förbaskat hårt :/
  11. Gretah
    #6
    Laminat hade vi i förra huset tills vi rev upp skiten och la in plastmattor. De var jättekänsliga gällande rengöring och såpa var verkligen aja baja.
  12. 6
    Laminat hade vi i förra huset tills vi rev upp skiten och la in plastmattor. De var jättekänsliga gällande rengöring och såpa var verkligen aja baja.
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Ja Ajax luktar riktigt fräscht men jag tror såpa är miljösnällare och troligen skonsammare på trägolven.
    När vi har Rut så här bara lite då och då brukar de få ta just badrum, kök, tvättstuga och hall. De andra rummen är mer lättstädade
  14. 7
    Ja Ajax luktar riktigt fräscht men jag tror såpa är miljösnällare och troligen skonsammare på trägolven.
    När vi har Rut så här bara lite då och då brukar de få ta just badrum, kök, tvättstuga och hall. De andra rummen är mer lättstädade
  15. Gretah
    #8
    Din fru kanske anlitar Rut när du inte vet om det
  16. 8
    Din fru kanske anlitar Rut när du inte vet om det
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Ha ha nej för farao, här...

    kommer ingen in som här ser ut. Då skulle vi få betala skadestånd till RUT för psykiskt och fysiskt lidande.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Ha ha nej för farao, här... kommer ingen in som här ser ut. Då skulle vi få betala skadestånd till RUT för psykiskt och fysiskt lidande.
  19. Gretah
    #10
    Ja såpa på trägolv är nog det bästa. Vi har trägolv på övervåningen fast vitmålade.
  20. 10
    Ja såpa på trägolv är nog det bästa. Vi har trägolv på övervåningen fast vitmålade.
  21. Gretah
    #11
    Äsch, vad knasig du är Jag tror inte riktigt på att det är så illa som du beskriver. Möjligen det att ni har mycket prylar och det gör det iofs svårstädat.
    Vi har nästan inga saker alls :/ vilket nog är lite udda.
  22. 11
    Äsch, vad knasig du är Jag tror inte riktigt på att det är så illa som du beskriver. Möjligen det att ni har mycket prylar och det gör det iofs svårstädat.
    Vi har nästan inga saker alls :/ vilket nog är lite udda.
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    I hallen är det okej, konstigt nog tänker jag med stor hund, barn, grus, och föräldrar som inte dammsuger dagligen direkt.
    Samma golv i vardagsrummet, jättefult.
    Men det blir sjukt dyrt att lägga vettigt golv (det är ca 50 kvm vardagsrum) så det får bli när det behövs (dvs om tio år kanske).

    Det är lite konstig ordning på golven i vårt hus, två sovrum har fiskbensparkett. Det var förr vardagsrummet medan nedervåningen var radiohandel (30-talet till 70-talet). Det andra sovrummet och övre hall är trägolv.

    Men precis, såpa på ett mörkt laminatgolv blir verkligen skitfult ganska snabbt.
  24. 12
    I hallen är det okej, konstigt nog tänker jag med stor hund, barn, grus, och föräldrar som inte dammsuger dagligen direkt.
    Samma golv i vardagsrummet, jättefult.
    Men det blir sjukt dyrt att lägga vettigt golv (det är ca 50 kvm vardagsrum) så det får bli när det behövs (dvs om tio år kanske).

    Det är lite konstig ordning på golven i vårt hus, två sovrum har fiskbensparkett. Det var förr vardagsrummet medan nedervåningen var radiohandel (30-talet till 70-talet). Det andra sovrummet och övre hall är trägolv.

    Men precis, såpa på ett mörkt laminatgolv blir verkligen skitfult ganska snabbt.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Det är bra, skaffa...

    inte för mycket prylar, det skapar bara elände.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Det är bra, skaffa... inte för mycket prylar, det skapar bara elände.
  27. Gretah
    #14
    Vi har under några år sålt massor och kört lika mycket på tippen. Det är som en jätteorgasm när man gör sej av med prylar!
  28. 14
    Vi har under några år sålt massor och kört lika mycket på tippen. Det är som en jätteorgasm när man gör sej av med prylar!
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15
    Skönt att få städat! Här har vi aldrig använt RUT hade städhjälp innan RUT men var inte nöjda så då fick det vara.

    Jag använder mest såpa till golven mest för att vi bara har trägolv + ett laminatgolv i hallen (och klinkers i badrummet).
  30. 15
    Skönt att få städat! Här har vi aldrig använt RUT hade städhjälp innan RUT men var inte nöjda så då fick det vara.

    Jag använder mest såpa till golven mest för att vi bara har trägolv + ett laminatgolv i hallen (och klinkers i badrummet).
  31. Pyssling
    #16
    Jag brukar ha något medel som är för trägolv o laminat, kommer inte ihåg vad det heter men det finns på ICA. Luktar lite apelsin, tror det är apelsinolja i. Funkar bra.

    Städerska är skönt att ha, men vi har inte haft på flera år. vi hade det när vi jobbade heltid båda två. Nu hinner vi med själva på ett annat vis.
  32. 16
    Jag brukar ha något medel som är för trägolv o laminat, kommer inte ihåg vad det heter men det finns på ICA. Luktar lite apelsin, tror det är apelsinolja i. Funkar bra.

    Städerska är skönt att ha, men vi har inte haft på flera år. vi hade det när vi jobbade heltid båda två. Nu hinner vi med själva på ett annat vis.
  33. Gretah
    #17
    Ja då är det inte konstigt att ni har lite olika golvsorter om nedervåningen varit butik
    Åkte igenom häromdagen där du bor och jag tittade som vanligt efter stor hund - utifall att
  34. 17
    Ja då är det inte konstigt att ni har lite olika golvsorter om nedervåningen varit butik
    Åkte igenom häromdagen där du bor och jag tittade som vanligt efter stor hund - utifall att
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Vad tar du i..

    timmen för att komma hit och göra det här med?

    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Vad tar du i.. timmen för att komma hit och göra det här med?

  37. Gretah
    #19
    Haha! Äkta horderbild Skulle göra det gratis förutom mat och bensinpengar
  38. 19
    Haha! Äkta horderbild Skulle göra det gratis förutom mat och bensinpengar
  39. Medlem sedan
    Apr 2008
    #20
    Skurmedel? Om jag våttorkat brukar jag bara ha ren , fuktad fiberduksmopp. Om det är direkt kladdigt, saft eller annat, så lite såpa i vattnet. Det händer att jag bonat linolegolven, men det är inte jag gör med än någon gång om året, max.

    Skurmaskin är ju coolt, men inte helt lätt att använda, kräver viss teknik. Hyrde en sådan när ajg höll på attt renovera, men det var enda gången
  40. 20
    Skurmedel? Om jag våttorkat brukar jag bara ha ren , fuktad fiberduksmopp. Om det är direkt kladdigt, saft eller annat, så lite såpa i vattnet. Det händer att jag bonat linolegolven, men det är inte jag gör med än någon gång om året, max.

    Skurmaskin är ju coolt, men inte helt lätt att använda, kräver viss teknik. Hyrde en sådan när ajg höll på attt renovera, men det var enda gången
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar