Jag tycker vi vänder på steken och
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Jag tycker vi vänder på steken och

    ställer frågan varför det är så svårt för dessa släktingar att förstå att han är på ett läger där man valt bort konstant uppkoppling för att istället vara närvarande där man befinner sej?
    Funkar det inte att gratulera din son när han är hemma igen?

    Nu känner jag inte "massor" av barn och ungdomar som åker på läger, men de jag vet om så har det varit samma sak. Inga mobiler.
  2. 1
    Jag tycker vi vänder på steken och ställer frågan varför det är så svårt för dessa släktingar att förstå att han är på ett läger där man valt bort konstant uppkoppling för att istället vara närvarande där man befinner sej?
    Funkar det inte att gratulera din son när han är hemma igen?

    Nu känner jag inte "massor" av barn och ungdomar som åker på läger, men de jag vet om så har det varit samma sak. Inga mobiler.
  3. Gretah
    #2
    Svar till kerstimärta inunder!
  4. 2
    Svar till kerstimärta inunder!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Ja förlåt

    men de verkar ju lite stört på något sätt.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Ja förlåt men de verkar ju lite stört på något sätt.
  7. Salander
    #4
    Låter väldigt vilsamt utan mobiler. Varför inte bara bestämma att vi kommer att fira X den X/X. Just nu kan man inte nå honom men Välkommen att fira då.
  8. 4
    Låter väldigt vilsamt utan mobiler. Varför inte bara bestämma att vi kommer att fira X den X/X. Just nu kan man inte nå honom men Välkommen att fira då.
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Hur gick det med din kompis på kalaset, blev ni vänner igen..?
  10. 5
    Hur gick det med din kompis på kalaset, blev ni vänner igen..?
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Vi var ju inte ovänner direkt

    Jag var lite putt,det erkänner jag.

    Hon visade läsken hon köpt och jag förklarade hur jag tänkte.
    Vi skrattade lite och så var det med det
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    Vi var ju inte ovänner direkt Jag var lite putt,det erkänner jag.

    Hon visade läsken hon köpt och jag förklarade hur jag tänkte.
    Vi skrattade lite och så var det med det
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Ja det var ju skönt! Det kan bli lite tokigt med det skrivna ordet ibland.
  14. 7
    Ja det var ju skönt! Det kan bli lite tokigt med det skrivna ordet ibland.
  15. Gretah
    #8
    Verkligen inget konstigt alls. Mer konstigt vore det om personen i fråga hade varit tvungen att konstant avbryta dagens aktiviteter för att ta emot gratulationer på mobilen. Oförskämt mot de andra på lägret.
  16. 8
    Verkligen inget konstigt alls. Mer konstigt vore det om personen i fråga hade varit tvungen att konstant avbryta dagens aktiviteter för att ta emot gratulationer på mobilen. Oförskämt mot de andra på lägret.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Nu har ju vi inte släkten så långt bort så de flesta kommer ju när vi har kalas. Och då skulle jag ju ha berättat för släkten vilken dag vi skulle ha kalaset och då skulle de också veta att sonen är bortrest och inte kommer ha mobilen på då.
  18. 9
    Nu har ju vi inte släkten så långt bort så de flesta kommer ju när vi har kalas. Och då skulle jag ju ha berättat för släkten vilken dag vi skulle ha kalaset och då skulle de också veta att sonen är bortrest och inte kommer ha mobilen på då.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Med facit i hand: var det nåt att varva upp sig så inför?
  20. 10
    Med facit i hand: var det nåt att varva upp sig så inför?
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Jag tänker också att om man är en person som tycker att barn (och tonåringar) blint ska lyda auktoriteter (som lärare o s v, jag kan ju känna att det då borde gälla lägerledare också) så borde man ju vara själaglad att ens unge gör just det?

    Eller gäller det där blinda lydandet bara när auktoritetens åsikter stämmer överens med ens egna?...
  22. 11
    Jag tänker också att om man är en person som tycker att barn (och tonåringar) blint ska lyda auktoriteter (som lärare o s v, jag kan ju känna att det då borde gälla lägerledare också) så borde man ju vara själaglad att ens unge gör just det?

    Eller gäller det där blinda lydandet bara när auktoritetens åsikter stämmer överens med ens egna?...
  23. Gretah
    #12
    Ja, ganska enkelt.
  24. 12
    Ja, ganska enkelt.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Jag fortsätter inte diskussionen här. Jag vill hellre tala till närvarande personer, än om frånvarande sådana.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  26. 13
    Jag fortsätter inte diskussionen här. Jag vill hellre tala till närvarande personer, än om frånvarande sådana.
  27. Gretah
    #14
    Nej, det borde ju gälla samma lika så att säga.

    Sen tror jag inte lägerledarna är några fascister som skrämmer ungdomarna till lydnad Mobilfrågan bör det ha informerats om inför lägret och kan man då inte acceptera den regeln ska man inte delta.
    I just detta fallet verkar det inte vara några problem från ungdomens sida.
  28. 14
    Nej, det borde ju gälla samma lika så att säga.

    Sen tror jag inte lägerledarna är några fascister som skrämmer ungdomarna till lydnad Mobilfrågan bör det ha informerats om inför lägret och kan man då inte acceptera den regeln ska man inte delta.
    I just detta fallet verkar det inte vara några problem från ungdomens sida.
  29. Gretah
    #15
    Som du kanske ser, om du verkligen VILL se, så hamnade mitt svar till kerstimärta i en egen trådstart. Det var inte meningen att det skulle bli så och igår när ni diskuterade ämnet låg jag och sov. Får jag alltså inte svara idag då???
    Jag har heller inte pratat OM kerstimärta utan TILL, vilket du också kan se i texten om du ids.
  30. 15
    Som du kanske ser, om du verkligen VILL se, så hamnade mitt svar till kerstimärta i en egen trådstart. Det var inte meningen att det skulle bli så och igår när ni diskuterade ämnet låg jag och sov. Får jag alltså inte svara idag då???
    Jag har heller inte pratat OM kerstimärta utan TILL, vilket du också kan se i texten om du ids.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Jag såg det, och min kommentar var inte riktad specifikt till dig, utan till alla som kommenterar Kerstimärta i tredje person.
  32. 16
    Jag såg det, och min kommentar var inte riktad specifikt till dig, utan till alla som kommenterar Kerstimärta i tredje person.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Det är ju ingen chatt utan ett snackforum där man skriver när man har lust/tid så att kolla om aktuella personer är närvarande eller ej innan man skriver blir ju lite konstigt.
  34. 17
    Det är ju ingen chatt utan ett snackforum där man skriver när man har lust/tid så att kolla om aktuella personer är närvarande eller ej innan man skriver blir ju lite konstigt.
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Det handlar inte om att kolla vilka som är närvarande, S-JJ, utan om hur man formulerar sig.
  36. 18
    Det handlar inte om att kolla vilka som är närvarande, S-JJ, utan om hur man formulerar sig.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Vem man riktar sig till, kan man också säga.
  38. 19
    Vem man riktar sig till, kan man också säga.
  39. Medlem sedan
    Jun 2004
    #20
    Det där med "att blint lyda aktouriteter" osv är ju en pik till/om henne. Varför ska det ALLTID (ja nu använder jag oxå versaler) vara nödvändigt med sånt. Varför?
  40. 20
    Det där med "att blint lyda aktouriteter" osv är ju en pik till/om henne. Varför ska det ALLTID (ja nu använder jag oxå versaler) vara nödvändigt med sånt. Varför?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar