Som jag skrev några gånger i tråden så är jag i grunden för att man ska vara med på lägret och inte greja med mobilen. Bara matlagningen och disken är ju ett helt företag när man ska laga mat för typ 40 personer på gasol och färskvattnet är 300 meter bort, kylskåp saknas och skafferiet är en jättestor trälåda. Sen alla aktiviteter såsom segling, klätterbanor, badning, paddling, eldning osv. De lär ha somnat ovaggade varje kväll.

Det är dessutom så att det inte finns någon laddningsmöjlighet därute där de är. Så, det gäller att ha mobilen avstängd mestadels för de behöver ju lite batteri kvar för att kunna meddela föräldrar när de anländer här i staden där vi bor på hemvägen. Annars kan vi ju inte hämta dem....

Så, både jag och sonen är helt okej med upplägget med mobiler.

Jag blev bara lite konfunderad när det blev "ståhej" (tolka inte in för mkt i det ordet nu, jag hittade inget bättre ord och sätter det dessutom inom snuttar) kring att han inte var nåbar och min och pappans tfn gick varma.

Så, jag ville höra hur andra tänkte. Hur de skulle reagera. Så, återigen tack för era funderingar!

Nå, vi har iaf nästan ett tjog med grattishälsningar när vi får hem honom ikväll.