Karuseller
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Karuseller

    Någon skrev nedan att på karuseller får man iallafall låta. Och det får man ju såklart! Gillar ni karuseller, och vilken är er bästa karusell någonsin?
  2. 1
    Karuseller Någon skrev nedan att på karuseller får man iallafall låta. Och det får man ju såklart! Gillar ni karuseller, och vilken är er bästa karusell någonsin?
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Tror att det är c:a 50 år sedan jag åkte karusell senast, så jag minns inte riktigt.
  4. 2
    Tror att det är c:a 50 år sedan jag åkte karusell senast, så jag minns inte riktigt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jag gillar berg-och-dalbanor och jag gillar typ virvelvinden. Men jag klarar det inte lika bra som jag gjorde när jag var yngre, jag får en yrsel som sitter kvar ett tag och jag kan bli lite illamående.

    Och jag tjuter som en galning när jag åker sånt där, det suger så i magen att jag kan inte hejda mig
  6. 3
    Jag gillar berg-och-dalbanor och jag gillar typ virvelvinden. Men jag klarar det inte lika bra som jag gjorde när jag var yngre, jag får en yrsel som sitter kvar ett tag och jag kan bli lite illamående.

    Och jag tjuter som en galning när jag åker sånt där, det suger så i magen att jag kan inte hejda mig
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Dags att testa igen?
  8. 4
    Dags att testa igen?
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Virvelvinden är väl det enda jag inte klarar, eller sånt som bara snurrar. Annars, allt! 😋
  10. 5
    Virvelvinden är väl det enda jag inte klarar, eller sånt som bara snurrar. Annars, allt! 😋
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Den sista "attraktion" jag har åkt var ett hjul som man satt fastspänd i och som först snurrade horisontellt men som sedan restes till vertikalt läge. När man var längst ned låg man då på rygg och längst upp hängde man i låsanordningen med ansiktet nedåt. Jag bad till den gud jag inte tror på att jag skulle överleva och lovade mig själv att aldrig mer åka upp i några "attraktioner". Det var på Liseberg.
  12. 6
    Den sista "attraktion" jag har åkt var ett hjul som man satt fastspänd i och som först snurrade horisontellt men som sedan restes till vertikalt läge. När man var längst ned låg man då på rygg och längst upp hängde man i låsanordningen med ansiktet nedåt. Jag bad till den gud jag inte tror på att jag skulle överleva och lovade mig själv att aldrig mer åka upp i några "attraktioner". Det var på Liseberg.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Karusellen för treåringar, då.
  14. 7
    Karusellen för treåringar, då.
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Vet inte riktigt vilken karusell du menar, men skrattar högt åt din beskrivning... När var detta?
  16. 8
    Vet inte riktigt vilken karusell du menar, men skrattar högt åt din beskrivning... När var detta?
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Inte Helix alltså?
  18. 9
    Inte Helix alltså?
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Minns inte riktigt, men det bör ha varit mellan -91 och -95. (Jag räknar inte det helveteshjulet som en karusell.)
  20. 10
    Minns inte riktigt, men det bör ha varit mellan -91 och -95. (Jag räknar inte det helveteshjulet som en karusell.)
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Över min döda kropp. Möjligen om jag var 25 år, men inte nu.
  22. 11
    Över min döda kropp. Möjligen om jag var 25 år, men inte nu.
  23. Medlem sedan
    Nov 2008
    #12
    Helveteshjulet....? Nu måste jag bara veta vilken det är du menar... 😂😂😂
  24. 12
    Helveteshjulet....? Nu måste jag bara veta vilken det är du menar... 😂😂😂
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Huga den skulle jag nog inte gilla.
  26. 13
    Huga den skulle jag nog inte gilla.
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14
    Yes, älskar karuseller och bäst är berg o dalbanor.
    Manta på Seaworld är kul, likaså flera av bergbanorna på Bush Garden.
  28. 14
    Yes, älskar karuseller och bäst är berg o dalbanor.
    Manta på Seaworld är kul, likaså flera av bergbanorna på Bush Garden.
  29. Medlem sedan
    Aug 2005
    #15
    Jag vet tror jag. Den var vid Flumeride. Skitkul var den
    Har namnet på tungan...
  30. 15
    Jag vet tror jag. Den var vid Flumeride. Skitkul var den
    Har namnet på tungan...
  31. Medlem sedan
    Nov 2008
    #16
    Nu är där väl ett snurrande skepp..?
  32. 16
    Nu är där väl ett snurrande skepp..?
  33. Medlem sedan
    Nov 2008
    #17
    Men, du kanske hade tyckt det var jättekul?
  34. 17
    Men, du kanske hade tyckt det var jättekul?
  35. Medlem sedan
    Aug 2005
    #18
    Tornado?
  36. 18
    Tornado?
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Det kan ha varit den här:

    http://www.lisepedia.se/Tornado
  38. 19
    Det kan ha varit den här:

    http://www.lisepedia.se/Tornado
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Säkert jättespännande i början. Sedan hade de fått stoppa attraktionen för att hämta ned ett lik.
  40. 20
    Säkert jättespännande i början. Sedan hade de fått stoppa attraktionen för att hämta ned ett lik.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar