The Big Thing...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    The Big Thing...

    ... här blev mer big än det var tänkt. Tydligen har vi en extra besvärlig vägg och trots leverans av specialverktyg blev de inte klara nu utan måste fortsätta imorron. De kommer nog att få rysningar av obehag varje gång de kör eller går förbi vårt hus sedan

    Jag kom iväg till sta'n i alla fall, och kom hem utan att ha fixat det jag i första hand åkte iväg för. Typiskt mig! tyckte maken. Men vadå, jag är bara lite spontaaaaaaan. Min spontanitet ledde till att det blir hemgjord pizza i kväll här. Inte illa. Vad bjuds det på i de andra OÄFska hemmen??

    Extra proteinberikad kunde maten bli också. Jag gjorde pizzasalladen, och upptäckte SEN att vinägern jag använt var full av småflugor. En del fortfarande levandes, simmandes. Trots att korken varit på. Märkligt... Men, jag märkte det i alla fall innan vi åt och gjorde en ny sats. Tur det inte var slut på "kålhoen" här hemma
  2. 1
    The Big Thing... ... här blev mer big än det var tänkt. Tydligen har vi en extra besvärlig vägg och trots leverans av specialverktyg blev de inte klara nu utan måste fortsätta imorron. De kommer nog att få rysningar av obehag varje gång de kör eller går förbi vårt hus sedan

    Jag kom iväg till sta'n i alla fall, och kom hem utan att ha fixat det jag i första hand åkte iväg för. Typiskt mig! tyckte maken. Men vadå, jag är bara lite spontaaaaaaan. Min spontanitet ledde till att det blir hemgjord pizza i kväll här. Inte illa. Vad bjuds det på i de andra OÄFska hemmen??

    Extra proteinberikad kunde maten bli också. Jag gjorde pizzasalladen, och upptäckte SEN att vinägern jag använt var full av småflugor. En del fortfarande levandes, simmandes. Trots att korken varit på. Märkligt... Men, jag märkte det i alla fall innan vi åt och gjorde en ny sats. Tur det inte var slut på "kålhoen" här hemma
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    ingen aning, missat att ta fram laxen jag tänkt ugnsgrillad.
    Mackor kanske eller pulvermos med fiskpinnar *urk*
  4. 2
    ingen aning, missat att ta fram laxen jag tänkt ugnsgrillad.
    Mackor kanske eller pulvermos med fiskpinnar *urk*
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Stackars små flugor som blev uppätna. Själv tycker jag synd om krypen som kommer fram ur veden när jag. eldar

    Mat, ja.... Vi åt faktiskt tortellini till lunch , och är inte så säker på om man behöver två lagade mål på semester.
    Så det blir mackor. eller kanske kokade rödbetor, köpte en knippe, våra egna växer lååååmgsamt.
  6. 3
    Stackars små flugor som blev uppätna. Själv tycker jag synd om krypen som kommer fram ur veden när jag. eldar

    Mat, ja.... Vi åt faktiskt tortellini till lunch , och är inte så säker på om man behöver två lagade mål på semester.
    Så det blir mackor. eller kanske kokade rödbetor, köpte en knippe, våra egna växer lååååmgsamt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Nä, man behöver inte två lagade mål Och det är t o m OK att välja mål lagade av nån annan
  8. 4
    Nä, man behöver inte två lagade mål Och det är t o m OK att välja mål lagade av nån annan
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Så sjukt mätt, eller näe o-hungrig är nog mer rätt.
    Ätit i dagarna tre i Finska viken.

    Yngsta sa idag "jag är sugen på hemlagad ofrän mat". Haha.
    Så ledsen, är dålig på att ge inspiration idag.

    Vad är det för vägg ni river/bygger?
  10. 5
    Så sjukt mätt, eller näe o-hungrig är nog mer rätt.
    Ätit i dagarna tre i Finska viken.

    Yngsta sa idag "jag är sugen på hemlagad ofrän mat". Haha.
    Så ledsen, är dålig på att ge inspiration idag.

    Vad är det för vägg ni river/bygger?
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Det ska borras för fibernätkabel och de har bara kommit igenom första delen innifrån sen låg där nån trägrej bakom isoleringen och därefter är det betongtegel. Besvärligt tydligen. Men det är inte vi som borrar, så...
  12. 6
    Det ska borras för fibernätkabel och de har bara kommit igenom första delen innifrån sen låg där nån trägrej bakom isoleringen och därefter är det betongtegel. Besvärligt tydligen. Men det är inte vi som borrar, så...
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    hehe, jamen då spelar det ingen roll hur besvärligt det är
    Skönt med fiber!
  14. 7
    hehe, jamen då spelar det ingen roll hur besvärligt det är
    Skönt med fiber!
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Eftersom vi har semester och är hemma gör det inte så mycket nej men hade vi inte varit lediga eller varit iväg hade det varit besvärligt med en dag till.

    Jag planerar att sitta med en drink ooch studera dem imorron
  16. 8
    Eftersom vi har semester och är hemma gör det inte så mycket nej men hade vi inte varit lediga eller varit iväg hade det varit besvärligt med en dag till.

    Jag planerar att sitta med en drink ooch studera dem imorron
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Vi åt smörgåstårta på kalaset och det finns över så det blir en bit till senare för den som vill ha
    Usch vad äckligt med flugor i vinägern. Det är nog det äckligaste jag vet, småkryp som är där de inte ska vara.
  18. 9
    Vi åt smörgåstårta på kalaset och det finns över så det blir en bit till senare för den som vill ha
    Usch vad äckligt med flugor i vinägern. Det är nog det äckligaste jag vet, småkryp som är där de inte ska vara.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    OK, jag får väl krypa iväg någon annanstans, då...
  20. 10
    OK, jag får väl krypa iväg någon annanstans, då...
  21. Salander
    #11
    Här blev det högrevsburgare och efter det en näve godisbilar. Hela kostcirkeln på en gång.
  22. 11
    Här blev det högrevsburgare och efter det en näve godisbilar. Hela kostcirkeln på en gång.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Om du bodde nära skulle du få komma hit och äta smörgåstårta
  24. 12
    Om du bodde nära skulle du få komma hit och äta smörgåstårta
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Hade varit riktigt smaskigt! (Eller alternativt någon vinäger att krypa ned i.)
  26. 13
    Hade varit riktigt smaskigt! (Eller alternativt någon vinäger att krypa ned i.)
  27. Medlem sedan
    Nov 2008
    #14
    Jag tror de kommer uppskatta om du ger dem lite spridda tips under tiden, du kan ju googla med en hand så slipper du sätta ner drinken menar jag!
  28. 14
    Jag tror de kommer uppskatta om du ger dem lite spridda tips under tiden, du kan ju googla med en hand så slipper du sätta ner drinken menar jag!
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Nä jag har ingen vinäger så hade du kommit hit hade det varit smörgåstårta, cupcakes, rulltårta och några småkakor att äta Och valfritt att dricka öl (2,8), kaffe, vin eller läsk till. Hade du varit snäll hade nog maken bjudit dig på en whisky också
  30. 15
    Nä jag har ingen vinäger så hade du kommit hit hade det varit smörgåstårta, cupcakes, rulltårta och några småkakor att äta Och valfritt att dricka öl (2,8), kaffe, vin eller läsk till. Hade du varit snäll hade nog maken bjudit dig på en whisky också
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Låter förträffligt! Jag kommer!
  32. 16
    Låter förträffligt! Jag kommer!
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Skynda dig innan smörgåstårtan tar slut
  34. 17
    Skynda dig innan smörgåstårtan tar slut
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Sätter på blåljuset!
  36. 18
    Sätter på blåljuset!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar