Ubåt med kyrilliska tecken hittad
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Ubåt med kyrilliska tecken hittad

    Det är klart, den måste ju inte vara rysk för det: Det KAN vara en serbisk ubåt...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Ubåt med kyrilliska tecken hittad Det är klart, den måste ju inte vara rysk för det: Det KAN vara en serbisk ubåt...
  3. Salander
    #2
    Såg det. Ska bli spännande att få veta, om man nu får veta, vilken årsmodell det är.
    Det tråkiga i kråksången är att jag nu inte lär se till maken på ett tag hemma. Måste de hitta på sånt där mitt i vår semester ?
  4. 2
    Såg det. Ska bli spännande att få veta, om man nu får veta, vilken årsmodell det är.
    Det tråkiga i kråksången är att jag nu inte lär se till maken på ett tag hemma. Måste de hitta på sånt där mitt i vår semester ?
  5. Salander
    #3
    Ser att det spekuleras om 1980-tal. Vad bra då är han kanske hemma snart.
  6. 3
    Ser att det spekuleras om 1980-tal. Vad bra då är han kanske hemma snart.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    De lär nog ha att göra ett tag

    Jag förutsätter att försvaret vill bärga den själva och inte låta dem som hittade den göra det. De kan nog ha en del att pyssla med rätt lång tid framöver med det de hittar i den.

    Så¨vidainte Putin raskt kräver tillbaka den ubåt som ryska soldater lånade på sin fritid förstås...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    De lär nog ha att göra ett tag Jag förutsätter att försvaret vill bärga den själva och inte låta dem som hittade den göra det. De kan nog ha en del att pyssla med rätt lång tid framöver med det de hittar i den.

    Så¨vidainte Putin raskt kräver tillbaka den ubåt som ryska soldater lånade på sin fritid förstås...
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5
    Kanske grekisk ... Vi kan kanske ge den till Grekland, nu när dom ska banta bort försvaret.
  10. 5
    Kanske grekisk ... Vi kan kanske ge den till Grekland, nu när dom ska banta bort försvaret.
  11. Salander
    #6
    Ja vem vet. Nu kanske Försvarsanslagen hoppar upp ett snäpp igen.
  12. 6
    Ja vem vet. Nu kanske Försvarsanslagen hoppar upp ett snäpp igen.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Fast...

    De använder ju grekiska tecken, inte kyrilliska.
    Försvarsmateriel lär inte Grekland sakna, det är något de har spenderat mycket på.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Fast... De använder ju grekiska tecken, inte kyrilliska.
    Försvarsmateriel lär inte Grekland sakna, det är något de har spenderat mycket på.
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Det borde de göra

    Ubåt eller inte ubåt spelar ingen roll i det avseendet, vi har sparat på tok för mycket på försvaret de senaste 20 åren.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Det borde de göra Ubåt eller inte ubåt spelar ingen roll i det avseendet, vi har sparat på tok för mycket på försvaret de senaste 20 åren.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Mycket spännande...

    jag ser fram emot fortsättningen. Hoppas de plockar upp den och analyserar varenda detalj. När de är färdiga kan de skicka den i ett paket på posten till ryss....ehhh..serbien.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Mycket spännande... jag ser fram emot fortsättningen. Hoppas de plockar upp den och analyserar varenda detalj. När de är färdiga kan de skicka den i ett paket på posten till ryss....ehhh..serbien.
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Haha, finns alltid en baksida. Vet hur det är.
  20. 10
    Haha, finns alltid en baksida. Vet hur det är.
  21. Medlem sedan
    Nov 1998
    #11
    Det verkar vara en amerikansk Catfish från 1902, som tsaren körde omkring med i Ålands hav och som SS Ångermanland körde över 1916. Försvarsmakten ska ha känt till detta i ett år. 18 man dog. Ska vi betala skadestånd till Ryssland nu?
  22. 11
    Det verkar vara en amerikansk Catfish från 1902, som tsaren körde omkring med i Ålands hav och som SS Ångermanland körde över 1916. Försvarsmakten ska ha känt till detta i ett år. 18 man dog. Ska vi betala skadestånd till Ryssland nu?
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Ja, såg det på morgonen

    Det framgick inte i går kväll. Vi var mer framgångsrika i våra försök att få tag på ryska ubåtar för 100 år sedan än vi är idag tydligen.

    Då har den nog mest historiskt värde snarare än något försvarspolitiskt sådant.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Ja, såg det på morgonen Det framgick inte i går kväll. Vi var mer framgångsrika i våra försök att få tag på ryska ubåtar för 100 år sedan än vi är idag tydligen.

    Då har den nog mest historiskt värde snarare än något försvarspolitiskt sådant.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Njaee, vet inte om jag...

    tror på det riktigt. Säger man så för att man inte ska få blickarna på sig (och ryssarna).
    Hör är en hund begraven på nåt sätt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Njaee, vet inte om jag... tror på det riktigt. Säger man så för att man inte ska få blickarna på sig (och ryssarna).
    Hör är en hund begraven på nåt sätt.
  27. Salander
    #14
    Ahh då är det därför telefonen aldrig ringde Semestern kan fortsätta ostört.
  28. 14
    Ahh då är det därför telefonen aldrig ringde Semestern kan fortsätta ostört.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar