Museum?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Museum?

    Hörde att Malmö Tekniska Museum i år har besökare som aldrig förr...
    Har ni besökt nåt museum i år? Gör ni det ofta?
  2. 1
    Museum? Hörde att Malmö Tekniska Museum i år har besökare som aldrig förr...
    Har ni besökt nåt museum i år? Gör ni det ofta?
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Ja flera. Jag går nog på museum i genomsnitt 1 gång i månaden, men mer på semesterresor och mindre under vanliga månader. Tycker att museibesök är ett bra sätt att umgås!
    Ha det gott!
  4. 2
    Ja flera. Jag går nog på museum i genomsnitt 1 gång i månaden, men mer på semesterresor och mindre under vanliga månader. Tycker att museibesök är ett bra sätt att umgås!
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Jo Louvren var vi på i våras och Invaliddomen .
    Inget mer i år, går hyfsat ofta.
  6. 3
    Jo Louvren var vi på i våras och Invaliddomen .
    Inget mer i år, går hyfsat ofta.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Inte i år och jag gör det alldeles för ofta. Finns mycket intressant att se.
  8. 4
    Inte i år och jag gör det alldeles för ofta. Finns mycket intressant att se.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Alldeles för "sällan" skulle det förstås stå. Kan inte skylla på solsting heller. Bör jag ta en drink före maten?
  10. 5
    Alldeles för "sällan" skulle det förstås stå. Kan inte skylla på solsting heller. Bör jag ta en drink före maten?
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Kanske en stor kopp kaffe före maten?
  12. 6
    Kanske en stor kopp kaffe före maten?
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag är inte på museum så ofta men har nu varit flera gånger det senaste året Förra året främst för att det råkade vara en Star Wars-utställning på ett museum i närheten av vår semesterort och sonen är SW-nörd men det räknas ju ändå
  14. 7
    Jag är inte på museum så ofta men har nu varit flera gånger det senaste året Förra året främst för att det råkade vara en Star Wars-utställning på ett museum i närheten av vår semesterort och sonen är SW-nörd men det räknas ju ändå
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Jag tror inte att jag har besökt nåt museum i år.
    Jag gillar museibesök men det är inget vi gör så ofta i och med att det inte finns så värst många museer där vi bor . Här gör vi annat istället.

    Men är vi i storstan på semester eller så så går vi gärna på museer!
  16. 8
    Jag tror inte att jag har besökt nåt museum i år.
    Jag gillar museibesök men det är inget vi gör så ofta i och med att det inte finns så värst många museer där vi bor . Här gör vi annat istället.

    Men är vi i storstan på semester eller så så går vi gärna på museer!
  17. Pyssling
    #9
    Jag har inte besökt något museum i år och gör det yttert sällan heller.

    Min man och son besöker ofta museer av typen traktor-museum, lantbruks-museum, bil-museum och sånt. När vi var i Skåne för några veckor sen lyckades de till och med hitta ett moped-museum

    Astrist i mina ögon, sånt får de gå på själva så gör jag något annat under tiden
  18. 9
    Jag har inte besökt något museum i år och gör det yttert sällan heller.

    Min man och son besöker ofta museer av typen traktor-museum, lantbruks-museum, bil-museum och sånt. När vi var i Skåne för några veckor sen lyckades de till och med hitta ett moped-museum

    Astrist i mina ögon, sånt får de gå på själva så gör jag något annat under tiden
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Med sådana där rosa sacketter i. De säger att det är sacketter i alla fall.
  20. 10
    Med sådana där rosa sacketter i. De säger att det är sacketter i alla fall.
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Så gott som aldrig.. Inget jag prioriterar på min lediga tid. Sist var när jag var föräldraledig för 12 år sen.
  22. 11
    Så gott som aldrig.. Inget jag prioriterar på min lediga tid. Sist var när jag var föräldraledig för 12 år sen.
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12
    Jo, det händer rätt ofta, även om det blivit mindre på senare tid på grund av sjukdom. Senast var nog Salvador dali museet i Florida i början på året. Vanligtvis brukar vi annars komma iväg ungefär varannan månad, litet beroende på aktuella utställningar. Men vi gillar att gå på museum ihop hela familjen.
  24. 12
    Jo, det händer rätt ofta, även om det blivit mindre på senare tid på grund av sjukdom. Senast var nog Salvador dali museet i Florida i början på året. Vanligtvis brukar vi annars komma iväg ungefär varannan månad, litet beroende på aktuella utställningar. Men vi gillar att gå på museum ihop hela familjen.
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    hahahaha, mig roade du iaf!
    Tack för det! Det var ju skitroligt att så pass sällan var för ofta.
  26. 13
    hahahaha, mig roade du iaf!
    Tack för det! Det var ju skitroligt att så pass sällan var för ofta.
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
  28. 14
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Jag gillar det jättemycket, alltså inte alla slags men historiska eller konstmuséer.
    MEN jag missade ubåtsmuséet i Tallinn. Hade läst på noll innan om staden.

    Nej inte varit i år, men gillar det och är jättesällan på några.
  30. 15
    Jag gillar det jättemycket, alltså inte alla slags men historiska eller konstmuséer.
    MEN jag missade ubåtsmuséet i Tallinn. Hade läst på noll innan om staden.

    Nej inte varit i år, men gillar det och är jättesällan på några.
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Älskar museer, av alla sorter. idag var vi på visning i en medeltidskyrka, förra veckan var i Gamla Uppsala, och då även i museet. Till och med om utställningarna är tråkiga, typ gamla mynt, så gillar ajg att gå i ett lagom stort museum, och helst ska de ha ett fik och en liten shop också, då blir jag glad och lycklig.

    Har dock aldrig varit på museum i Malmö
  32. 16
    Älskar museer, av alla sorter. idag var vi på visning i en medeltidskyrka, förra veckan var i Gamla Uppsala, och då även i museet. Till och med om utställningarna är tråkiga, typ gamla mynt, så gillar ajg att gå i ett lagom stort museum, och helst ska de ha ett fik och en liten shop också, då blir jag glad och lycklig.

    Har dock aldrig varit på museum i Malmö
  33. Kerstimärta
    #17
    Förut besökte vi museer.

    Slott också.

    Men, inte de sista åren. Inget i år.
  34. 17
    Förut besökte vi museer.

    Slott också.

    Men, inte de sista åren. Inget i år.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar