Silverbröllop
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Silverbröllop

    Idag firar jag och maken silverbröllop, vi har varit gifta i 25 år. Vi firade det med att gå på restaurang och äta 3-rätters. Vår svärson skjutsade oss så vi kunde båda dricka vin till maten. Senast vi var på restaurang före idag var i slutet av september förra gången.

    Hur ofta går ni på restaurang?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Silverbröllop Idag firar jag och maken silverbröllop, vi har varit gifta i 25 år. Vi firade det med att gå på restaurang och äta 3-rätters. Vår svärson skjutsade oss så vi kunde båda dricka vin till maten. Senast vi var på restaurang före idag var i slutet av september förra gången.

    Hur ofta går ni på restaurang?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Hittills i år 5-6 gånger varav en var en såndär kombinerad bowling & mat-grej och en på sportbar och en indisk lunch typ .... Ingen 3-rätters nånstanns. Senast var på ett sånt där nostalgi-diner-ställe under semestern, gången innan en restaurang i hemstaden där det sen var trubadur och pub liksom.
  4. 2
    Hittills i år 5-6 gånger varav en var en såndär kombinerad bowling & mat-grej och en på sportbar och en indisk lunch typ .... Ingen 3-rätters nånstanns. Senast var på ett sånt där nostalgi-diner-ställe under semestern, gången innan en restaurang i hemstaden där det sen var trubadur och pub liksom.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Innan jag svarar, vad menar du med restaurant?
    Menar du allmänt käkar ute, eller finkrog?
  6. 3
    Innan jag svarar, vad menar du med restaurant?
    Menar du allmänt käkar ute, eller finkrog?
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Vecka 28 och 29 var det extremt ofta (i Skottland ). Annars mycket sällan.
  8. 4
    Vecka 28 och 29 var det extremt ofta (i Skottland ). Annars mycket sällan.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jag tänker bordsservering. Inte McDonalds eller lunhcbuffé typ.
  10. 5
    Jag tänker bordsservering. Inte McDonalds eller lunhcbuffé typ.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Indiskt låter väldigt spännande, jag har nog aldrig ätit det.
  12. 6
    Indiskt låter väldigt spännande, jag har nog aldrig ätit det.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Hehe ja det blir ofta lite annorlunda när man är på semester
  14. 7
    Hehe ja det blir ofta lite annorlunda när man är på semester
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    På resor, ibland dagsutflykter. Att vi skulle gå ut och äta annars... Jo, på min födelsedag gjorde vi det.
  16. 8
    På resor, ibland dagsutflykter. Att vi skulle gå ut och äta annars... Jo, på min födelsedag gjorde vi det.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Att vi var på restaurang i höstas var makens idé. Helt plötsligt på fredagen sa han att han funderade på om vi skulle gå ut och äta på lördagen. Och så blev det
  18. 9
    Att vi var på restaurang i höstas var makens idé. Helt plötsligt på fredagen sa han att han funderade på om vi skulle gå ut och äta på lördagen. Och så blev det
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Då blei det lite som ett äventyr,när det inte händer så ofta. Låter kul
  20. 10
    Då blei det lite som ett äventyr,när det inte händer så ofta. Låter kul
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Ah ok, då vet jag svaret (alltså vad jag ska svara på).

    Kanske 12 ggr per år.
  22. 11
    Ah ok, då vet jag svaret (alltså vad jag ska svara på).

    Kanske 12 ggr per år.
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Det beror på vad man menar med restaurang.
    Nån gång i månaden (eller högst ett par gånger i månaden) kan vi åka och ta en pizza på nåt lokalt hak.
    Lite finare restaurang (inte nödvändigtvis flådigaste lyxkrogen, men finare än lokala pizzahaket i a f ) - kanske nån gång i månaden. Nu på sommaren oftare. När vi var iväg i två nätter nu så åt vi ute på lite finare ställen två gånger, pizzahak en gång och en lunchrestaurang med husmanskost en gång.
  24. 12
    Det beror på vad man menar med restaurang.
    Nån gång i månaden (eller högst ett par gånger i månaden) kan vi åka och ta en pizza på nåt lokalt hak.
    Lite finare restaurang (inte nödvändigtvis flådigaste lyxkrogen, men finare än lokala pizzahaket i a f ) - kanske nån gång i månaden. Nu på sommaren oftare. När vi var iväg i två nätter nu så åt vi ute på lite finare ställen två gånger, pizzahak en gång och en lunchrestaurang med husmanskost en gång.
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Åh du måste testa Khana Kazana (vet inte exakt stavning). Ligger på Bromsgatan.
    Hette förut Nya Lilla Indien, innan dess Lilla Indien (om jag minns rätt).
    Stans bästa indiska. Liten och mysig.

    Vårt gamla stamhak, och väldigt gott vegetariskt (visst har ni en vegetarian?).
  26. 13
    Åh du måste testa Khana Kazana (vet inte exakt stavning). Ligger på Bromsgatan.
    Hette förut Nya Lilla Indien, innan dess Lilla Indien (om jag minns rätt).
    Stans bästa indiska. Liten och mysig.

    Vårt gamla stamhak, och väldigt gott vegetariskt (visst har ni en vegetarian?).
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Stort grattis Valerina...

    fräckt.

    Vi går typ aldrig på restaurang, kan prata om att vi ska göra det men det blir aldrig av.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Stort grattis Valerina... fräckt.

    Vi går typ aldrig på restaurang, kan prata om att vi ska göra det men det blir aldrig av.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Stort grattis!
  30. 15
    Stort grattis!
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Tack för tips Nope ingen vegetarian hos oss, däremot en massa andra speciella matbehov
  32. 16
    Tack för tips Nope ingen vegetarian hos oss, däremot en massa andra speciella matbehov
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Wow så pass ofta, då ligger vi i lä
  34. 17
    Wow så pass ofta, då ligger vi i lä
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Ja det var jättetrevligt
  36. 18
    Ja det var jättetrevligt
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Om vi köper pizza så köper vi oftast hem. Det är trevligt att äta ute ibland, man kanske borde göra det oftare
  38. 19
    Om vi köper pizza så köper vi oftast hem. Det är trevligt att äta ute ibland, man kanske borde göra det oftare
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Tack
    Ja men ni låter lite som oss på den punkten, vi pratar om att vi borde gå ut och äta ibland men det blir sällan av
  40. 20
    Tack
    Ja men ni låter lite som oss på den punkten, vi pratar om att vi borde gå ut och äta ibland men det blir sällan av
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar