Så allt packat
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Så allt packat

    Tror jag. Jag som tänkt resa med bara handbagage har nu två fulla resväskor i stället *hm*
    Det sprack helt enkelt när vi kom på att vi tar med oss barnbilstolar ( förr året hyrde vi två för 1400 kr som var riktigt skruttiga!)
    Blommor vattnade.
    Kattmat inköpt till vårt regemente av katter
    Biljetter utskrivna
    Lyxigt i år också att kunna lämna huset ostädat, ett barn har lovat att storstäda huset när vi är borta. Jag avskyr att komma hem och det är stökigt.
    Larm avaktiverat och instruerat till de som behöver ( har ni larm på era hus förresten?)
    Jag tror jag har allt och har jag glömt något så är det säkert inget viktigt!

    Så vad ni andra i dag då?
  2. 1
    Så allt packat Tror jag. Jag som tänkt resa med bara handbagage har nu två fulla resväskor i stället *hm*
    Det sprack helt enkelt när vi kom på att vi tar med oss barnbilstolar ( förr året hyrde vi två för 1400 kr som var riktigt skruttiga!)
    Blommor vattnade.
    Kattmat inköpt till vårt regemente av katter
    Biljetter utskrivna
    Lyxigt i år också att kunna lämna huset ostädat, ett barn har lovat att storstäda huset när vi är borta. Jag avskyr att komma hem och det är stökigt.
    Larm avaktiverat och instruerat till de som behöver ( har ni larm på era hus förresten?)
    Jag tror jag har allt och har jag glömt något så är det säkert inget viktigt!

    Så vad ni andra i dag då?
  3. Gretah
    #2
    Sitter och är lite lessen efter läkarbesök nu på morgonen. Doktorn tyckte mitt blodtryck och puls var på tok för högt för min ålder så jag har fått mediciner nu. Det är givetvis bra! Men jag blir så lessen ändå.
    Måste väl ta tag i något och bryta ledsamheten gissar jag, men vet inte riktigt vad än.
    Ha det bra på resan!
  4. 2
    Sitter och är lite lessen efter läkarbesök nu på morgonen. Doktorn tyckte mitt blodtryck och puls var på tok för högt för min ålder så jag har fått mediciner nu. Det är givetvis bra! Men jag blir så lessen ändå.
    Måste väl ta tag i något och bryta ledsamheten gissar jag, men vet inte riktigt vad än.
    Ha det bra på resan!
  5. Salander
    #3
    Reser ni imorgon?
    Jag njuter av första semesterdagen genom att slösurfa i sängen med en kopp gott kaffe. Hunden ligger bredvid och blänger på mig. När jag är ledig brukar det bli långpromenad i skogen och han säger att det är dags nu
    Larm till huset, ja det har vi och kommer att ha i nästa hus också. Hemförsäkringen blir såpass mycket billigare så det är värt det. Denna gång blir det med plupp istället för kod och husdjursanpassat.
    Idag ska jag unna mig att bara slöa och packa lite förstrött inför flytt. Inte kunnat sova inatt pga en jobbgrej och är rätt så mosig.
    Ha en trevlig resa!
  6. 3
    Reser ni imorgon?
    Jag njuter av första semesterdagen genom att slösurfa i sängen med en kopp gott kaffe. Hunden ligger bredvid och blänger på mig. När jag är ledig brukar det bli långpromenad i skogen och han säger att det är dags nu
    Larm till huset, ja det har vi och kommer att ha i nästa hus också. Hemförsäkringen blir såpass mycket billigare så det är värt det. Denna gång blir det med plupp istället för kod och husdjursanpassat.
    Idag ska jag unna mig att bara slöa och packa lite förstrött inför flytt. Inte kunnat sova inatt pga en jobbgrej och är rätt så mosig.
    Ha en trevlig resa!
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Förstår det, men du ska se att det blir bra nu med de nya medicinerna.
    Kram
  8. 4
    Förstår det, men du ska se att det blir bra nu med de nya medicinerna.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    nej i dag
    Sitter och väntar på att maken ska komma hem efter ett ärende.
    Ha en riktigt skön ledighet, det är du väl värd!
  10. 5
    nej i dag
    Sitter och väntar på att maken ska komma hem efter ett ärende.
    Ha en riktigt skön ledighet, det är du väl värd!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Agerar sjuktaxi till och från ortopeden just nu. Minigolf ikväll om vädret tillåter, annars glass-date
  12. 6
    Agerar sjuktaxi till och från ortopeden just nu. Minigolf ikväll om vädret tillåter, annars glass-date
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    låter nice, glassen alltså
  14. 7
    låter nice, glassen alltså
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Jag har precis virkat klart en matta till dotterns rum, av trasor jag klippt av hennes urvuxna kläder. Jag tänkte försöka locka med mig barnet en sväng ut i naturen men hon vill visst hellre leka med en kompis så jag får fortsätta med litet hemmapyssel istället, och det är ju inte så dumt i och för sig.

    Ha en fantastiskt skön resa
  16. 8
    Jag har precis virkat klart en matta till dotterns rum, av trasor jag klippt av hennes urvuxna kläder. Jag tänkte försöka locka med mig barnet en sväng ut i naturen men hon vill visst hellre leka med en kompis så jag får fortsätta med litet hemmapyssel istället, och det är ju inte så dumt i och för sig.

    Ha en fantastiskt skön resa
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Tack.
    vad smart att använda gamla kläder så!
    ha en skön dag du med.
  18. 9
    Tack.
    vad smart att använda gamla kläder så!
    ha en skön dag du med.
  19. Salander
    #10
    Ahh! Ha det så himla trevligt nu i värmen!
  20. 10
    Ahh! Ha det så himla trevligt nu i värmen!
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Näe, larm helt ovärt för oss, kostar bara.
    Trevlig resa.
  22. 11
    Näe, larm helt ovärt för oss, kostar bara.
    Trevlig resa.
  23. Medlem sedan
    Oct 2014
    #12
    Tycker jag med men vi har lite delade åsikter där min man och jag!
    Tack
  24. 12
    Tycker jag med men vi har lite delade åsikter där min man och jag!
    Tack
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Beror lite på var man bor tänker jag. I stan, kanske jag tänkt annorlunda (troligen inte).
    Visst, försäkringspremien sjunker 400 kr per år tror jag det var, men larmet kostar 3600-4800 kr per år. Så. Matten är enkel.

    Här är det meningslöst, när de försökte sälja på mig frågade jag vad de hade för "uttryckningstid" hit. 20-45 min beroende på vilken tidpunkt på dygnet.
    Man hinner rycka det viktigaste som inbrottstjuv på 20 min.

    Bättre ha rediga lås på dörrar och fönster och upplysta entréer utan buskage att gömma sig i typ.
  26. 13
    Beror lite på var man bor tänker jag. I stan, kanske jag tänkt annorlunda (troligen inte).
    Visst, försäkringspremien sjunker 400 kr per år tror jag det var, men larmet kostar 3600-4800 kr per år. Så. Matten är enkel.

    Här är det meningslöst, när de försökte sälja på mig frågade jag vad de hade för "uttryckningstid" hit. 20-45 min beroende på vilken tidpunkt på dygnet.
    Man hinner rycka det viktigaste som inbrottstjuv på 20 min.

    Bättre ha rediga lås på dörrar och fönster och upplysta entréer utan buskage att gömma sig i typ.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Högt blodtryck kan väldigt ofta hanteras på annat sätt än med mediciner. Om man har möjlighet bör man t.ex. minska på stressfaktorer i vardagen. Motionera/jogga gör underverk för blodtrycket! Man bör också minska saltintaget, om det är högt.
  28. 14
    Högt blodtryck kan väldigt ofta hanteras på annat sätt än med mediciner. Om man har möjlighet bör man t.ex. minska på stressfaktorer i vardagen. Motionera/jogga gör underverk för blodtrycket! Man bör också minska saltintaget, om det är högt.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Golfen är också nice om den blir av vilket just nu ser tveksamt ut.

    Patienten bör snart vara färdigopererad och jag hoppas resultatet blir nice.
  30. 15
    Golfen är också nice om den blir av vilket just nu ser tveksamt ut.

    Patienten bör snart vara färdigopererad och jag hoppas resultatet blir nice.
  31. Salander
    #16
    Vem vet, du kanske mår bättre när trycket sjunkit till normala nivåer.
  32. 16
    Vem vet, du kanske mår bättre när trycket sjunkit till normala nivåer.
  33. Gretah
    #17
    Hoppas det!
  34. 17
    Hoppas det!
  35. Gretah
    #18
    Börja mina promenader igen så fort katetern är bortplockad och stenarna väck står på min planering! Salt aktar jag mej för och tycker inte det är gott heller i överdrivna mängder.
    Doktorn verkade dock inte tycka det fanns något annat alternativ just nu med tanke på mina andra sjukdomar, än medicin. Just att jag vaknar med högt blodtryck tex är inte bra alls och pulsen på natten är för hög.
    Jag blir bara jätteorolig och kommer snällt ta medicinerna, som är på väldigt låg dos till att börja med.
    Viktnedgång är behövligt också. Förbannade godis och kaffebröd.
  36. 18
    Börja mina promenader igen så fort katetern är bortplockad och stenarna väck står på min planering! Salt aktar jag mej för och tycker inte det är gott heller i överdrivna mängder.
    Doktorn verkade dock inte tycka det fanns något annat alternativ just nu med tanke på mina andra sjukdomar, än medicin. Just att jag vaknar med högt blodtryck tex är inte bra alls och pulsen på natten är för hög.
    Jag blir bara jätteorolig och kommer snällt ta medicinerna, som är på väldigt låg dos till att börja med.
    Viktnedgång är behövligt också. Förbannade godis och kaffebröd.
  37. Gretah
    #19
    Det hoppas jag verkligen!
  38. 19
    Det hoppas jag verkligen!
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Det finns förstås situationer, när mediciner behövs, men efterhand kan man pröva andra metoder för att minimera medicinintaget.
  40. 20
    Det finns förstås situationer, när mediciner behövs, men efterhand kan man pröva andra metoder för att minimera medicinintaget.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar