På tal om mess.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    På tal om mess.

    Om vi nu snackar meddelandefunktionen här på aff... använder ni den? Till vad? Hur?
  2. 1
    På tal om mess. Om vi nu snackar meddelandefunktionen här på aff... använder ni den? Till vad? Hur?
  3. Salander
    #2
    Ja jag använder den till att "prata" privat med en handfull personer härinne som jag räknar som vänner.
    Har också ibland skrivit eller fått svar kring någon trådstart. Där man kunnat svara mer personligt eller ej velat svara öppet eller så.
    Skitsnack om andra sysslar jag inte med så det använder jag den inte till.
  4. 2
    Ja jag använder den till att "prata" privat med en handfull personer härinne som jag räknar som vänner.
    Har också ibland skrivit eller fått svar kring någon trådstart. Där man kunnat svara mer personligt eller ej velat svara öppet eller så.
    Skitsnack om andra sysslar jag inte med så det använder jag den inte till.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Mycket sällan.
  6. 3
    Mycket sällan.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Ja, det gör jag. Jag använder den ungefär likadant som
    Salander beskriver.
  8. 4
    Ja, det gör jag. Jag använder den ungefär likadant som
    Salander beskriver.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Mess som det som beskrivs nedan är förståss givet i skitsnack-kategorin men annars: vad är skitsnack?
  10. 5
    Mess som det som beskrivs nedan är förståss givet i skitsnack-kategorin men annars: vad är skitsnack?
  11. Salander
    #6
    Typ att fortsätta diskussionen via mess och säga att den där X är ju inte klok att hen alltid ska ... Har ingen klockren definition.
  12. 6
    Typ att fortsätta diskussionen via mess och säga att den där X är ju inte klok att hen alltid ska ... Har ingen klockren definition.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Vad säger du om att ö h t diskutera det som skrivs i forumet via mess? Låt säga att du tycker jag är ute och reser i mitt resonemang, du gör ingen hemlighet i forumet av att du har den åsikten, och du pratar även om diskussionen med Blanca utanför forumet (t ex messen här då)? Vore det skitsnack trots att du även visat för mig vad du tycker i frågan?
  14. 7
    Vad säger du om att ö h t diskutera det som skrivs i forumet via mess? Låt säga att du tycker jag är ute och reser i mitt resonemang, du gör ingen hemlighet i forumet av att du har den åsikten, och du pratar även om diskussionen med Blanca utanför forumet (t ex messen här då)? Vore det skitsnack trots att du även visat för mig vad du tycker i frågan?
  15. Salander
    #8
    Nä det tycker jag nog inte. Vågar jag säga det öppet till dig så är det inte skitsnack. Min erfarenhet är att de värsta skitsnackarna är de som inte vågar ta saker direkt/öppet.
  16. 8
    Nä det tycker jag nog inte. Vågar jag säga det öppet till dig så är det inte skitsnack. Min erfarenhet är att de värsta skitsnackarna är de som inte vågar ta saker direkt/öppet.
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9
    sällan, men om jag vill skriva något till någon som är inloggad sällan
  18. 9
    sällan, men om jag vill skriva något till någon som är inloggad sällan
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Ja, ibland använder jag den. Om jag t ex vill säga nåt till nån affare som jag inte har på fb.
    Senast använde jag den till att skicka en gratulation.
  20. 10
    Ja, ibland använder jag den. Om jag t ex vill säga nåt till nån affare som jag inte har på fb.
    Senast använde jag den till att skicka en gratulation.
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Mycket sällan,men bra att finns.. Om man diskuterar något med någon, och det är känsligt på något sätt, ajg vill inte att hela världen ska kunna läsa. Då kan jag messa en fråga, eller tippps och råd, eller något liknade.
  22. 11
    Mycket sällan,men bra att finns.. Om man diskuterar något med någon, och det är känsligt på något sätt, ajg vill inte att hela världen ska kunna läsa. Då kan jag messa en fråga, eller tippps och råd, eller något liknade.
  23. Kerstimärta
    #12
    Ngn gång till snack kring mkt privata saker.

    Ngn gång till snack kring att jag är glad åt stöd.

    Inte mer. Iaf inte som jag minns.
  24. 12
    Ngn gång till snack kring mkt privata saker.

    Ngn gång till snack kring att jag är glad åt stöd.

    Inte mer. Iaf inte som jag minns.
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Numera är det väldigt sällan, men för några år sedan använde jag den ganska flitigt för att prata med några andra. Några av dem har jag på Facebook och där är ju chatten så mycket bättre.
  26. 13
    Numera är det väldigt sällan, men för några år sedan använde jag den ganska flitigt för att prata med några andra. Några av dem har jag på Facebook och där är ju chatten så mycket bättre.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Jag använder den ibland men det är inte så ofta. Mest för att fråga någon medlem om nåt som man inte vill fråga öppet. Eller svara på såna frågor.
  28. 14
    Jag använder den ibland men det är inte så ofta. Mest för att fråga någon medlem om nåt som man inte vill fråga öppet. Eller svara på såna frågor.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Väldigt sällan, men det händer att jag använder den... Det blir nog snarare mess på FB i så fall.
  30. 15
    Väldigt sällan, men det händer att jag använder den... Det blir nog snarare mess på FB i så fall.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Ja samma här om personen finns där, den funktionen är mycket smidigare.
  32. 16
    Ja samma här om personen finns där, den funktionen är mycket smidigare.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar