Är ni omskakade lite lätt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1
  2. 1
    Är ni omskakade lite lätt I varje fall lite omrörda litegrann

    http://www.expressen.se/gt/goteborgs...v-jordbavning/
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Japp! Hörde ett tilltagande muller, som dock inte alls var likt åska. Det varade väl i c:a 10 sekunder, och glasen började klirra i skåpen. Jag tittade ut genom fönstret och sa till mig själv (har ingen annan att säga det till) att "vad i herrans namn var det?" Kom själv fram till, efter en stund, att det måste ha varit ett jordskalv.
  4. 2
    Japp! Hörde ett tilltagande muller, som dock inte alls var likt åska. Det varade väl i c:a 10 sekunder, och glasen började klirra i skåpen. Jag tittade ut genom fönstret och sa till mig själv (har ingen annan att säga det till) att "vad i herrans namn var det?" Kom själv fram till, efter en stund, att det måste ha varit ett jordskalv.
  5. Kerstimärta
    #3
    Nej, men vad häftigt!
  6. 3
    Nej, men vad häftigt!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Skakade, inte rörda.

    Jag minns skalvet i Skåne för ett gäng år sedan, jag sa på jobbet när jag kom dit att jag tror det måste ha varit ett jordskalv men alla trodde jag hade drömt... tills de slog på radion,
  8. 4
    Skakade, inte rörda.

    Jag minns skalvet i Skåne för ett gäng år sedan, jag sa på jobbet när jag kom dit att jag tror det måste ha varit ett jordskalv men alla trodde jag hade drömt... tills de slog på radion,
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Har varit med om det tidigare en gång, när det var ett jordskalv på runt 4 på Richterskalan någonstans i Västergötland. Jag satt på toan, som vibrerade, och tavlor skallrade i rummet utanför.
  10. 5
    Har varit med om det tidigare en gång, när det var ett jordskalv på runt 4 på Richterskalan någonstans i Västergötland. Jag satt på toan, som vibrerade, och tavlor skallrade i rummet utanför.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Jag minns också skalvet
  12. 6
    Jag minns också skalvet
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Så upplevde jag skalvet i Skåne, lägg till den svajande lampan
  14. 7
    Så upplevde jag skalvet i Skåne, lägg till den svajande lampan
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Lät lite som om ett jaktplan närmade sig i fjärran.
  16. 8
    Lät lite som om ett jaktplan närmade sig i fjärran.
  17. Medlem sedan
    Nov 1998
    #9
    Jag var i Lund när det hände i december 2008. Jag vaknade, huset skakade och jag tänkte att nu är grannen i gång igen - han höll på att renovera - och somnade om. Konsulenten sov som en stock bredvid mig. Men sen fick man ju veta vad som verkligen hade hänt.
  18. 9
    Jag var i Lund när det hände i december 2008. Jag vaknade, huset skakade och jag tänkte att nu är grannen i gång igen - han höll på att renovera - och somnade om. Konsulenten sov som en stock bredvid mig. Men sen fick man ju veta vad som verkligen hade hänt.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    3,0 på Richterskalan har det tydligen visat sig. Inget stort skalv, men förstås tydligt hör- och kännbart, när det inträffar i tätbebyggt område.
  20. 10
    3,0 på Richterskalan har det tydligen visat sig. Inget stort skalv, men förstås tydligt hör- och kännbart, när det inträffar i tätbebyggt område.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar