Gå ut och äta?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Gå ut och äta?

    Vi försökte införa det mer regelbundet. Inte bara Maxrestaurang. Utan typ kina, husmans, sushi osv.

    Våra ungdomar tyckte det sög.

    Har ni funderat över dylikt?
  2. 1
    Gå ut och äta? Vi försökte införa det mer regelbundet. Inte bara Maxrestaurang. Utan typ kina, husmans, sushi osv.

    Våra ungdomar tyckte det sög.

    Har ni funderat över dylikt?
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Funderat över vad?
  4. 2
    Funderat över vad?
  5. Kerstimärta
    #3
    Att gå ut och äta oftare. Eller ofta.
  6. 3
    Att gå ut och äta oftare. Eller ofta.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Ah, tänkte om du menade funderat över att det sög.
    Nej, vi äter ute ganska ofta, och alla gillar det (jag minst tror jag, jag tröttnar lätt på restaurangmat).
    Så vi funderar oftare på att äta ute mindre ofta, så det ffa känns kul och inte åh nej inte igen.

    2 ggr i månaden tycker jag är max för att det fortfarande ska kännas som något extra.
    Äta alla luncher ute fattar jag inte att folk står ut med, äta ute på kvällarna (riktiga restauranger alltså, inte McD) blir tjatigt även om man byter kök.
  8. 4
    Ah, tänkte om du menade funderat över att det sög.
    Nej, vi äter ute ganska ofta, och alla gillar det (jag minst tror jag, jag tröttnar lätt på restaurangmat).
    Så vi funderar oftare på att äta ute mindre ofta, så det ffa känns kul och inte åh nej inte igen.

    2 ggr i månaden tycker jag är max för att det fortfarande ska kännas som något extra.
    Äta alla luncher ute fattar jag inte att folk står ut med, äta ute på kvällarna (riktiga restauranger alltså, inte McD) blir tjatigt även om man byter kök.
  9. Kerstimärta
    #5
    Var en vidarefundering kring en TS nedöver.

    Jag förstår hur du menar tror jag. Barnen förstår nog mer!

    Vi vuxna tänkte ju slippa planera, handla och laga.....
  10. 5
    Var en vidarefundering kring en TS nedöver.

    Jag förstår hur du menar tror jag. Barnen förstår nog mer!

    Vi vuxna tänkte ju slippa planera, handla och laga.....
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Ja som jag skrev igår (tror jag skrev det i alla fall) så har vi ibland tänkt att vi skulle gå ut och äta oftare. Men grejen är väl att om vi ska äta på restaurang (inte då Max eller Subway) så vill vi gärna dricka vin till maten och då vi bor på landet så blir det en större grej (att skaffa skjuts eller lägga pengar på taxi) att fixa till än om man bor i stan så då har det aldrig blivit oftare.
  12. 6
    Ja som jag skrev igår (tror jag skrev det i alla fall) så har vi ibland tänkt att vi skulle gå ut och äta oftare. Men grejen är väl att om vi ska äta på restaurang (inte då Max eller Subway) så vill vi gärna dricka vin till maten och då vi bor på landet så blir det en större grej (att skaffa skjuts eller lägga pengar på taxi) att fixa till än om man bor i stan så då har det aldrig blivit oftare.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Nja. Vi är mer inne på att göra mer "restaurangmat" hemma... Jag är trots allt lite snål när jag handlar och då bär det emot att köpa gösfilé och entrecôte, men samtidigt så får man ju en hel middag hemma för samma pris som en portion kostar på restaurang, så...
  14. 7
    Nja. Vi är mer inne på att göra mer "restaurangmat" hemma... Jag är trots allt lite snål när jag handlar och då bär det emot att köpa gösfilé och entrecôte, men samtidigt så får man ju en hel middag hemma för samma pris som en portion kostar på restaurang, så...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar