Bordell avslöjad i Staffanstorp
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Bordell avslöjad i Staffanstorp

    Kvällsposten skriver om fallet: http://www.expressen.se/kvallsposten...r-var-inlasta/

    Det jag, men tydligen inte journalisten, reagerar mot är kommentaren från en granne: "Enligt henne har verksamheten pågått under flera år". Jaha? Men kunde det inte ha varit lämpligt att höra av sig till polisen någon gång under dessa år då!?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Bordell avslöjad i Staffanstorp Kvällsposten skriver om fallet: http://www.expressen.se/kvallsposten...r-var-inlasta/

    Det jag, men tydligen inte journalisten, reagerar mot är kommentaren från en granne: "Enligt henne har verksamheten pågått under flera år". Jaha? Men kunde det inte ha varit lämpligt att höra av sig till polisen någon gång under dessa år då!?
  3. Gretah
    #2
    Haha! Nä det är ju roligare att tissla och tassla och undra varför inte polisen inte gör nåt Eller tiga, för att man anser att man inte ska lägga sej i.
    Eller faktiskt har anmält men polisen har inte brytt sej?
    Men då var det alltså slut på det roliga i Staffanstorp då
  4. 2
    Haha! Nä det är ju roligare att tissla och tassla och undra varför inte polisen inte gör nåt Eller tiga, för att man anser att man inte ska lägga sej i.
    Eller faktiskt har anmält men polisen har inte brytt sej?
    Men då var det alltså slut på det roliga i Staffanstorp då
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Det sista tvivlar jag på

    Fast OM det nu vore så att hon hade anmält men polisen inte gjort något så borde man ju ändå följa upp kommentaren och ställa en hel del besvärliga frågor till polisen. Min gissning är att det inte var anmält men i vilket fall som helst reagerade jag just där.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Det sista tvivlar jag på Fast OM det nu vore så att hon hade anmält men polisen inte gjort något så borde man ju ändå följa upp kommentaren och ställa en hel del besvärliga frågor till polisen. Min gissning är att det inte var anmält men i vilket fall som helst reagerade jag just där.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Vi lever lite i ett "sköt dig själv och skit i andra"-samhälle och attityden att man inte ska anmäla så länge man själv personligen inte är inblandad finns här och där.

    Men grannen kanske inte tycker det är fel? Även om det är olagligt.
  8. 4
    Vi lever lite i ett "sköt dig själv och skit i andra"-samhälle och attityden att man inte ska anmäla så länge man själv personligen inte är inblandad finns här och där.

    Men grannen kanske inte tycker det är fel? Även om det är olagligt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Lustigt, jag och sonen satt precis och pratade om detta fenomen.
    Jag har just ringt en myndighet och anmält en sak som jag fick veta för 30 minuter sedan.
    Det vi pratade om var att folk inte bryr sig. De ylar över att det är förfärligt, men gör inget. Det är vad jag kallar att vara en liten lort.

    För en del år sedan dog en bebis pga vanvård. Grannarna uttalade sig sedan om att de bla sett att bebisen legat i bilen på nätterna, plus andra saker. Men hade de gjort något? Nej.
    Jädrans fähundar!

    Reagerade på precis detsamma som du skriver.
  10. 5
    Lustigt, jag och sonen satt precis och pratade om detta fenomen.
    Jag har just ringt en myndighet och anmält en sak som jag fick veta för 30 minuter sedan.
    Det vi pratade om var att folk inte bryr sig. De ylar över att det är förfärligt, men gör inget. Det är vad jag kallar att vara en liten lort.

    För en del år sedan dog en bebis pga vanvård. Grannarna uttalade sig sedan om att de bla sett att bebisen legat i bilen på nätterna, plus andra saker. Men hade de gjort något? Nej.
    Jädrans fähundar!

    Reagerade på precis detsamma som du skriver.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Kan ju helt enkelt vara så att grannen var bekant med "entreprenören" i fråga och därför inte ville/vågade anmäla. Ingen ursäkt, givetvis, men en möjlig förklaring.
  12. 6
    Kan ju helt enkelt vara så att grannen var bekant med "entreprenören" i fråga och därför inte ville/vågade anmäla. Ingen ursäkt, givetvis, men en möjlig förklaring.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Hon kunde väl i alla fall ha ringt Expressen?
  14. 7
    Hon kunde väl i alla fall ha ringt Expressen?
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Njaee att anmäla och sen...

    bli inkallad som vittne osv, det är tveksamt. I det allt hårdare klimat som är idag så förstår jag om folk tystnar och inte vill bli inblandade i något.

    Jag ställde upp som vittne en gång och jag kommer då aldrig ställa upp igen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Njaee att anmäla och sen... bli inkallad som vittne osv, det är tveksamt. I det allt hårdare klimat som är idag så förstår jag om folk tystnar och inte vill bli inblandade i något.

    Jag ställde upp som vittne en gång och jag kommer då aldrig ställa upp igen.
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Men man kan ju vara anonym. Jag har gjort två anonyma anmälningar, i de fallen finns det inte en chans att jag skulle uppge mitt namn.

    Jag skulle absolut i vissa fall känna som du, men att ringa och ha på lösmustachen kan man ju göra om man misstänker att något pågår som kan skada andra.
  18. 9
    Men man kan ju vara anonym. Jag har gjort två anonyma anmälningar, i de fallen finns det inte en chans att jag skulle uppge mitt namn.

    Jag skulle absolut i vissa fall känna som du, men att ringa och ha på lösmustachen kan man ju göra om man misstänker att något pågår som kan skada andra.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Hur säker är du på att...

    du verkligen är anonym?

    Jag trodde också jag var anonym den gången men plötsligen ringde polisen ändå och plötsligen var jag indragen som vittne och då kunde man inte backa för domstolen hotade då med att då bötfälla mig och hämta in "mig" med polis.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Hur säker är du på att... du verkligen är anonym?

    Jag trodde också jag var anonym den gången men plötsligen ringde polisen ändå och plötsligen var jag indragen som vittne och då kunde man inte backa för domstolen hotade då med att då bötfälla mig och hämta in "mig" med polis.
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Helt säker på det fallet idag. Ringde från dolt nummer och presenterade inte mig.

    Förra gången klantade jag mig. Jag hade planerat att ringa två samtal. I det första skulle jag säga det jag visste, men inte anmäla. Det skulle jag göra i samtal två och inte då säga vissa saker. Nu blev det som så att det blev en anmälan ändå i första och när jag lade på så FAAAAN!
    Fick ringa tillbaka o be henne ta bort vissa delar och som jag förstod det så gjorde hon det och jag blev anonym igen.

    Ska man anmäla något och vill vara anonym ska man läsa på ordentligt innan man anmäler så man inte säger fel.
  22. 11
    Helt säker på det fallet idag. Ringde från dolt nummer och presenterade inte mig.

    Förra gången klantade jag mig. Jag hade planerat att ringa två samtal. I det första skulle jag säga det jag visste, men inte anmäla. Det skulle jag göra i samtal två och inte då säga vissa saker. Nu blev det som så att det blev en anmälan ändå i första och när jag lade på så FAAAAN!
    Fick ringa tillbaka o be henne ta bort vissa delar och som jag förstod det så gjorde hon det och jag blev anonym igen.

    Ska man anmäla något och vill vara anonym ska man läsa på ordentligt innan man anmäler så man inte säger fel.
  23. Kerstimärta
    #12
    Vad vänder du dig emot då?

    Att kvinnor måste knulla för pengar?
  24. 12
    Vad vänder du dig emot då?

    Att kvinnor måste knulla för pengar?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar