Att krama sina barn
Ordet är fritt
  1. maylin
    #1

    Att krama sina barn

    Jag måste få fråga er om detta med att krama sina barn. Jag ger gärna en kram till våra 3 pojkar och de kan komma och kramas tillbaka. Barnen är 18, 16 och 7 år gamla.
    Min man kramar lillen men inte de större barnen. Dem pratar han knappt med heller utan de får mest höra klagomål.

    Är det vanligt att pappor inte kramar sina barn, speciellt då de blivit äldre? Min man säger att de inte känns som barn utan som vuxna. De är i samma storlek som honom nu. Han har äen svårt om andra vuxna kommer för nära honom och han drar sej gärna undan.
    Min pappa gav inte heller kramar så jag har inget att jämföra med förutom honom.
  2. 1
    Att krama sina barn Jag måste få fråga er om detta med att krama sina barn. Jag ger gärna en kram till våra 3 pojkar och de kan komma och kramas tillbaka. Barnen är 18, 16 och 7 år gamla.
    Min man kramar lillen men inte de större barnen. Dem pratar han knappt med heller utan de får mest höra klagomål.

    Är det vanligt att pappor inte kramar sina barn, speciellt då de blivit äldre? Min man säger att de inte känns som barn utan som vuxna. De är i samma storlek som honom nu. Han har äen svårt om andra vuxna kommer för nära honom och han drar sej gärna undan.
    Min pappa gav inte heller kramar så jag har inget att jämföra med förutom honom.
  3. Kerstimärta
    #2
    Min äldste har sagt åt mig att han inte vill bli kramad, 18 år.

    Den andre, 15 år, kramas jättegärna och riktigt hårt.
  4. 2
    Min äldste har sagt åt mig att han inte vill bli kramad, 18 år.

    Den andre, 15 år, kramas jättegärna och riktigt hårt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Vanligt vet jag inte. Min man kramar barnen, de är 21, 13, 12 år gamla (flicka, pojke, pojke).

    Tror det beror på hur man är som person.
  6. 3
    Vanligt vet jag inte. Min man kramar barnen, de är 21, 13, 12 år gamla (flicka, pojke, pojke).

    Tror det beror på hur man är som person.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Nu är väl min pappa inte riktigt representativ, men när jag som 12-13-åring ville krama mamma och honom godnatt (de låg i sina sängar), stack han ut ett ben utanför täcket och sparkade bort mig.
  8. 4
    Nu är väl min pappa inte riktigt representativ, men när jag som 12-13-åring ville krama mamma och honom godnatt (de låg i sina sängar), stack han ut ett ben utanför täcket och sparkade bort mig.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Sonen slutade med att kramas när han var kring 6-7 år
  10. 5
    Sonen slutade med att kramas när han var kring 6-7 år
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Sonen har aldrig varit kramig. Han samsov länge, men kramas, det slutade han med helt vid 6-7 år, men redan vid 4 års ålder så ogillade han att kramas
  12. 6
    Sonen har aldrig varit kramig. Han samsov länge, men kramas, det slutade han med helt vid 6-7 år, men redan vid 4 års ålder så ogillade han att kramas
  13. Kerstimärta
    #7
    Ja, att kramas är en sak. Men att säga ifrån är annat. Det tycker jag. Kändes för mig när äldste sa ifrån....
  14. 7
    Ja, att kramas är en sak. Men att säga ifrån är annat. Det tycker jag. Kändes för mig när äldste sa ifrån....
  15. Kerstimärta
    #8
    Låter hemskt.
  16. 8
    Låter hemskt.
  17. Kerstimärta
    #9
    Kanske det inte beror på pappan alltså. Mer på att han är uppmärksam på vd barnet gillar?
  18. 9
    Kanske det inte beror på pappan alltså. Mer på att han är uppmärksam på vd barnet gillar?
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Ja, det sitter i själen än idag.
  20. 10
    Ja, det sitter i själen än idag.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Så hemskt
  22. 11
    Så hemskt
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Jag gillar inte...

    inte att kramas, känner mig mest obekväm i sådana situationer så jag brukar hålla mig undan. Tyvärr är det lite mode i det nuförtiden och det är jobbigt för oss som inte vill det.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Jag gillar inte... inte att kramas, känner mig mest obekväm i sådana situationer så jag brukar hålla mig undan. Tyvärr är det lite mode i det nuförtiden och det är jobbigt för oss som inte vill det.
  25. maylin
    #13
    Min tanke är främst på detta att krama sina egna barn. Barn som gärna vill ha en kram. Jag är själv ingen kramig person mot andra utanför familjen. Finns ju folk som flyger på en och kramas då man träffas.
  26. 13
    Min tanke är främst på detta att krama sina egna barn. Barn som gärna vill ha en kram. Jag är själv ingen kramig person mot andra utanför familjen. Finns ju folk som flyger på en och kramas då man träffas.
  27. Kerstimärta
    #14
    Oj, vad ledsamt. Fy i helvete. Jag skulle ha knuffat ut karln ur sängen och välkomnat dig som barn i sängen. Hållt om dig och kramat och sjungit lite. Vaggat dig mjukt.
  28. 14
    Oj, vad ledsamt. Fy i helvete. Jag skulle ha knuffat ut karln ur sängen och välkomnat dig som barn i sängen. Hållt om dig och kramat och sjungit lite. Vaggat dig mjukt.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    I vuxen ålder har jag förstått att det var uttryck för hans egna känslomässiga skador från hans uppväxt. Han klarade helt enkelt inte av ömhet och närhet. Det har gjort det lättare att acceptera i efterhand, men då, när jag var 12-13 år, gjorde det väldigt ont.
  30. 15
    I vuxen ålder har jag förstått att det var uttryck för hans egna känslomässiga skador från hans uppväxt. Han klarade helt enkelt inte av ömhet och närhet. Det har gjort det lättare att acceptera i efterhand, men då, när jag var 12-13 år, gjorde det väldigt ont.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Haha. Det var kanske att ta i för en 13-åring.
  32. 16
    Haha. Det var kanske att ta i för en 13-åring.
  33. Kerstimärta
    #17
    Nja, inte om du behövde det.

    Men ville du inte det så skulle jag bara knuffat karln.....
  34. 17
    Nja, inte om du behövde det.

    Men ville du inte det så skulle jag bara knuffat karln.....
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    Jag är själv inte kramig, men dottern är det. Så vi både kramar och pussas. Men det är bara henne som jag gör det med, gillar inte kramar i allmänhet. Hon är 14
  36. 18
    Jag är själv inte kramig, men dottern är det. Så vi både kramar och pussas. Men det är bara henne som jag gör det med, gillar inte kramar i allmänhet. Hon är 14
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Ja, det där sistnämnda har jag också svårt för - att mer eller mindre obekanta människor nödvändigtvis skall kramas som hälsning. Kramar reserverar jag för närstående.
  38. 19
    Ja, det där sistnämnda har jag också svårt för - att mer eller mindre obekanta människor nödvändigtvis skall kramas som hälsning. Kramar reserverar jag för närstående.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Mamma vädjade till honom att krama godnatt, men han ville inte.
  40. 20
    Mamma vädjade till honom att krama godnatt, men han ville inte.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar