TV-fritt
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    TV-fritt

    Viasat har fattat fel och fimpat all TV-sändning till oss en dryg vecka för tidigt. Massor av tid att hänga här alltså.

    Skulle ni tycka det var jobbigt att vara utan TV en vecka?
  2. 1
    TV-fritt Viasat har fattat fel och fimpat all TV-sändning till oss en dryg vecka för tidigt. Massor av tid att hänga här alltså.

    Skulle ni tycka det var jobbigt att vara utan TV en vecka?
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Lite jobbigt. Framförallt skulle jag sakna nyhetssändningarna. Men så länge datorn fungerar går det ju att "rädda" sig.
  4. 2
    Lite jobbigt. Framförallt skulle jag sakna nyhetssändningarna. Men så länge datorn fungerar går det ju att "rädda" sig.
  5. Salander
    #3
    Ja vi har ju internet så det känns inte som en så stor sak för mig. Maken är väldigt irriterad.
  6. 3
    Ja vi har ju internet så det känns inte som en så stor sak för mig. Maken är väldigt irriterad.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Vad är det han saknar?
  8. 4
    Vad är det han saknar?
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    http://www.svtplay.se/
    Här på landet har vi ingen Tv-mottagning alls, men vi har ett helt OK bredband. Så det ör playtjänsten för hela slanten.
    Att swefilmer stängdes ner påverkar oss nog mer.
  10. 5
    http://www.svtplay.se/
    Här på landet har vi ingen Tv-mottagning alls, men vi har ett helt OK bredband. Så det ör playtjänsten för hela slanten.
    Att swefilmer stängdes ner påverkar oss nog mer.
  11. Salander
    #6
    Vanans makt tror jag mest. Han vill sitta och Zappa runt mellan nyheter, sport och sci-fi serier.
  12. 6
    Vanans makt tror jag mest. Han vill sitta och Zappa runt mellan nyheter, sport och sci-fi serier.
  13. Salander
    #7
    Vi har startat en film nu men alla playkanaler funkar via datorn så ingen stor sak egentligen.
  14. 7
    Vi har startat en film nu men alla playkanaler funkar via datorn så ingen stor sak egentligen.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Inte så länge jag har bra internetuppkoppling. Ser ändå nästan inte på TV alls längre annat än via nätet.

    Råkade ut för liknande på jobbet när jag sagt upp mig. Blev av med mitt datorkonto en månad i förtid. Upptäckte det när jag var inne en helgdag och försökte lösa en riktigt stor kris. Det var seriöst irriterande, speciellt som supportorganisationen vägrade fixa problemet under helgen. Stänga av mig kunde de, men inte backa ur det igen förarn efter helgen.
  16. 8
    Inte så länge jag har bra internetuppkoppling. Ser ändå nästan inte på TV alls längre annat än via nätet.

    Råkade ut för liknande på jobbet när jag sagt upp mig. Blev av med mitt datorkonto en månad i förtid. Upptäckte det när jag var inne en helgdag och försökte lösa en riktigt stor kris. Det var seriöst irriterande, speciellt som supportorganisationen vägrade fixa problemet under helgen. Stänga av mig kunde de, men inte backa ur det igen förarn efter helgen.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Haha. Ja, så är det nog för många. Man är van att kunna slötitta på TV, och när det inte går blir man rastlös. (Kan jag också bli, absolut, men i mitt fall handlar det nog mest om att TV:n fungerar som ångestdämpare och dövar ensamhetskänslor en smula.)
  18. 9
    Haha. Ja, så är det nog för många. Man är van att kunna slötitta på TV, och när det inte går blir man rastlös. (Kan jag också bli, absolut, men i mitt fall handlar det nog mest om att TV:n fungerar som ångestdämpare och dövar ensamhetskänslor en smula.)
  19. Salander
    #10
    Jag ser väldigt lite på TV också. Läser eller använder datorn. De svarar inte på kundtjänst så jag antar att vi struntar i det nu.
  20. 10
    Jag ser väldigt lite på TV också. Läser eller använder datorn. De svarar inte på kundtjänst så jag antar att vi struntar i det nu.
  21. Medlem sedan
    Aug 2010
    #11
    TV:n använder vi i princip aldrig men använder datorer och telefoner en del.

    Jag vet inte hur jobbigt det skulle bli även utan dessa men jag kan inte tänka mig att vi skulle go bananas någon av oss. Det finns så mycket annat att göra, bara man får uppdatera sig med nyheter på något vis
  22. 11
    TV:n använder vi i princip aldrig men använder datorer och telefoner en del.

    Jag vet inte hur jobbigt det skulle bli även utan dessa men jag kan inte tänka mig att vi skulle go bananas någon av oss. Det finns så mycket annat att göra, bara man får uppdatera sig med nyheter på något vis
  23. Salander
    #12
    Helt utan internet skulle jag absolut gå bananas efter ett tag.
  24. 12
    Helt utan internet skulle jag absolut gå bananas efter ett tag.
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Nej, jag tittar nästan aldrig på TV, bara webTV. Vissa veckor skulle nog ingen märka att vi inte hade tv-sändning tror jag, de andra i familjen är som jag.
  26. 13
    Nej, jag tittar nästan aldrig på TV, bara webTV. Vissa veckor skulle nog ingen märka att vi inte hade tv-sändning tror jag, de andra i familjen är som jag.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Ja vi skulle absolut tycka att det var jobbigt. Mest maken tror jag eftersom jag kollar mer på dvd än han gör, jag har t.ex säsong 1 på NCIS att kolla på och jag har favoritfilmer på dvd jag lätt kan se igen.
    Maken kollar mer på tv-sändningar.
  28. 14
    Ja vi skulle absolut tycka att det var jobbigt. Mest maken tror jag eftersom jag kollar mer på dvd än han gör, jag har t.ex säsong 1 på NCIS att kolla på och jag har favoritfilmer på dvd jag lätt kan se igen.
    Maken kollar mer på tv-sändningar.
  29. Medlem sedan
    Aug 2005
    #15
    Inte alls jobbigt. Jag tittar så lite på TV så det hade inte påverkat mig.
    Dock vill jag ju avstå frivilligt och inte för att någon gjort fel för då skulle jag säkert vilja se något
  30. 15
    Inte alls jobbigt. Jag tittar så lite på TV så det hade inte påverkat mig.
    Dock vill jag ju avstå frivilligt och inte för att någon gjort fel för då skulle jag säkert vilja se något
  31. Gretah
    #16
    Vi har inte haft tv sen i januari. Då sa vi upp allt ioch gav bort tv'n.
    Istället har vi våra paddor och nöjer oss med det.
  32. 16
    Vi har inte haft tv sen i januari. Då sa vi upp allt ioch gav bort tv'n.
    Istället har vi våra paddor och nöjer oss med det.
  33. Medlem sedan
    Feb 2010
    #17
    Vi var nyss utan TV i två dygn då man lyckats gräva av en kabel nånstans. mig bekommer det inte så mycket mer än att det blir väldigt tyst. Jag är van att ha den som ljudkuliss men jag tittar sällan någon längre stund. Mannen däremot var lite sur över att missa diverse sportprogram som han vanligen ser på.
  34. 17
    Vi var nyss utan TV i två dygn då man lyckats gräva av en kabel nånstans. mig bekommer det inte så mycket mer än att det blir väldigt tyst. Jag är van att ha den som ljudkuliss men jag tittar sällan någon längre stund. Mannen däremot var lite sur över att missa diverse sportprogram som han vanligen ser på.
  35. Kerstimärta
    #18
    Inget problem. För jag kollar typ aldrig på TV numer.
  36. 18
    Inget problem. För jag kollar typ aldrig på TV numer.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Finns tydligen inga (fler än möjligen jag, Christopher och lauritz) kvar från Hylands Hörna-generationen...
  38. 19
    Finns tydligen inga (fler än möjligen jag, Christopher och lauritz) kvar från Hylands Hörna-generationen...
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Njaee det skulle...

    inte vara så jobbigt. Jag tittar inte så mycket på tv längre.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Njaee det skulle... inte vara så jobbigt. Jag tittar inte så mycket på tv längre.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar