Vet någon-sjukdomsfråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Vet någon-sjukdomsfråga

    Jag har en äldre släkting som har terminal blodcancer. Han kommer att dö av den, det är en fråga om några månader. Vad är det man dör av tillslut? En infektion, en blödning eller lägger organen helt enkelt av? Han är inlagd och får röda blodceller och trombocyter osv men ingen behandling mot själva sjukdomen. Ursäkta en något morbid fråga så här på söndag kväll.
  2. 1
    Vet någon-sjukdomsfråga Jag har en äldre släkting som har terminal blodcancer. Han kommer att dö av den, det är en fråga om några månader. Vad är det man dör av tillslut? En infektion, en blödning eller lägger organen helt enkelt av? Han är inlagd och får röda blodceller och trombocyter osv men ingen behandling mot själva sjukdomen. Ursäkta en något morbid fråga så här på söndag kväll.
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Det kan vara en infektion, det kan vara en blödning..... men alltsom oftast så beror döden på att kroppen helt enkelt inte klarar av att allt är så fel som det är vid en sjukdom.

    Hoppas att din släkting får en fin sista tid i livet!! <3 <3
  4. 2
    Det kan vara en infektion, det kan vara en blödning..... men alltsom oftast så beror döden på att kroppen helt enkelt inte klarar av att allt är så fel som det är vid en sjukdom.

    Hoppas att din släkting får en fin sista tid i livet!! <3 <3
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Tack Lisse! Jag hälsade på honom idag och han var som han brukar vara, dvs han kändes OK. Trött och lite medtagen förstås. Konstigt att veta att det kommer att ta slut snart och att om man vill fråga något måste man göra det nu.
  6. 3
    Tack Lisse! Jag hälsade på honom idag och han var som han brukar vara, dvs han kändes OK. Trött och lite medtagen förstås. Konstigt att veta att det kommer att ta slut snart och att om man vill fråga något måste man göra det nu.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Beklagar! Vet vad det innebär.
  8. 4
    Beklagar! Vet vad det innebär.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Tack.
  10. 5
    Tack.
  11. MyFirefly
    #6
    En jag kände där sa det att organen liksom började motarbeta sin kropp, blodcancern påverkar hela kroppen.
    Beklagar,
  12. 6
    En jag kände där sa det att organen liksom började motarbeta sin kropp, blodcancern påverkar hela kroppen.
    Beklagar,
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Beklagar.
  14. 7
    Beklagar.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    Beklagar, förstår vad du går igenom.
  16. 8
    Beklagar, förstår vad du går igenom.
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    Hoppas att ni allihop känner att den här sista tiden blir så bra som möjligt.
  18. 9
    Hoppas att ni allihop känner att den här sista tiden blir så bra som möjligt.
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Tack hörni. Jag har ingen jättenära relation med släktingen men han har trots allt varit en konstant i tillvaron sedan jag var liten (det är min pappas bror)men eftersom han inte har någon egen kärnfamilj så gör av det jag kan nu på slutet. Det är jättekonstigt att veta att hans tid är utmätt!
  20. 10
    Tack hörni. Jag har ingen jättenära relation med släktingen men han har trots allt varit en konstant i tillvaron sedan jag var liten (det är min pappas bror)men eftersom han inte har någon egen kärnfamilj så gör av det jag kan nu på slutet. Det är jättekonstigt att veta att hans tid är utmätt!
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Ofta en generellt organsvikt men visst kan det vara en lunginflammation, hjärtinfarkt eller hjärtsvikt pga blodbristen osv Beklagar verkligen och hoppas din anhörig får en bra sista tid.
  22. 11
    Ofta en generellt organsvikt men visst kan det vara en lunginflammation, hjärtinfarkt eller hjärtsvikt pga blodbristen osv Beklagar verkligen och hoppas din anhörig får en bra sista tid.
  23. Salander
    #12
    Det är olika men det kan som du säger vara en infektion, eller helt enkelt av att blodvärdet inte går att hålla på den nivån att kroppen kan syresättas adekvat längre. Det går inte att kompensera med blodtransfusioner i långa loppet.
    Ledsamt för er alla. Kramar.
  24. 12
    Det är olika men det kan som du säger vara en infektion, eller helt enkelt av att blodvärdet inte går att hålla på den nivån att kroppen kan syresättas adekvat längre. Det går inte att kompensera med blodtransfusioner i långa loppet.
    Ledsamt för er alla. Kramar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar