En sorgens dag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    En sorgens dag

    Idag har jag gråtit som jag nog aldrig har gråtit förr. Vi har oplanerat avlivat vår gammelhund idag, han var nästan 15 år gammal. Det var åldern som tog ut sin rätt och idag visade det sig så tydligt att vi ansåg att vi inte kunde vänta längre. Så ikväll har jag gråtit mer eller mindre konstant sedan kl 17 tills nu och jag är absolut inte färdiggråten än. Och det är så tomt här hemma trots att vi har en hund till.

    Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på lite sömn så jag klarar att jobba imorgon.

    Och Gretah, om du läser detta: Jag hoppas att allt gick bra idag med din operation.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    En sorgens dag Idag har jag gråtit som jag nog aldrig har gråtit förr. Vi har oplanerat avlivat vår gammelhund idag, han var nästan 15 år gammal. Det var åldern som tog ut sin rätt och idag visade det sig så tydligt att vi ansåg att vi inte kunde vänta längre. Så ikväll har jag gråtit mer eller mindre konstant sedan kl 17 tills nu och jag är absolut inte färdiggråten än. Och det är så tomt här hemma trots att vi har en hund till.

    Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på lite sömn så jag klarar att jobba imorgon.

    Och Gretah, om du läser detta: Jag hoppas att allt gick bra idag med din operation.
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    <3 SÅ ledsamt!!! <3
  4. 2
    <3 SÅ ledsamt!!! <3
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Så tråkigt Gråt på du. Beklagar!
  6. 3
    Så tråkigt Gråt på du. Beklagar!
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Nej men så sorgligt för er och för den andra hunden också ju . Hoppas att du får lite sömn men väldigt få jobb går under för att man inte är där en dag. Ta hand om dig.
  8. 4
    Nej men så sorgligt för er och för den andra hunden också ju . Hoppas att du får lite sömn men väldigt få jobb går under för att man inte är där en dag. Ta hand om dig.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Så ledsamt och sorgligt, jag beklagar.
  10. 5
    Så ledsamt och sorgligt, jag beklagar.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Usch, så sorgligt!
  12. 6
    Usch, så sorgligt!
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Så sorgligt, både för er och för den andra hunden.
  14. 7
    Så sorgligt, både för er och för den andra hunden.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Fy vad ledsamt. Kram!
  16. 8
    Fy vad ledsamt. Kram!
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Tråkigt! :-(
  18. 9
    Tråkigt! :-(
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Tack alla <3
  20. 10
    Tack alla <3
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Så tråkig, beklagar. Gråt du det behövs!
  22. 11
    Så tråkig, beklagar. Gråt du det behövs!
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Ledsamt, Valerina!
  24. 12
    Ledsamt, Valerina!
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    Sorgligt, Valerina. Så var det också för oss med vår retriever, 13 år gammal. Fast det var planerat, hon gick ini väggarna och ramlade omkull och när det visade sig vara cancer var det inte mycket annat att göra. När vi skulle köra i väg till veterinären med henne för avlivning, gick hon plötsligt ur bilen och satte sig på trottoaren gjorde "vacker tass" till mina barn. Precis som om hon visste vad som skulle hända.
  26. 13
    Sorgligt, Valerina. Så var det också för oss med vår retriever, 13 år gammal. Fast det var planerat, hon gick ini väggarna och ramlade omkull och när det visade sig vara cancer var det inte mycket annat att göra. När vi skulle köra i väg till veterinären med henne för avlivning, gick hon plötsligt ur bilen och satte sig på trottoaren gjorde "vacker tass" till mina barn. Precis som om hon visste vad som skulle hända.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Återigen, tack alla.
  28. 14
    Återigen, tack alla.
  29. Kerstimärta
    #15
    Gud så hemskt det är! Usch och fy för dessa hemska beslut man måste ta som djurägare. Oavsett om det är planerat eller inte så är det så outsägligt ledsamt att säga adjö. Men just beslutet är så svårt att vara ansvarig för. Ofta vet man dock att nu är det dags, det känns inom en på något konstigt sätt.

    Ledsen för din (er) skull.
  30. 15
    Gud så hemskt det är! Usch och fy för dessa hemska beslut man måste ta som djurägare. Oavsett om det är planerat eller inte så är det så outsägligt ledsamt att säga adjö. Men just beslutet är så svårt att vara ansvarig för. Ofta vet man dock att nu är det dags, det känns inom en på något konstigt sätt.

    Ledsen för din (er) skull.
  31. Medlem sedan
    Aug 2005
    #16
    Så sorgligt
    Kram
  32. 16
    Så sorgligt
    Kram
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    Ja, fy så sorgligt. Men han och Buster kanske har korvparty i Nangijala?
    ~
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Don't pick a fight you can't win

    ~ Because I said so ~
  34. 17
    Ja, fy så sorgligt. Men han och Buster kanske har korvparty i Nangijala?
    ~
  35. Medlem sedan
    Aug 2011
    #18
    Fy så ledsamt ....jag vet precis hur det känns.
    Ta hand om varandra!
    Kram!
  36. 18
    Fy så ledsamt ....jag vet precis hur det känns.
    Ta hand om varandra!
    Kram!
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Tack alla igen <3

    Ja Miko, Rufsi och Buster kanske har korvkalas, det skulle Rufsi gilla
  38. 19
    Tack alla igen <3

    Ja Miko, Rufsi och Buster kanske har korvkalas, det skulle Rufsi gilla
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Buster med, var det något han gillade lika mkt som sin familj, så var det korv.
    Man får trösta sig med att de inte lider!
  40. 20
    Buster med, var det något han gillade lika mkt som sin familj, så var det korv.
    Man får trösta sig med att de inte lider!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar