Vet inte vad jag ska göra.....
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Vet inte vad jag ska göra.....

    är ovan att inte alls vara delaktig i middagslagandet. Nyblivne femtonåringen med några kompisar ska äta middag tillsammans idag och de lagar även åt övriga familjen.

    Träning av högsta klass vad gäller att släppa kontrollbehovet (för mig då).

    Sonen har börjat redan igårkväll då det vankas dubbelmarinerad fläskfile med klyftpotatis och tillbehör.

    Det lär bli mumsigt tror jag.

    Så, tänkte logga in på World of warcraft för första gången på typ en vecka. Då är loginservrarna nere för underhåll eller nåt.....suck så typiskt.

    Vad gör ni? Har ni ätit middag? Vad åt ni/Ska ni äta?

    Är det inte underligt med vädret, vi har plötsligt jättevarmt och sol? Såna dagar har varit sällsynta denna sommaren, inte för att jag klagat på det då jag inte gillar "jättevarmt".

    För övrigt har jag fått åka Nissan king cab idag med femtonåringen som idag fick sitt efterlängtade AM-kort. Lite svårt med koppling/dragläge och sånt. Men, det finns väl inga genvägar utan det är idog träning för att få till känslan som gäller?
  2. 1
    Vet inte vad jag ska göra..... är ovan att inte alls vara delaktig i middagslagandet. Nyblivne femtonåringen med några kompisar ska äta middag tillsammans idag och de lagar även åt övriga familjen.

    Träning av högsta klass vad gäller att släppa kontrollbehovet (för mig då).

    Sonen har börjat redan igårkväll då det vankas dubbelmarinerad fläskfile med klyftpotatis och tillbehör.

    Det lär bli mumsigt tror jag.

    Så, tänkte logga in på World of warcraft för första gången på typ en vecka. Då är loginservrarna nere för underhåll eller nåt.....suck så typiskt.

    Vad gör ni? Har ni ätit middag? Vad åt ni/Ska ni äta?

    Är det inte underligt med vädret, vi har plötsligt jättevarmt och sol? Såna dagar har varit sällsynta denna sommaren, inte för att jag klagat på det då jag inte gillar "jättevarmt".

    För övrigt har jag fått åka Nissan king cab idag med femtonåringen som idag fick sitt efterlängtade AM-kort. Lite svårt med koppling/dragläge och sånt. Men, det finns väl inga genvägar utan det är idog träning för att få till känslan som gäller?
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Jag sitter fortfarande på jobbet, vilket kanske inte är det bästa sättet att utnyttja en av de finaste sommarkvällarna på länge. Men yngsta och sambon är och hälsar på morföräldrarna i Småland och äldsta är kvar i England så jag passar på att få undan en del samtidigt som jag fyller på flexssaldot.

    Jag gillar värme så för mig får det mer än gärna hålla i sig ett tag till.
  4. 2
    Jag sitter fortfarande på jobbet, vilket kanske inte är det bästa sättet att utnyttja en av de finaste sommarkvällarna på länge. Men yngsta och sambon är och hälsar på morföräldrarna i Småland och äldsta är kvar i England så jag passar på att få undan en del samtidigt som jag fyller på flexssaldot.

    Jag gillar värme så för mig får det mer än gärna hålla i sig ett tag till.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Gör inte mycket...

    tryckte i mig en macka och en koppa kaffe precis.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Gör inte mycket... tryckte i mig en macka och en koppa kaffe precis.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Bra träning på att släppa kontrollen!
    Jag sitter med ett glas vitt iskallt vin nedanför Etna på ett mysigt hotell och ska snart avnjuta en 5 rätters middag som blir en överassning vad !
  8. 4
    Bra träning på att släppa kontrollen!
    Jag sitter med ett glas vitt iskallt vin nedanför Etna på ett mysigt hotell och ska snart avnjuta en 5 rätters middag som blir en överassning vad !
  9. Pyssling
    #5
    Är det en a-traktor? Min son köpte en förra veckan, han blir sexton i höst så har haft kortet ett tag men han har bara haft moppe innan. Han är så lycklig för sin "bil", är ute och åker hela tiden.
    Här gick det bra med dragläget från början, men han har kört bil på min mans föräldraställe ute på landet rätt mycket så han hade en del träning innan.

    Vi har ätit en underbar kotlettrad till middag, jag hade den på 80 grader i ugnen i fem timmar i söndags och sen gjorde jag gräddsås på skyn idag och skar steken i tunna skivor och värmde i smör. Så himla mört, man behövde knappt tugga ens en gång! Lite grönsaker till så hade vi en riktig kalasmiddag
  10. 5
    Är det en a-traktor? Min son köpte en förra veckan, han blir sexton i höst så har haft kortet ett tag men han har bara haft moppe innan. Han är så lycklig för sin "bil", är ute och åker hela tiden.
    Här gick det bra med dragläget från början, men han har kört bil på min mans föräldraställe ute på landet rätt mycket så han hade en del träning innan.

    Vi har ätit en underbar kotlettrad till middag, jag hade den på 80 grader i ugnen i fem timmar i söndags och sen gjorde jag gräddsås på skyn idag och skar steken i tunna skivor och värmde i smör. Så himla mört, man behövde knappt tugga ens en gång! Lite grönsaker till så hade vi en riktig kalasmiddag
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Vad spännande och lyxigt att få maten serverad! Hoppas det blir riktigt gott. Här blir det mandelpotatis, fisk och kall sås. Middag lagom till allsången
  12. 6
    Vad spännande och lyxigt att få maten serverad! Hoppas det blir riktigt gott. Här blir det mandelpotatis, fisk och kall sås. Middag lagom till allsången
  13. Kerstimärta
    #7
    Hoppas du är hemma nu!

    Vår kväll är ännu ljummen, drygt 19 grader.

    Förstår du samlar flex när du ändå är ensammen!
  14. 7
    Hoppas du är hemma nu!

    Vår kväll är ännu ljummen, drygt 19 grader.

    Förstår du samlar flex när du ändå är ensammen!
  15. Kerstimärta
    #8
    Vad hade du på mackan då?

    Kaffe vågar jag inte dricka så sent. Sover du ändå?
  16. 8
    Vad hade du på mackan då?

    Kaffe vågar jag inte dricka så sent. Sover du ändå?
  17. Kerstimärta
    #9
    Japp, bra räning. Var ner och kollade att de hade kommit ihåg att sätta på ugnen, men det hade de såklart!

    Hoppas middagen blev mumsig, rapportera gärna vad den bestod av.
  18. 9
    Japp, bra räning. Var ner och kollade att de hade kommit ihåg att sätta på ugnen, men det hade de såklart!

    Hoppas middagen blev mumsig, rapportera gärna vad den bestod av.
  19. Kerstimärta
    #10
    Här är det helt nytt med att köra....man får ju de facto inte övningsköra innan man fått kortet. Men sen plötsligt är man tillåten ensam i stadstrafik. Lite lattjo.

    Japp, en a-traktor. Han har som sagt kompisar hemma ikväll. Men har varit ut på två turer redan, hämtat en senkommen kompis och så skjutsat en kompis hem som hade glömt ngt.

    Kotlettrad, är det typ som kotlett i bit (erkänner att jag aldrig tillagat dylik)? Låter mumsigt och som LCHF?
  20. 10
    Här är det helt nytt med att köra....man får ju de facto inte övningsköra innan man fått kortet. Men sen plötsligt är man tillåten ensam i stadstrafik. Lite lattjo.

    Japp, en a-traktor. Han har som sagt kompisar hemma ikväll. Men har varit ut på två turer redan, hämtat en senkommen kompis och så skjutsat en kompis hem som hade glömt ngt.

    Kotlettrad, är det typ som kotlett i bit (erkänner att jag aldrig tillagat dylik)? Låter mumsigt och som LCHF?
  21. Kerstimärta
    #11
    Ja, det blev urgott och att bara sätta sig till bords också!

    Mandelpotatis är så härligt, det enda jag åt under min barndom. Odlad av min mormor och morfar i Tornedalen. Vad har du i såsen då? Och vilken fisk tillagade du hur? Jag är dålig på fisk, men vill bli bättre!
  22. 11
    Ja, det blev urgott och att bara sätta sig till bords också!

    Mandelpotatis är så härligt, det enda jag åt under min barndom. Odlad av min mormor och morfar i Tornedalen. Vad har du i såsen då? Och vilken fisk tillagade du hur? Jag är dålig på fisk, men vill bli bättre!
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Bra träning att släppa kontrollen och så lyxigt att få middagen serverad

    Jag åt en sallad jag plockade ihop på Coop.
  24. 12
    Bra träning att släppa kontrollen och så lyxigt att få middagen serverad

    Jag åt en sallad jag plockade ihop på Coop.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ja det där är lite konstigt. För att ta AM-kortet ska man köra en del moppe på trafikskolan och så ska man skriva det teoretiska provet.
    Men sen när man fått kortet så får man dessutom köra A-traktor fast man aldrig ens suttit bakom en ratt. Det är ju faktiskt lite skumt.
  26. 13
    Ja det där är lite konstigt. För att ta AM-kortet ska man köra en del moppe på trafikskolan och så ska man skriva det teoretiska provet.
    Men sen när man fått kortet så får man dessutom köra A-traktor fast man aldrig ens suttit bakom en ratt. Det är ju faktiskt lite skumt.
  27. Kerstimärta
    #14
    Inte så lite skumt!

    Men tur som så vill sonen gärna ha vägledning....
  28. 14
    Inte så lite skumt!

    Men tur som så vill sonen gärna ha vägledning....
  29. Kerstimärta
    #15
    Coop har fantastisk sallad tycker jag. Man kan få ihop mkt gott, sen blir det väl ofta lite väl mkt gott. Burkarna är ganska så stora så även om man bara har den halvfull så orkar då inte jag äta upp.

    Ja, det var trevligt att få middagen serverad. Vi har ju serverat middag åt dem ett antal gånger.
  30. 15
    Coop har fantastisk sallad tycker jag. Man kan få ihop mkt gott, sen blir det väl ofta lite väl mkt gott. Burkarna är ganska så stora så även om man bara har den halvfull så orkar då inte jag äta upp.

    Ja, det var trevligt att få middagen serverad. Vi har ju serverat middag åt dem ett antal gånger.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Ja skönt det i alla fall
  32. 16
    Ja skönt det i alla fall
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Ja man kan verkligen få ner mycket i de där burkarna och vips så är man stoppmätt

    Ja man har ju serverat ungarna mat flera gånger, deras tur att bju' igen nu
  34. 17
    Ja man kan verkligen få ner mycket i de där burkarna och vips så är man stoppmätt

    Ja man har ju serverat ungarna mat flera gånger, deras tur att bju' igen nu
  35. Kerstimärta
    #18
    Haha, de som designat burkarna visste vad de gjorde!
  36. 18
    Haha, de som designat burkarna visste vad de gjorde!
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Messmör hade jag...

    jag på mackan. Nej jag kan inte dricka kaffe för sent för då är jag uppe hela natten.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Messmör hade jag... jag på mackan. Nej jag kan inte dricka kaffe för sent för då är jag uppe hela natten.
  39. Kerstimärta
    #20
    MESSMÖR!!!! *håller fingrarna i ett kors*

    Så jäkla gott!!! Men inte vid LCHF.
  40. 20
    MESSMÖR!!!! *håller fingrarna i ett kors*

    Så jäkla gott!!! Men inte vid LCHF.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar