wait for my daddy o....
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    wait for my daddy o....

    Spelades nyss (dvs Whiskey in the jar, Metallicas version).

    I mitt hem. Haha.

    Nå, fina ungdomarna.

    Jag ska gå och sova nu. i husvagnen. Men, var kul att höra den låten innan.
  2. 1
    wait for my daddy o.... Spelades nyss (dvs Whiskey in the jar, Metallicas version).

    I mitt hem. Haha.

    Nå, fina ungdomarna.

    Jag ska gå och sova nu. i husvagnen. Men, var kul att höra den låten innan.
  3. Gretah
    #2
    Whiskey in the jar är en av de bästa låtarna som finns tycker jag oavsett vem eller vilka som framför den. Traditionellt irländskt är kanske snäppet bäst, men... Mycket bra oavsett.
    När dottern började gymnasiet för flera år sen , hade skolan en idol-tävling. De började på senhösten med uttagningar för att till våren ha final. Då var dottern en av tre finalister och alla skulle framföra tre kategorilåtar, varav whiskey in the jar var en av hennes.
    Tyvärr hade de detta år en mexikansk utbytesstudent som alla gillade jättemycket, han var otroligt söt och sjöng givetvis också jättebra, lite åt smörsångarhållet. Han vann förstås och dottern var inte lessen för det eftersom även hon tyckte jättemycket om den här killen. Jag däremot var av en helt annan åsikt. Inombords!
  4. 2
    Whiskey in the jar är en av de bästa låtarna som finns tycker jag oavsett vem eller vilka som framför den. Traditionellt irländskt är kanske snäppet bäst, men... Mycket bra oavsett.
    När dottern började gymnasiet för flera år sen , hade skolan en idol-tävling. De började på senhösten med uttagningar för att till våren ha final. Då var dottern en av tre finalister och alla skulle framföra tre kategorilåtar, varav whiskey in the jar var en av hennes.
    Tyvärr hade de detta år en mexikansk utbytesstudent som alla gillade jättemycket, han var otroligt söt och sjöng givetvis också jättebra, lite åt smörsångarhållet. Han vann förstås och dottern var inte lessen för det eftersom även hon tyckte jättemycket om den här killen. Jag däremot var av en helt annan åsikt. Inombords!
  5. MyFirefly
    #3
    Bra låt. Varför var det anmärknings värt att den spelade i ditt hem?
  6. 3
    Bra låt. Varför var det anmärknings värt att den spelade i ditt hem?
  7. Kerstimärta
    #4
    Vad häftigt att hon gick till final! Klart du tyckte fel person vann. 😀

    Men, vilka andra låtar sjöng hon då? Är du hemma från sjukhuset?

    Låten är underbar, gillar också den traditionella!
  8. 4
    Vad häftigt att hon gick till final! Klart du tyckte fel person vann. 😀

    Men, vilka andra låtar sjöng hon då? Är du hemma från sjukhuset?

    Låten är underbar, gillar också den traditionella!
  9. Kerstimärta
    #5
    Anmärkningsvärt? Jag förstår inte hur du menar anmärkningsvärt?

    Eller vill du ha en förklaring till varför jag gjorde just denna TS?

    Jag tyckte det var en trevlig avslutning på min kväll att få höra den spelad av ungdomarna som var här. De spelar oftast inte här hemma hos oss utan i en replokal mera på stan. Samt att låten är en av mina allra mesta favoritlåtar genom tiderna. Men anmärkningsvärt, tja det var väl mest trevligt för mig.

    Räcker den förklaringen?
  10. 5
    Anmärkningsvärt? Jag förstår inte hur du menar anmärkningsvärt?

    Eller vill du ha en förklaring till varför jag gjorde just denna TS?

    Jag tyckte det var en trevlig avslutning på min kväll att få höra den spelad av ungdomarna som var här. De spelar oftast inte här hemma hos oss utan i en replokal mera på stan. Samt att låten är en av mina allra mesta favoritlåtar genom tiderna. Men anmärkningsvärt, tja det var väl mest trevligt för mig.

    Räcker den förklaringen?
  11. Gretah
    #6
    Ja vad sjutton var det hon sjöng mer. En var en låt från nåt eurovision...
    Måste smsa och fråga!
  12. 6
    Ja vad sjutton var det hon sjöng mer. En var en låt från nåt eurovision...
    Måste smsa och fråga!
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Tillhör kategorin låtar som jag tyckte om att skråla i min ungdom när jag var på lyset, haha. Men du har texten fel: Whack for my daddy-O skall det va
  14. 7
    Tillhör kategorin låtar som jag tyckte om att skråla i min ungdom när jag var på lyset, haha. Men du har texten fel: Whack for my daddy-O skall det va
  15. Gretah
    #8
    Jo! My star med Brainstorm från eurovision år 2000 Men den tredje minns jag inte.
  16. 8
    Jo! My star med Brainstorm från eurovision år 2000 Men den tredje minns jag inte.
  17. Kerstimärta
    #9
    Den kommer jag inte ihåg.

    Slog upp på Youtube, den var inte alls lätt. Snyggt vågat av dottern!

    Såg till om du minns den tredje!
  18. 9
    Den kommer jag inte ihåg.

    Slog upp på Youtube, den var inte alls lätt. Snyggt vågat av dottern!

    Såg till om du minns den tredje!
  19. Kerstimärta
    #10
    Japp, samma här.

    Även den där "told the land lady my Moneys i spent". Men det skiter hon i så skrålar man "And its no nay never, no nay never no more...."
  20. 10
    Japp, samma här.

    Även den där "told the land lady my Moneys i spent". Men det skiter hon i så skrålar man "And its no nay never, no nay never no more...."
  21. Kerstimärta
    #11
    mera på stan, jag skrev "nere på stan"......
  22. 11
    mera på stan, jag skrev "nere på stan"......
  23. Gretah
    #12
    Fick tag i henne nu på kvällen och vad hon mindes var att de fick en specialskriven finallåt att framföra, så den mindes hon inte alls och inte jag heller. Minns inte om de fick varsin låt eller om de fick samma, att framföra som de ville.
  24. 12
    Fick tag i henne nu på kvällen och vad hon mindes var att de fick en specialskriven finallåt att framföra, så den mindes hon inte alls och inte jag heller. Minns inte om de fick varsin låt eller om de fick samma, att framföra som de ville.
  25. Kerstimärta
    #13
    Aha, nå. Det låter väl lite okej. Så länge de har en låtskrivare på skolan!
  26. 13
    Aha, nå. Det låter väl lite okej. Så länge de har en låtskrivare på skolan!
  27. Gretah
    #14
    Har för mej det var deras musiklärare som skrev finallåten. Men det är ju några år sen nu
  28. 14
    Har för mej det var deras musiklärare som skrev finallåten. Men det är ju några år sen nu
  29. Kerstimärta
    #15
    Låter som lärarna på yngste sonens skola. De är helt underbara!
  30. 15
    Låter som lärarna på yngste sonens skola. De är helt underbara!
  31. Gretah
    #16
    Ja, det blir lite roligare när lärarna är kreativa Speciellt på ett estetiskt program.
  32. 16
    Ja, det blir lite roligare när lärarna är kreativa Speciellt på ett estetiskt program.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar