Bröstförminskning och amning?!
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2013
    #1

    Bröstförminskning och amning?!

    Finns det någon mer än jag som gjort en bröstförminskning och gärna vill amma? Har en dotter född-02 som jag gav bröstet ca. 2 månader innan hon tvärvägrade, kom dock sällan mer än 5-10 ml så det var ersättning från dag 1. Likadant var det med sonen född -13, han tvärvägrade också vid 2 månaders ålder och då var det slut på "det roliga". Någon vidare hjälp får jag inte vare sig från BB eller mvc/bvc utan jag får "skylla mig själv" i och med operationen. Väntar nu tredje bebisen i oktober och skulle så gärna amma liiiite mer i alla fall, funkar det att pumpa INNAN förlossningen? Såg på nåt program förut om en gravid kvinnas sambo (kvinna det också) som började pumpa regelbundet typ en månad innan bebisarna föddes, finns det någon som testat? Tycker ju att det borde gå att ev. få igång produktionen lite bättre i alla fall om nu en kvinna som inte ens var gravid kunde, eller lever jag bara på hoppet då?!?
  2. 1
    Bröstförminskning och amning?! Finns det någon mer än jag som gjort en bröstförminskning och gärna vill amma? Har en dotter född-02 som jag gav bröstet ca. 2 månader innan hon tvärvägrade, kom dock sällan mer än 5-10 ml så det var ersättning från dag 1. Likadant var det med sonen född -13, han tvärvägrade också vid 2 månaders ålder och då var det slut på "det roliga". Någon vidare hjälp får jag inte vare sig från BB eller mvc/bvc utan jag får "skylla mig själv" i och med operationen. Väntar nu tredje bebisen i oktober och skulle så gärna amma liiiite mer i alla fall, funkar det att pumpa INNAN förlossningen? Såg på nåt program förut om en gravid kvinnas sambo (kvinna det också) som började pumpa regelbundet typ en månad innan bebisarna föddes, finns det någon som testat? Tycker ju att det borde gå att ev. få igång produktionen lite bättre i alla fall om nu en kvinna som inte ens var gravid kunde, eller lever jag bara på hoppet då?!?
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Jag gjorde en förminskning för många år sen och har precis fått barn nr 4 och jag har fått dryga ut med ersättning till alla barnen. Jag har inte testat att pumpa innan men har fått mer mjölk för varje barn. Dricker luzernté och alkoholfri öl för det ska hjälpa till att öka mjölkproduktionen, sen om man vill maxa produktionen är det amma/pumpa med 2-3 tim mellanrum och framför allt på natten. Lycka till och hoppas du får mat så det räcker
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  4. 2
    Jag gjorde en förminskning för många år sen och har precis fått barn nr 4 och jag har fått dryga ut med ersättning till alla barnen. Jag har inte testat att pumpa innan men har fått mer mjölk för varje barn. Dricker luzernté och alkoholfri öl för det ska hjälpa till att öka mjölkproduktionen, sen om man vill maxa produktionen är det amma/pumpa med 2-3 tim mellanrum och framför allt på natten. Lycka till och hoppas du får mat så det räcker
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar