Bråk vid tutten
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2013
    #1

    Bråk vid tutten

    Nu är lill tjejen snart 3 månader och senaste veckan har hon strulat vid amningen. Inte på natten eller morgonen men sen under dagen och kvällen så skriker hon och vägrar suga. Jag fattar noll alltså. Hon suger ca 3 minuter och sen skiter det sig. Jag hör ju att hon hinner klunka i sig massor men varför detta skrik? Är hon övertrött kanske? Hon sover väldigt korta stunder på dagen, runt 30-60 min ca 3-4 gånger. Eller är hon mätt kanske? På kvällen liggammas hon och det går bra och sen somnar hon alltid. Någon med nån idé? Eller har eller haft samma problem?
  2. 1
    Bråk vid tutten Nu är lill tjejen snart 3 månader och senaste veckan har hon strulat vid amningen. Inte på natten eller morgonen men sen under dagen och kvällen så skriker hon och vägrar suga. Jag fattar noll alltså. Hon suger ca 3 minuter och sen skiter det sig. Jag hör ju att hon hinner klunka i sig massor men varför detta skrik? Är hon övertrött kanske? Hon sover väldigt korta stunder på dagen, runt 30-60 min ca 3-4 gånger. Eller är hon mätt kanske? På kvällen liggammas hon och det går bra och sen somnar hon alltid. Någon med nån idé? Eller har eller haft samma problem?
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Min spontana tanke är att det kanske kommer för mkt mjölk. Min dotter på 10 veckor brukar ha svårt att hinna med att svälja när det kommer mycket och då släpper hon taget och kan bli lite irriterad. Hon sväljer luft och måste få rapa innan hon kan fortsätta äta. Så ett tips är att försöka mjölka/pumpa ut lite grann innan så att trycket släpper en aning. Sen rinner mjölken även saktare när man liggammar (har jag för mig) så du kan ju prova med det dagtid också?

    Annars tänker jag att det kan vara bra att försöka passa på att amma när hon är lugn. Alltså innan hon är för hungrig. Och även försöka ha det lugnt omkring er när du ammar.

    Det är de tipsen jag kan komma på just nu
  4. 2
    Min spontana tanke är att det kanske kommer för mkt mjölk. Min dotter på 10 veckor brukar ha svårt att hinna med att svälja när det kommer mycket och då släpper hon taget och kan bli lite irriterad. Hon sväljer luft och måste få rapa innan hon kan fortsätta äta. Så ett tips är att försöka mjölka/pumpa ut lite grann innan så att trycket släpper en aning. Sen rinner mjölken även saktare när man liggammar (har jag för mig) så du kan ju prova med det dagtid också?

    Annars tänker jag att det kan vara bra att försöka passa på att amma när hon är lugn. Alltså innan hon är för hungrig. Och även försöka ha det lugnt omkring er när du ammar.

    Det är de tipsen jag kan komma på just nu
  5. Medlem sedan
    Feb 2013
    #3
    Tack för tipsen. Fast nu ikväll så ville hon inte liggammas alls. Hm... Så väntade 10 min sen ville hon. Får helt enkelt låta henne bestäma. Men ena tutten vill hon inte ha. Jobbigt att hon har en favorit. Men man får väl bara acceptera det. Ska till Bvc om 1,5 vecka så då får jag se hur allt ser ut. Men hon ser alldeles perfekt ut så jag tror nog allt är lugnt
  6. 3
    Tack för tipsen. Fast nu ikväll så ville hon inte liggammas alls. Hm... Så väntade 10 min sen ville hon. Får helt enkelt låta henne bestäma. Men ena tutten vill hon inte ha. Jobbigt att hon har en favorit. Men man får väl bara acceptera det. Ska till Bvc om 1,5 vecka så då får jag se hur allt ser ut. Men hon ser alldeles perfekt ut så jag tror nog allt är lugnt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar