Extra pengar in på kontot
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Extra pengar in på kontot

    Vad skulle ni göra om ni fick in extrapengar på ert konto.
    Om du skulle få ut 100 000 - 150 000 kronor extra nu i slutet på månaden.
    Vad skulle ni göra för dessa pengar? (Dom är skattade och klara)


    Idag jagar jag en snickare som kan fixa det som ska bli baksidan på dotterns garderob, samt tvättar.
  2. 1
    Extra pengar in på kontot Vad skulle ni göra om ni fick in extrapengar på ert konto.
    Om du skulle få ut 100 000 - 150 000 kronor extra nu i slutet på månaden.
    Vad skulle ni göra för dessa pengar? (Dom är skattade och klara)


    Idag jagar jag en snickare som kan fixa det som ska bli baksidan på dotterns garderob, samt tvättar.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Åh få skulle jag beställs en resa till Paris t mig o mannen i höst och en badresa m hela familjen t februarilovet.
    Jag skulle göra klart hall en liten toarenovering . Alltså att leja ut det.
    Det som blev kvar...typ 80 000 kr skulle jag sätta in på banken😁
  4. 2
    Åh få skulle jag beställs en resa till Paris t mig o mannen i höst och en badresa m hela familjen t februarilovet.
    Jag skulle göra klart hall en liten toarenovering . Alltså att leja ut det.
    Det som blev kvar...typ 80 000 kr skulle jag sätta in på banken😁
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Dödat billånet och avslutat några avbetalningsköp. Och varit generös mot mig själv på festivalen i stan i helgen.
  6. 3
    Dödat billånet och avslutat några avbetalningsköp. Och varit generös mot mig själv på festivalen i stan i helgen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Jag skulle bokat en längre resa med familjen och kört hemskolning höstterminen ut. Jag är litet trött just idag, ett brejk utomlands känns väldigt lockande. När jag hade sansat mig hade jag antagligen köpt en moped till äldsta , en dator till yngsta och bokat julresan vi funderar på. Resten av pengarna hade sparats.
  8. 4
    Jag skulle bokat en längre resa med familjen och kört hemskolning höstterminen ut. Jag är litet trött just idag, ett brejk utomlands känns väldigt lockande. När jag hade sansat mig hade jag antagligen köpt en moped till äldsta , en dator till yngsta och bokat julresan vi funderar på. Resten av pengarna hade sparats.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Även jag ska köpa en dator, till R. Samt fixa garderoben till E.
  10. 5
    Även jag ska köpa en dator, till R. Samt fixa garderoben till E.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Jag hade nog blivit chockad först

    Sen hade jag bokat SOLsemester för mig o sonen! Sen hade jag shoppat lite och lämnat in bilen på service
  12. 6
    Jag hade nog blivit chockad först

    Sen hade jag bokat SOLsemester för mig o sonen! Sen hade jag shoppat lite och lämnat in bilen på service
  13. Kerstimärta
    #7
    I september varje år får jag och maken bonuslön. Brukar vara en summa i den storleksordningen. Sitter fint!

    Men, gör inget speciellt med dem. Jag sparar dem och så använder jag dem när det kommer saker jag vill investera i. Dvs köpa.....
  14. 7
    I september varje år får jag och maken bonuslön. Brukar vara en summa i den storleksordningen. Sitter fint!

    Men, gör inget speciellt med dem. Jag sparar dem och så använder jag dem när det kommer saker jag vill investera i. Dvs köpa.....
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Skulle direkt avtala tid med en elektriker och dra om elen hemma. Samt fixa ett nytt altantak. Ja, fixat någon annan som fixar ett nytt altantak.
    Det bästa med mig är att jag är så jävla rolig.
  16. 8
    Skulle direkt avtala tid med en elektriker och dra om elen hemma. Samt fixa ett nytt altantak. Ja, fixat någon annan som fixar ett nytt altantak.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag köper en resa till Kreta till mig och barnen.
    Gömmer resten på hemligt ställe.
  18. 9
    Jag köper en resa till Kreta till mig och barnen.
    Gömmer resten på hemligt ställe.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ringa en snickare och beställa fixning av vårt tak.
  20. 10
    Ringa en snickare och beställa fixning av vårt tak.
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Beställa en weekendresa till Paris och köpa en dyr höstkappa.
  22. 11
    Beställa en weekendresa till Paris och köpa en dyr höstkappa.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Jag skulle förmodligen har tråkat mig och amorterat lite extra på lägenheten...
  24. 12
    Jag skulle förmodligen har tråkat mig och amorterat lite extra på lägenheten...
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Troligen köpa...

    Whisky och en hejans massa onödig skit.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Troligen köpa... Whisky och en hejans massa onödig skit.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    100-150 tkr? Bokar i så fall snickare för bygge av altaner... Färdigt!
  28. 14
    100-150 tkr? Bokar i så fall snickare för bygge av altaner... Färdigt!
  29. Medlem sedan
    Jan 2009
    #15
    Jag läste någonstans att om man får oväntade pengar så kan man dela upp dem i tre delar. En del konsumerar man. En del investerar man kortsiktigt och den tredje tredjedelen investerar man på lång sikt. Så skulle jag göra.

    Konsumera: Köpa en resa för mig och barnen på safari för 1/3 av pengarna.

    Investera på kort sikt i att fixa till i mitt hem (köpa ny bänkskiva) samt i min dotters framtid (betala körkort).

    Investera på lång sikt - amortera på lån och spara till pension samt till sonens körkort.
    Ha det gott!
  30. 15
    Jag läste någonstans att om man får oväntade pengar så kan man dela upp dem i tre delar. En del konsumerar man. En del investerar man kortsiktigt och den tredje tredjedelen investerar man på lång sikt. Så skulle jag göra.

    Konsumera: Köpa en resa för mig och barnen på safari för 1/3 av pengarna.

    Investera på kort sikt i att fixa till i mitt hem (köpa ny bänkskiva) samt i min dotters framtid (betala körkort).

    Investera på lång sikt - amortera på lån och spara till pension samt till sonens körkort.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16
    Tack till alla för era svar.
    Det är intressant att höra vad ni vill göra om ni fick en större summa på kontot.

    Vad jag själv ska göra vet jag inte riktigt ännu, men några saker vet jag redan, det jag vet; är att en ny dator till yngsta dottern ska inköpas, likaså en ny mobil till mig själv, sedan det sista i dotterns rum, vi hade snickare här idag, han ska fixa där det ska bli garderob, väggen bakom måste det sättas skiva på.
  32. 16
    Tack till alla för era svar.
    Det är intressant att höra vad ni vill göra om ni fick en större summa på kontot.

    Vad jag själv ska göra vet jag inte riktigt ännu, men några saker vet jag redan, det jag vet; är att en ny dator till yngsta dottern ska inköpas, likaså en ny mobil till mig själv, sedan det sista i dotterns rum, vi hade snickare här idag, han ska fixa där det ska bli garderob, väggen bakom måste det sättas skiva på.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar